• گارانتي بدنه سايپا

هزینه گارانتی محصولات یک سوم شده است

شرایط گارانتی سایپا 1402

25 مهر 1402 16:35

هزینه گارانتی محصولات یک سوم شده است

مهر 1402: محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، در نشست بررسی اقدامات سایپایدک در مبارزه با قطعات تقلبی، گزارشی از روند افزایش کیفیت خدمات و تولیدات گروه خودروسازی سایپا ارائه کرد و گفت طی 21 ماه گذشته با برنامه‌ریزی اصولی و دقیق سعی شده که بازار از وجود قطعات تقلبی که با نام سایپا عرضه می‌شود،‌ تا حد زیادی پاکسازی شود و مردم به قطعاتی که اصالت دارد،‌ دسترسی داشته باشند.

وی افزود در گذشته در بازار یکصد هزار میلیارد تومانی قطعات یدکی، شرکت سایپایدک هزار و 900 میلیارد تومان خدمات به نمایندگی‌ها می‌داد که از این عدد هزار و 800 میلیارد تومان گارانتی (به دلیل رایگان بودن) و تنها یکصد میلیارد تومان به صورت غیرگارانتی کسب درآمد داشت. در سه ماه ابتدایی سال 1400 به ازای هر خودرو، سه میلیون تومان هزینه گارانتی پرداخت می‌شد، در مدت مشابه سال 1401 این عدد به دو میلیون تومان و در سال جاری به یک میلیون تومان رسیده است. این در حالی است که با وجود افزایش نرخ دستمزد و قطعات،‌ هزینه گارانتی محصولات سایپا،‌ یک سوم شده است. سال‌ها نگاه مردم اینگونه بود که قیمت قطعات یدکی و خدمات در نمایندگی خودروسازان گران است،‌ به همین جهت ترجیح می‌دادند که خدمات مورد نیاز خود را به غیر از نمایندگی‌ها تامین کنند،‌ اما وجود قطعات تقلبی و فرهنگ‌سازی که صورت گرفت، سبب شد تا مردم برای دریافت قطعات و خدمات بیش از گذشته به نمایندگی‌های رسمی خودروسازان مراجعه داشته باشند.

آقای تیموری تاکید کرد شرکت سایپایدک‌ با تمرکز بر بازار قطعات یدکی، توانسته به جایگاه واقعی خود در بازار قطعات یدکی دست پیدا کند. فرهنگ‌سازی نقش مهمی در حذف قطعات غیر ایمن دارد.

گارانتی 5 ساله برای آریا

مهر 1402: محمدعلی تیموری، مدیرعامل سایپا، درباره گارانتی محصولات گفت در دنیا گارانتی را افزایش می‌دهند. یعنی از یکسال به دو سال و نهایت 5 سال می‌رسانند. ما در کشور 3 سال گارانتی در نظر گرفتیم. یعنی گارانتی خودروهای پرتقاضا براساس دستور رئیس جمهوری به 3 سال افزایش یافت که قطعا این تصمیم ایمنی جاده‌ها را بالا می برد.

طبق گفته‌های وی، 12 میلیون خودرو سایپا در جاده تردد می‌کنند ولی سالی دو میلیون هم در شبکه برای سرویس و تعمیرات پذیرش نمی‌شود. یعنی کمتر از 10 درصد مراجعه به شبکه‌های خدمات داریم و مابقی نیز در تعمیرگاه‌های دیگر خودرو خود را تعمیر یا قطعات عوض می‌کنند که این ریسک بالایی برای جامعه دارد. قطعاتی که ما  برای خودروها تعبیه می کنیم از خط تولید است و حتما نرخ اجرت و نرخ قطعه از مغازه زیر پله بالاتر است زیرا کیفیت آن فرق می کند.

وی افزود برای خودروی آریا گارانتی 5 ساله در نظر گرفته‌ایم. این یعنی خودرو 5 سال تحت کنترل ماست و آنقدر به کیفیت قطعات اطمینان داریم که می‌گوییم خودرو 5 سال می‌تواند در جاده کار کند و آن را گارانتی می کنیم. ما در شبکه خدمات پس از فروش ایربگ نمی‌فروشیم. این همه تصادف می شود و ایربگ ماشین‌ها باز می‌شود ولی ایربگ آن را مجددا چه کسانی تامین می کنند؟ این یعنی احتمالا ایربگی جایگزین نمی شود. زیرا  ایربگ  قطعه گرانی است و جز شرکت‌های خودروسازی کسی نمی‌تواند آن را تامین کند و این در حالیست که حتی یک عدد هم فروش ایربگ نداریم.

