• شرايط فروش نيسان تيدا
  • شرايط فروش پارس خودرو
  • شرايط فروش پارس خودرو
  • شرايط فروش پارس خودرو
  • شرايط فروش پارس خودرو
  • شرايط فروش پارس خودرو
  • شرايط فروش زوتي

واردات محصولات جدید نیسان توسط پارس خودرو

شرایط فروش پارس خودرو و ثبت نام زوتی (آذر 1402)

22 آذر 1402 10:58

واردات محصولات جدید نیسان توسط پارس خودرو

آذر 1402: شرکت پارس خودرو قصد دارد محصولات نیسان را وارد و عرضه کند. تاکنون چهار شرکت برای واردات خودروهای نیسان اقدام کرده‌اند.

تصویری از خودرو نیسان سیلفی فیس‌لیفت شده با مدل 2023 در کانتینر پارس خودرو منتشر شده که نشان می‌دهد پارس خودرو قصد دارد این محصول را وارد کند. این خودرو در محوطه شرکت نیز تردد داشته است.

قبلا شنیده بودیم که نامی خودرو نیز سدان نیسان سیلفی را وارد کرده است. اما سیلفی نامی خودرو، مدل سال 2022 بوده و ظاهر آن با مدل 2023 پارس خودرو متفاوت است. عکسی که منتشر شده، نشان می‌دهد که نسخه بنزینی سیلفی 2023 وارد خواهد شد که یک پیشرانه  ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی و گیربکس CVT دارد.

طبق اخبار موجود، پارس خودرو قصد دارد هاچ‌بک شرکت نیسان را نیز با نام تیدا و مدل 2023 وارد کند. احتمالا تیدا با موتور 1.6 لیتری و گیربکس CVT عرضه خواهد شد.

دومین فراخوان زوتی: آذر 1402

دومین فراخوان شرکت پارس خودرو، ویژه منتخبین سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی که نسبت به انتخاب خودرو زوتی DL5 اقدام کرده بودند، اعلام گردید:

شرایط فروش زوتی پارس خودرو

براساس بخشنامه فروش زوتی، متقاضیان واجد شرایطی که در روز دوشنبه مورخ 1402/09/13 پیامک اطلاع‌رسانی دریافت کرده‌اند، هم‌اکنون می‌توانند با مراجعه به سامانه فروش اینترنتی سایپا به نشانی saipa.iranecar.com نسبت به واریز و تکمیل ثبت نام زوتی، اقدام نمایند. جزییات بیشتر را از لینک زیر دریافت کنید:

شرایط فروش نقدی زوتی (PDF)

آغاز شماره گذاری زوتی وارداتی

آبان 1402: در دومین هفته آبانماه، بالاخره زوتی DL5 وارداتی شرکت پارس خودرو، شماره گذاری شده و پلاک ملی دریافت کرد. پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری، حجم زیادی از 1000 خودرو وارداتی پارس خودرو، در اختیار خریداران قرار بگیرد.

فراخوان پیش فروش زوتی: آبان 1402

با اعلام شرکت سایپا، آن دسته از متقاضیان خرید خودرو وارداتی که در اسفندماه 1401 در سامانه یکپارچه ثبت نام کرده بودند و سپس در مهرماه 1402 نسبت به انتخاب خودروی زوتی DL5 اقدام کرده‌اند، می‌توانند از روز دوشنبه مورخ 1402/08/01 با مراجعه به سامانه فروش اینترنتی سایپا به نشانی saipa.iranecar.com نسبت به تکمیل ثبت نام زوتی و واریز وجه پیش پرداخت، اقدام نمایند:

پیش فروش زوتی وارداتی

براساس بخشنامه پیش فروش زوتی، قیمت خودروها غیرقطعی است و قیمت نهایی در زمان تحویل، به اطلاع خریداران می‌رسد. جزییات بیشتر را از لینک زیر دریافت کنید:

شرایط پیش فروش زوتی DL5 وارداتی (PDF)

فروش خودروهای زوتی پس از قیمت گذاری

مهر 1402: آقای محمدعلی تیموری، مدیرعامل شرکت سایپا، در نشست خبری خود در تاریخ 4 مهرماه، خبر داده که محموله وارداتی خودروهای زوتی به تعداد تقریبی 1000 دستگاه، هم‌اکنون در شرکت پارس خودرو موجود است و در صورت نهایی‌شدن قیمت‌گذاری آنها، برای ثبت نام زوتی از طریق سامانه متمرکز وزارت صمت اقدام خواهیم کرد.

