پس از سخت‌ترین قهرمانی 5 سال اخیر مرسدس و همیلتون

اهدای جوایز تیم فرمول یک مرسدس در روسیه

18 آذر 1397 15:10

بعد از یک فصل بسیار چالشی فرمول یک، تیم مرسدس آام‌گ پتروناس شب جمعه جام قهرمانی فصل 2018 فرمول یک جهان را دریافت کرد.

پنج سال اخیر بدون شک موفق‌ترین سال‌های فعالیت مرسدس‌بنز در مسابقات اتومبیل‌رانی محسوب می‌شود.توتو ولف پنجمین جایزه قهرمانی تیمی فصل فرمول یک را به نمایندگی از تیم دریافت کرد و در ادامه مراسم اهدای جوایز FIA، جایزه قهرمانی رانندگان فصل فرمول یک به لوئیس همیلتون اهدا شد. طی این مراسم که در سالن تاریخی فیلارمونیا سنت‌پترزبورگ برگزار شد، از تمام قهرمان‌های تیم‌ها و رانندگان سری مسابقات مختلف فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی تجلیل شد.

توتو ولف بعد از دریافت جایزه تیمی در صحبت‌هایی گفت: «این فصل بدون شک سخت‌ترین فصل ما در تاریخ تیم مرسدس بوده و همه ما را به چالش کشید. تک‌تک اعضای تیم برای این قهرمانی جنگیده و بهترین عملکرد خود را ارائه کردند. این که در نهایت توانستیم هر دو جایزه را به خود اختصاص دهیم قطعاً نتیجه تلاش زیاد و کار فوق‌العاده‌ای است که کل تیم انجام دادند. من بسیار مفتخر هستم که این جایزه را به نمایندگی از همه اعضای تیم در بریکسورث، برکلی و اشتوتگارت که به ما در این مسیر کمک کردند دریافت می‌کنم.»

وی در ادامه صحبت‌های خود افزود: «یکی از نکات جذاب مراسم اهدای جوایز FIA این است که می‌توانیم قهرمان‌های شاخه‌های مختلف اتومبیل‌رانی را کنار هم ببینیم. به همه کسانی که امشب جایزه‌ها و جام‌های قهرمانی خود را دریافت کردند از صمیم قلب تبریک می‌گویم.»

در جریان برگزاری این مراسم همچنین شاهد اهدای جوایز و جایزه قهرمانی جورج راسل و میک شوماخر هم بودیم که به ترتیب در مسابقات فرمول دو و فرمول سه توانسته بودند قهرمان شوند. اواخر نوامبر، راسل قهرمانی فصل خود را در ابوظبی مسجل کرد و در طی مراسم، جایزه قهرمانی رانندگان فرمول دو را دریافت کرد. میک شوماخر نیز که اواسط اکتبر قهرمانی‌اش را در هاکنهایم نهایی کرده بود، در مراسم جایزه قهرمانی رانندگان فرمول 3 را دریافت نمود.

جایزه President هم به خاطر مدیریت خوب و کمک به پنجمین قهرمانی پشت سر هم تیمی مرسدس، به نیکی لادا و توتو ولف اهدا شد. مرسدس آام‌گ پتروناس دومین تیم در تاریخ فرمول یک است که موفق شده به مدت پنج فصل متوالی هر دو جایزه اصلی فرمول یک را دریافت کند.

پنج سال اخیر بدون شک موفق‌ترین سال‌های فعالیت مرسدس‌بنز در مسابقات اتومبیل‌رانی محسوب می‌شود. این برند آلمانی تمام جوایز ممکن در فرمول یک، DTM، فرمول 2، فرمول 3 و F1 eSports را دریافت کرده است. روی‌هم‌رفته، مرسدس‌بنز موفق به کسب بیش از 130 برد و بالای 40 قهرمانی شده که از آن جمله می‌توان به نخستین قهرمانی FIA GT Nations Cup در تاریخ این تیم اشاره کرد.

به‌عنوان‌مثال در فرمول یک، تیم مرسدس آام‌گ پتروناس 11 برد در 21 گرندپری را توانست کسب کند؛ 13 بار مسابقه را از خط اول استارت زده و در کل 1264 دور پیست در طول 21 گرندپری، در 542 دور توانسته زودتر از همه از خط پایان عبور کند.

دیدگاه کاربران