کاهش چشمگیر مراجعه خودروهای دارای گارانتی سایپا 

مرداد 1402: مجتبی معظمی، مدیرعامل سایپایدک، اعلام کرد  پذیرش خودروهای تحت پوشش گارانتی در شبکه خدمات پس از فروش سایپا در ۵ ماه نخست سال جاری، نسبت به متوسط میزان پذیرش در مدت مشابه در سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۲، با وجود افزایش تعداد خودروهای تحت پوشش گارانتی، به میزان ۳۵ درصد کاهش داشته است. این موضوع افزایش کیفیت خودروهای تولیدی گروه سایپا را نشان می‌دهد.  اتخاذ سیاست‌های درست در قبال شبکه خدمات پس از فروش گروه سایپا، به رشد و افزایش سهم بازار شبکه خدمات پس از فروش این گروه برای خودروهای وارانتی منجر شده است.

وی همچنین اشاره کرد در حال حاضر مشتریان محترم گروه سایپا پس از دوران گارانتی خودروی خود نیز می‌توانند با مراجعه به شبکه گسترده خدمات پس از فروش، ضمن برخورداری از خدمات ثبت و کنترل شده در شبکه، از اصالت قطعات و خدمات ارائه شده توسط نمایندگی‌های سایپایدک بهره‌مند شوند. نتایج حاصل از ارزیابی شرکت‌های خدمات پس از فروش توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران و اخذ رتبه یک خدمات پس از فروش توسط شرکت سایپایدک، گویای حرکت درست این شرکت در مسیر تعالی و افزایش رضایت‌مندی مشتریان است.

تغییر شرایط گارانتی محصولات سایپا

آذر 1401: طبق اعلام وزارت صمت، ضابطه الزام مراجعه مشتری به نمایندگی شرکت عرضه‌کننده خودرو، حداکثر ظرف مدت پنج ماه از تاریخ تحویل و با حداقل کارکرد 1000 کیلومتر، به‌منظور فعال‌سازی گارانتی، حذف شده تا فرآیند نقل و انتقال خودرو تسهیل و از اختلاف بین اشخاصی که قبل از سررسید سرویس اولیه، نسبت به نقل‌وانتقال خودرو اقدام می‌کنند، جلوگیری شود. 

معاونت صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت، تشریح کرد که طبق سیاست‌های اخیر در زمینه توسعه روش‌های فروش خودرو، همانند طرح جوانی جمعیت، فروش فوق‌العاده، عرضه خودرو در بورس کالا و ...، که موجب کاهش تفاوت قیمت کارخانه و بازار شده، این ضابطه مربوط به فعال‌سازی گارانتی، تعلیق شد. 

معاونت صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت همچنین از خودروسازان درخواست کرده تا در چارچوب آیین‌نامه رعایت حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، سازوکار و روند اجرایی لازم را تهیه کرده و موضوع را در اطلاعیه‌های فروش و قراردادهای تنظیمی درج کنند. 

افزایش دوره گارانتی به دستور رئیس جمهور

فروردین 1401: بعد از آنکه شرکت ایکو، از افزایش مدت زمان گارانتی ایران خودرو خبر داد، حالا نیز آقای موسوی (مدیرعامل شرکت سایپا یدک) گفته که در راستای اجرای دستورات هشتگانه ریاست جمهوری برای بهبود صنعت خودرو در سال 1401 و همچنین برای جلب رضایت مشتریان، مدت زمان گارانتی سایپا در سال 1401 به 3 سال یا 60 هزار کیلومتر (هرکدام زودتر فرا برسد) افزایش می‌یابد.

آقای موسوی ضمن یادآوری عرضه شاهین دنده‌ای در سال 1400 با گارانتی 3 سال و 60 هزار کیلومتر، گفته که بعد از نهایی‌شدن الزامات مربوط به افزایش دوره گارانتی سایپا، نحوه اجرای آن به مشتریان سایپا اطلاع‌رسانی خواهد شد.