قیمت محصولات پارس خودرو در سال 1402

فروردین 1402: پس از انتشار لیست قیمت جدید انواع محصولات سایپا و ایران خودرو، شرکت پارس خودرو نیز قیمت جدید انواع خودروهای کوییک را منتشر کرده است:

قیمت کارخانه ای پارس خودرو در سال جدید (کلیک کنید)

گفتنی است قیمت کارخانه ای پارس خودرو، که از آذرماه 1400 تاکنون هیچگونه افزایشی پیدا نکرده بود، همان قیمت خام (قیمت پایه) خودروهاست و سایر هزینه‌های جانبی مانند عوارض شماره گذاری، عوارض شهرداری، مالیات ارزش افزوده، مالیات هوای پاک، بیمه شخص ثالث و ... در آنها لحاظ نشده است.

مجوز واگذاری پارس خودرو صادر شد

آذر 1401: رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی، اعلام کرد که مجوز واگذاری شرکت پارس خودرو صادر شده است. وی در این باره توضیحات زیر را ارائه داد: 

• از آن جایی که پارس خودرو سهام مستقیم دولت محسوب نمی‌شود، هیئت مدیره و مجمع شرکت سایپا برای نحوه واگذاری و ارزشگذاری آن تصمیم می‌گیرد. 

• تاکید شده که در موضوع واگذاری شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا، اولویت واگذاری مدیریت این دو شرکت از سوی دولت است که مقدمه لازم آن، حذف قیمت‌گذاری دستوری محصولات آن‌هاست. 

• برای واگذاری واقعی مدیریت، در گام اول باید سهام تودلی و چرخه‌ای این دو شرکت واگذار شود تا قفل سهامداری آ‌ن‌ها باز شود. 

• پیرو اصرار وزارت صمت بر واگذاری پارس خودرو، مقرر شد تعهدات روشنی در قبال واگذاری این دو شرکت نهایی شود. در روز گذشته، تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان خصوصی‌سازی، سازمان نوسازی و گسترش صنایع و معاونت صنایع حمل و نقل وزارت صمت امضا شد. 

• طبق این تفاهم‌نامه، باید تا پایان بهمن‌ماه استراتژی توسعه صنعتی صنعت خودرو با افق 10 ساله به صورت رسمی منتشر شود تا همه نقش‌آفرینان این صنعت از چشم‌انداز این صنعت و قابل پیش‌بینی بودن متغیرهای آن مطمئن شوند. همچنین تمامی محصولات ایران‌خودرو و سایپا تا پایان سال از شمول قیمت‌گذاری دستوری خارج شوند و واگذاری سهام تودلی دو شرکت تا پایان سال به سرانجام برسد. 

احتمال همکاری پارس خودرو و نیسان

آبان 1401: با قطعی شدن واردات دو محصول چانگان توسط شرکت سایپا، حالا حدس و گمان‌ها درباره شرکت زیرمجموعه سایپا، یعنی پارس خودرو، بیش از پیش افزایش یافته است. پارس خودرو که علاوه بر رنو، سابقه درازمدتی در همکاری با برند نیسان داشته است، ممکن است در جریان آزادسازی واردات خودرو به ایران، همکاری‌اش را با این خودروساز ژاپنی ادامه دهد. مشاهده چندین دستگاه از کراس‌اورهای کوچک نیسان کیکس در محوطه پارکینگ پارس خودرو در پاییز 1401، به شایعاتی که درباره همکاری پارس خودرو و نیسان گفته می‌شود، دامن زده است.

اگر در جریان ماجراهای واردات خودرو به ایران باشید، شاید به یاد داشته باشید که در بهار 1397 شرکت جهان نوین آریا خبر تولید نیسان کیکس در پارس خودرو را رسما اعلام کرد اما اندکی بعد، ایالات‌متحده از توافق برجام کنار رفت و تحریم‌های صنعت خودروی کشورمان برای دومین‌بار شروع شد. به همین دلیل نیز پروژه مونتاژ نیسان کیکس در ایران، به فراموشی سپرده شد.

