شمارش معکوس تا محصول جدید ایران خودرو

برادر H30 کراس آمد: دانگ فنگ S30

14 آذر 1397 14:30

با اینکه در سال 95 مشتریان ایرانی در خرید H30 کراس شک و تردیدهای فراوانی داشتند، به‌خصوص با حضور ساندروهای پارس خودرو، ولی این دانگ فنگ هم‌اکنون یکی از پرفروش‌ترین چینی‌های ایران لقب گرفته است. حالا خبر می‌رسد که ایران خودرو بالاخره برای عرضه نسخه صندوقدار H30، موافقت کرده است؛ خودرویی که با نام دانگ فنگ S30 در ایران فروخته می‌شود.

S30 از پلتفرم پژو 307 بهره می‌برد و قرار است با پیشرانه TU5 در ایران خودرو تولید شود.همین ابتدا بگوییم که S30، محصول جدیدی در بازار کشورمان نیست چراکه از زمستان 95 ایران خودرو به‌دنبال عرضه آن بود و حتی چندین دستگاه از آن را هم با پلاک ملی به خیابان‌ها فرستاد. ولی حالا صحبت از تولیدانبوه این چینی است.

با پلتفرم 307 و قلب TU5

S30 درست مانند H30 کراس، متولد 2010 است و در بازار چین، تحت برند دانگ فنگ فنگشن (Dongfeng Fengshen) عرضه می‌شود؛ برندی که زیرمجموعه دانگ فنگ بوده و علاوه‌بر چین، در آمریکای جنوبی هم فعالیت دارد. S30 با پلتفرم بهبودیافته PF2 پژوسیتروئن ساخته شده؛ همان پلتفرمی که دانگ فنگ برای مونتاژی پژو 307 و حتی سیتروئن سی الیزه در بازار چین از آن استفاده می‌کرد.

S30 در 2013 اولین فیس‌لیفتش را تجربه کرد. در این فیس‌لیفت علاوه‌بر تغییر جلوپنجره، چراغ‌ها و سپرها، پیشرانه جدید 1.5 لیتری نیز در کنار پیشرانه استاندارد 1.6 لیتری این خودرو، قابل سفارش بود. جالب است بدانید که این پیشرانه 1.6 لیتری از خانواده TU5 است و قرار است با یک جعبه‌دنده اتومات، در دل نسخه مونتاژی ایران خودرو نیز قرار بگیرد.

مشخصات فنی S30 مونتاژی
حجم پیشرانه قدرت گشتاور سرعت شتاب
1.6 لیتر 105 اسب بخار 142 نیوتن متر 180 کیلومتر برساعت 12.5 ثانیه

درباره برند جعبه‌دنده S30 اتومات هنوز خبر موثقی منتشر نشده، ولی از آنجایی که دانگ فنگ هم برای H30 کراس و هم برای نسخه 1.5 لیتری اتومات S30 از جعبه‌دنده آیسن بهره گرفته، پس به احتمال زیاد همین جعبه‌دنده در نسخه مونتاژی ایران خودرو نیز وجود دارد. همچنین طبق اعلام ایران خودرو، مصرف S30 مونتاژی حدود 7 لیتر (با سرعت 90 کیلومتر برساعت) است.

با توجه به جدول منتشر شده از سوی ایران خودرو، نسخه مونتاژی S30 دارای تجهیزات استاندارد زیر است:

  • ترمز دیسکی جلو و عقب
  • مه‌شکن جلو و عقب
  • ترمز ABS با EBD
  • دو ایربگ
  • سنسور عقب 
  • دوربین عقب
  • مانیتور 6.5 اینچی لمسی
  • فرمان با روکش چرم و دکمه‌های کنترلی
  • سانروف
  • تنظیم برقی آینه‌ها
  • روکش چرم صندلی‌ها به رنگ کرم روشن
  • صندلی تاشو عقب / کنسول تاشو عقب
  • رینگ 15 اینچ آلومینیومی

چه قیمتی دارد؟

با حذف خانواده تندر90 از خطوط تولید خودروسازان ایرانی، حالا آبی‌پوشان جاده مخصوص امید زیادی به موفقیت S30 دارند چراکه می‌تواند سهم خوبی از بازار برلیانس‌های H330 پارس خودرو بگیرد.

نویسنده : مرتضی برجسته

منبع : باما

دیدگاه کاربران
مهران آریا 1397/10/18
عکسهاشو هر چی گشتم چیزی بعنوان صفحه لمسی ندیدم؛کجاست؟؟ ضمنا ایران خودرو چرا هنوز درگیر ماشینهای عهد قدیمه و این محصول باصطلاح جدیدش مال ۲۰۱۰؛قیمت ولی به روز و رقابت با سراتو و برلیانس و غیره!!
پاسخ
0
0
0
milad 1397/10/15
باسلام ، واقعا برام سوال هستش ، چرا فکر کردن میتونن سهمی از بازار برلیانس H330 رو مال خود کنن ، این خودرو با طراحی شکل بدنه معمولی رو به پایینش ، موتور و گیربکسی با تکنولوژی قدیمی و از رده خارجش اصلا قابل قیاس با برلیانس نیست ، این ماشین در بهترین حالت بشه با 206 و 207 SD مقایسه اش کرد که اونم باز طراحی این دو ماشینی که گفتم دل چسب تر هستش
پاسخ
0
0
0
امیر رازقی فرد 1397/10/5
زشت ترین طراحی که میشه درست کرد برای کراس هست مخصوصا قسمت جلو ماشین اینگار رفته زیر کامیون چه اسراری هست این رقم ماشینها مونتاژ شه معلوم نیست
پاسخ
0
0
0
alinili 1397/9/24
سلام به نظر من از اچ سی کراس خیلی قشنگ تره. با اچ سی رانندگی کردم گیربکس عملکردخیلی خوبی داشت تا این که به سرعت 110رسیدم و اونجا بود که ضعف 4سرعته بودن گیربکس خودشو نشون داد.اینم همون ضعف رو داره.با این پول بسترن B30انتخاب خیلی خیلی بهتریه.
پاسخ
0
0
0
mohammadkhaefi 1397/9/20
قیافش خیلی مزخرفه با برلیانس مقایسه میشه !!!! خخخخخ واقعا خنده داره این کجا برلیانس کجا ال نود کجا !!!!! به کدام سو داریم میریم من نمیدونم
پاسخ
0
0
0