خرید گارانتی سایپا

برای خرید گارانتی بدنه سایپا، دو روش وجود دارد:

  • مراجعه حضوری به نمایندگی سایپا.
  • مراجعه حضوری به امداد خودرو سایپا (کیلومتر 14 جاده مخصوص، ضلع جنوب غربی چهارراه، واحد فروش).

انواع گارانتی بدنه سایپا

گارانتی خودرو سایپا، در سه سطح مختلف قابل خریداری است که از به ترتیب ارزان‌ترین به گران‌ترین، عبارتند از:

  • گارانتی بدنه پایه سایپا
  • گارانتی بدنه اکونومی سایپا
  • گارانتی بدنه کامل سایپا

گارانتی پایه سایپا چیست؟

ارزان‌ترین سطح گارانتی بدنه سایپا، مربوط به «گارانتی بدنه پایه سایپا» است که هم از طریق کارت طلایی سایپا و هم از طریق اشتراک امداد خودرو سایپا، قابل خریداری است. شما با خرید گارانتی پایه سایپا، در واقع سرمایه خود را در برابر سوانح رانندگی و حوادث غیرمترقبه، حفظ می‌کنید. پوشش‌های مربوط به گارانتی پایه سایپا را در تصویر زیر، مشاهده می‌کنید:

گارانتی بدنه پایه سایپا

گارانتی اکونومی سایپا چیست؟

دومین سطح گارانتی بدنه سایپا، مربوط به «گارانتی بدنه اکونومی سایپا» یا همان «گارانتی اقتصادی سایپا» است که محبوبیت زیادی میان مشتریان محصولات سایپا دارد. در گارانتی اکونومی، همان خدمات گارانتی پایه در اختیارتان قرار می‌گیرد ولی با این حال، پوشش‌های بیشتری نسبت به گارانتی پایه دارد. پوشش‌های مربوط به گارانتی اکونومی سایپا را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید:

گارانتی بدنه اکونومی سایپا

گارانتی کامل سایپا چیست؟

سومین و گران‌ترین سطح گارانتی بدنه سایپا، مربوط به «گارانتی بدنه کامل سایپا» است که بدلیل سه ویژگی‌ زیر، اهمیت بالایی برای مشتریان دارد:

  • حذف محدودیت‌های استفاده از جبران خسارت.
  • حذف فرانشیز برای انواع پوشش خسارت.
  • حذف نوسان قیمت برای پوشش خسارت.
گارانتی بدنه کامل سایپا

میزان پوشش گارانتی بدنه سایپا

اجازه دهید تا یکبار دیگر و برای جمع‌بندی نهایی، میزان پوشش‌های هر سه گارانتی سایپا را دوباره با یکدیگر مقایسه کنیم:

نوع پوشش گارانتی پایه گارانتی اکونومی گارانتی کامل
تصادف جزیی دارد دارد دارد
تصادف کلی دارد دارد دارد
آتش سوزی دارد دارد دارد
شکستن شیشه دارد دارد دارد
سرقت کلی دارد دارد دارد
سرقت جزیی x دارد دارد
حوادث طبیعی x دارد دارد
نوسان قیمت (ماده 10) x x دارد
حمل خودرو غیرقابل حرکت x x دارد
حداکثر دفعات جبران خسارت تا 4 بار تا 4 بار نامحدود

*اطلاعات فوق از سایت خودروسازی سایپا گردآوری شده است.

میزان فرانشیز در گارانتی بدنه سایپا

میزان فرانشیز (سهم پرداختی مشتری) در هر کدام از موارد سه‌گانه گارانتی سایپا، بصورت جدول زیر، محاسبه می‌شود:

نوع فرانشیز گارانتی پایه گارانتی اکونومی گارانتی کامل
فرانشیز در خسارت اول 10% صفر صفر
فرانشیز در خسارت دوم 20% 20% صفر
فرانشیز در خسارت سوم 30% 30% صفر
فرانشیز در خسارت چهارم 40% 40% صفر
فرانشیز در سرقت 20% 20% صفر
فرانشیز در قطعات مصرفی 50% 50% صفر
فرانشیز گواهینامه کمتر از 3 سال 10% 10% صفر
فرانشیز سن راننده کمتر از 23 سال 10% 10% صفر

*اطلاعات فوق از سایت خودروسازی سایپا گردآوری شده است.