البته نیسان و رنو، تنها گزینه‌های وارداتی سایپا نیستند چراکه این شرکت، می‌خواهد دو کراس‌اور کاملا جدید از چانگان را برای رقابت مستقیم با سایر خودروسازان خصوصی کشورمان، طی یکسال آینده به بازار کشورمان بیاورد. معرفی این دو محصول را در مقالات زیر مطالعه کنید:

واردات خودروهای اقتصادی رنو توسط سایپا

شهریور 1401: آقای محمدعلی تیموری، مدیرعامل سایپا، درباره آخرین وضعیت سایپا در موضوع واردات خودرو، به ویژه واردات خودروهای رنو، گفته که شرکت رنو پارس با مشارکت 51 درصدی رنو و 49 درصدی سایپا شکل گرفته و زیرمجموعه سایپاست. بنابراین واردات خودروهای رنو برعهده سایپا خواهد بود. مدیرعامل سایپا همچنین خبر داده که مذاکرات با رنو برای واردات خودروهای اقتصادی، هم‌اکنون درحال انجام است و بزودی به پایان می‌رسد.

هفتمین فراخوان حواله دارن رنو و برلیانس

خرداد 1401: هفتمین طرح فراخوان از حواله‌داران رنو و برلیانس از روز پنجشنبه 26 خردادماه در نمایندگی‌های سایپا فعال شده است. این طرح صرفا برای مشتریان گروه برلیانس و رنو بوده که تاکنون دعوتنامه تکمیل وجه مابه التفاوت برای آنها «صادر نشده» باشد یا «تعهدات آماده تخصیص» داشته باشند. مشتریان در صورت انتخاب خودروی جایگزین، باید مدل‌های ساینا و همچنین نسخه‌های جدید کوییک R را دریافت کنند.

»» فراخوان تبدیل تعهدات رنو و برلیانس (PDF) ««

تولید موقت برلیانس در پارس خودرو

آذر 1400: همانطور که می‌دانید، مدت‌هاست که پارس خودرو، هیچ برنامه فروشی برای خانواده برلیانس ندارد. اما اگر نگاهی به آمار تولید سایپا داشته باشید، متوجه می‌شوید که تولید برلیانس حتی در سال 1400 نیز ادامه دارد؛ این تولید هرچند اندک و محدود است اما این سوال را پیش آورده که علی‌رغم توقف فروش این خودرو، چرا هنوز برلیانس در پارس خودرو تولید می‌شود؟

طبق آمارهای سایپا، از ابتدای سال تا پایان آبانماه 1400، بیش از 497 دستگاه برلیانس به تولید رسیده که همگی آنها برای تعهدات معوق پارس خودروست. طبق آخرین تخمین‌ها، پارس خودرو حدود 4000 تعهد معوق برای برلیانس دارد و تا زمانیکه شرایط تولید برلیانس وجود داشته باشد، این شرکت نیز تولید آنرا برای مشتریانش ادامه می‌دهد. البته هیچ تضمینی برای ادامه‌دار بودن تولید برلیانس یا توقف ناگهانی تولید برلیانس به دلیل کمبود قطعات، وجود ندارد.

توقف تولید تندر و ساندرو برای همیشه

طرح تبدیل حواله رنو ساندرو پارس خودرو
توقف تولید تندر و ساندرو

شهریور 1400: آقای باقری (مدیر فروش و بازاریابی سایپا) ضمن اشاره به مشارکت 10 الی 12 هزار نفر از حواله‌داران رنو در طرح تبدیل محصولات رنو به محصولات پارس خودرو، گفته که برخی از حواله‌داران رنو، همچنان از شرکت در طرح تبدیل خودداری می‌کنند و تصور می‌کنند که در صورت انجام توافق و احیای برجام، این محصولات دوباره در ایران تولید می‌شوند. اما چنین چیزی امکان ندارد و حتی در صورت تولید، این خودروها دیگر استانداردهای جدید را پاس نمی‌کنند و مجوز شماره‌گذاری نمی‌گیرند.

آقای باقری ضمن یادآوری سود 1700 درصدی برای حواله‌داران ساندرو و استپ‌وی در طرح تبدیل محصولات رنو، گفته که سایپا برنامه‌ای برای تبدیل رنو به سایر محصولات جدید سایپا را ندارد.

فراخوان تبدیل حواله رنو ساندرو

مرداد 1400: مشتریان پارس خودرو حتما به یاد دارند که ششمین فراخوان سایپا برای حواله‌داران رنو ساندرو و رنو ساندرو استپ‌وی، در تاریخ 13 خردادماه 1400 فعال شده بود. ولی حالا خبر رسیده که از تاریخ 13 مردادماه 1400 نیز این طرح تبدیل، مجددا در نمایندگی‌های سایپا فعال شده است. همچون دوره قبل، ظرفیت پذیرش مشتریان محدود بوده و به محض تکمیل ظرفیت، این طرح تبدیل نیز غیرفعال می‌شود.

