برزخ میان دو جهنم؛ تولید و تحویل

ماسک: مرگ تسلا نزدیک بود

6 آذر 1397 13:35

موسس خودروسازی تسلا به‌تازگی افشا کرد که مشکلات تولید مدل 3 چنان برای شرکت سنگین بود که اگر در مدت کوتاهی حل نمی‌شد به مرگ تسلا منجر می‌شد.

به گفته ماسک، مشکلات تولید مدل 3 به حدی بود که اگر به‌سرعت حل نمی‌شدند، به مرگ شرکت می‌انجامید.اوایل سال جاری بود که بلومبرگ گزارش داد خودروسازی تسلا هر دقیقه بیش از 6500 دلار هزینه می‌کند و به همین دلیل با کمبود شدید سرمایه مواجه است. این حجم، سرمایه بسیار زیادی است و برخی اعتقاد داشتند خودروساز قبل از به پایان رسیدن سال، سرمایه‌اش به پایان می‌رسد. در حالی گزارش رسمی شرکت از به تعویق افتادن این اتفاق حکایت داشت، حالا به نظر می‌رسد پیش‌بینی بدبینانه چندان دور از واقعیت نیست.

اخیراً «ایلان ماسک»، مدیرعامل شرکت تسلا گفته است که «مشکلات مدل 3 تقریباً به مرگ شرکت تسلا منجر شده است.» همان‌طور که ماسک توضیح می‌دهد «تسلا به‌شدت پرخرج شده بود و اگر مشکلات را در یک‌زمان بسیار کوتاه حل نمی‌کردیم، با مرگ شرکت مواجه می‌شدیم».

به گفته ماسک مشکلات مربوط به افزایش تیراژ مدل 3 «بسیار جدی» بودند و شرکت تنها چند هفته‌ برای ادامه حیات فرصت داشت.

این مسائل باعث فشار زیادی بر ماسک شد و او هفت روز هفته را کار می‌کرد و حتی در کارخانه می‌خوابید. سخنگوی شرکت این وضعیت را «بسیار دردناک» توصیف می‌کند که هم به روح و هم به ذهن ماسک آسیب می‌زد.

مشکلات تولید با مدل 3 به‌طور گسترده‌ای شناخته‌شده است. شرکت توانایی خود برای تولید انبوه این خودرو را بیش از واقعیت می‌دید؛ این مساله همراه با تنگناهایی که شرکت با آن مواجه بود تسلا را در موقعیت بسیار سختی قرار داد که از آن به «جهنم تولید» یاد می‌شود.

مسائل تا حد زیادی حل‌شده‌اند، اما هنوز مشکلی وجود دارد؛ همان‌طور که ماسک قبلاً اشاره کرده بود، این خودروساز از «جهنم تولید» خارج‌شده و به «جهنم تدارکات تحویل» وارد شده است.

دیدگاه کاربران