»» ششمین فراخوان تبدیل رنو - ویژه مرداد (PDF) ««

در این طرح تبدیل، که مختص آن‌دسته از حواله‌دارانی است که تاکنون دعوتنامه تکمیل وجه برای‌شان «صادر نشده»، سایپا به خریداران رنو ساندرو و رنو ساندرو استپ‌وی پیشنهاد داده که یا کوییک R را با شرایطی ویژه، تحویل بگیرند یا آنکه اعلام انصراف کنند.

آرشیو

فروش نقدی زوتی - فراخوان 2

14 آذر 1402
دانلود فایل PDF

پیش فروش زوتی - فراخوان 1

1 آبان 1402
دانلود فایل PDF

کاتالوگ زوتی دی ال 5

19 تیر 1402
دانلود فایل PDF

فراخوان هفتم رنو و برلیانس - خرداد 1401

28 خرداد 1401
دانلود فایل PDF

فراخوان ششم گروه رنو - خرداد 1400

17 خرداد 1400
دانلود فایل PDF

شماره گذاری رنو، چانگان و آریو

12 مهر 1399
دانلود فایل PDF

فراخوان چهارم گروه برلیانس - اردیبهشت 99

22 اردیبهشت 1399
دانلود فایل PDF

فراخوان چهارم گروه رنو - اردیبهشت 99

21 اردیبهشت 1399
دانلود فایل PDF

فروش فوری کوییک آر

7 بهمن 1398
دانلود فایل PDF

فراخوان سوم پارس خودرو - مهر 98

7 مهر 1398
دانلود فایل PDF

طرح تبدیل آریو - مهر 98

7 مهر 1398
دانلود فایل PDF

فراخوان دوم پارس خودرو - اردیبهشت 98

31 فروردین 1398
دانلود فایل PDF

فراخوان اول پارس خودرو - اسفند 97

20 اسفند 1397
دانلود فایل PDF

دعوتنامه استپ وی دنده ای

24 بهمن 1397
دانلود فایل PDF

قیمت جدید تعهدات رنو با تحویل قبل از 30 دی

15 بهمن 1397
دانلود فایل PDF

قیمت پارس خودرو - نسخه دوم - دی 97

22 دی 1397
دانلود فایل PDF

قیمت پارس خودرو - نسخه اول - دی 97

6 دی 1397
دانلود فایل PDF

اطلاعیه تعیین تکلیف تعهدات رنو

3 آذر 1397
دانلود فایل PDF

لغو بخشنامه 333580

20 آبان 1397
دانلود فایل PDF

بخشنامه 333580 - جایگزینی محصولات رنو

19 آبان 1397
دانلود فایل PDF

شرایط پیش‌فروش پارس تندر

15 اردیبهشت 1397
دانلود فایل PDF

شرایط فروش تندر با گیربکس JHQ

20 اسفند 1396
دانلود فایل PDF
دیدگاه کاربران
Rajabi123 1399/2/17
سلام،آقا برلیانس ۲۳۰ میخوایم کوییک چیه یه ماشین سرش به تنش میارزید اونم دیگه نیست ۱ سال ماشینای مختلف تست کردم تو نمایشگاه تو این رنج قیمت واقعا برلیانس ۲۳۰ عالی بود همه جوره اونم شانس ما موقع خرید دیگه تولیدش توقف خورده
پاسخ
0
1
0
Moeinhododi 1399/2/10
چرا برلیناس تولید نمیشه ؟
پاسخ
0
0
1
amire 1398/11/17
سلام میخوام کوییک آر ثبت نام کنم کی سایت باز میشه یا ثبت نام میکنن
پاسخ
0
0
0
بازارخودروگیلان 1398/10/26
خوبه 69 میلیون برای مشتریان تمام شده ، تو بازار 94 میلیون قیمت گذاری شده ، سود 20میلیونی!!!در مدت زمان کوتاه
پاسخ
0
0
0
مهرجو 1398/8/23
سلام میخوام برلیانس ثبت نام کنم کی ثبت نام جدید داره ؟؟؟
پاسخ
1
0
3
بازارخودروگیلان 1398/10/26
سلام دوست عزیز ، دیگه برای هیچ نوع از برلیانس ثبت نامی صورت نمی گیره
0
0