تخفیف گارانتی بدنه سایپا

سایپا برای مشتریانی که از گارانتی بدنه سایپا استفاده نکرده باشند، تخفیفات ویژه‌ای را درنظر گرفته که عبارتند از:

نوع تخفیف گارانتی پایه گارانتی اکونومی گارانتی کامل
عدم استفاده گارانتی سال اول 25%
عدم استفاده گارانتی سال دوم 40%
عدم استفاده گارانتی سال سوم 55%
عدم استفاده گارانتی سال چهارم 70%
عدم استفاده از بیمه بدنه (فقط یکبار) 25%
پرداخت نقدی 10%

*اطلاعات فوق از سایت خودروسازی سایپا گردآوری شده است.

جریمه استفاده از گارانتی بدنه سایپا

اگر در مدت زمان کوتاهی پس از تحویل گرفتن خودروی نو، از گارانتی بدنه سایپا استفاده کنید یا اگر چندین مرتبه از خدمات گارانتی بدنه سایپا استفاده کرده باشید، باید مبلغی را بعنوان جریمه، پرداخت کنید که میزان آن در هر کدام از موارد سه‌گانه گارانتی بدنه سایپا، یکسان بوده و مطابق جدول زیر است:

نوع جریمه گارانتی پایه گارانتی اکونومی گارانتی کامل
استفاده تا 3 ماه پس از فاکتور خودروی نو 20%
استفاده تا 3 بار و بیشتر 25%

*اطلاعات فوق از سایت خودروسازی سایپا گردآوری شده است.


اخبار گارانتی خودرو

آخرین خبرهای مهم درباره گارانتی خودروهای سایپا به همراه جدیدترین شرایط گارانتی محصولات ایران خودرو را در مطالب زیر بخوانید:

اشتراک کارت نارنجی سایپا

آخرین اخبار کارت طلایی سایپا، انواع کارت سایپا طلایی، قیمت کارت طلایی سایپا و اشتراک کارت طلایی خودرو سایپا و همچنین مقایسه کارت طلایی با بیمه بدنه خودرو را در مقاله کارت طلایی سایپا مطالعه کنید.

اشتراک امداد خودرو سایپا

اخبار شرکت امداد خودرو سایپا، شماره امداد سایپا، تلفن امداد خودرو حامی سایپا، شماره یدک کش سایپا به همراه دانلود اپلیکیشن سایپا خودرو را در مقاله امداد خودرو سایپا مطالعه کنید.

شرایط فروش سایپا

برای اطلاع از آخرین اخبار فروش شرکت سایپا و جهت مشاهده جدیدترین طرح پیش فروش سایپا، طرح فروش نقدی سایپا، طرح فروش فوق العاده سایپا و طرح فروش اقساطی سایپا، مقاله شرایط فروش سایپا را مطالعه کنید.

دیدگاه کاربران
ناشناس 1402/8/30
هرچی که میگن گوش کنید ب نفع خونتونه همین
پاسخ
0
0
0
ناشناس 1402/8/18
مگه این شرط حذف نشده؟
پاسخ
0
0
0
ناشناس 1402/8/17
سلام به دوستان ساینا دارم سرویس اولیه سر موقع رفتم انجام داده حالا نمایندگی میگه قبل 10هزارتا بیار برای تعویض روغن دوم تا گارانتی موتور و دیفرانسیل از بین نرود شما این مورد اطلاع دارید
پاسخ
1
0
0
ناشناس 1402/8/30
سلام رحمانی جون بین کیلومتر ۹هزار تا ۱۱هزار دوباره ببر که چک کنن مشکلیهم داشته باشه بر طرف میکنن روغن موتور فیلتر روغن فیلتر هوا تنظیم باد آچار کشی چرخها کنترول روغن هیدرولیک بالانس چرخها و چک جلو بندی انجام میدن با هزینه حدود ۵۰۰هزار تومن
0
0
sh14719 1402/7/10
سلام چند روز ساینا گرفتم که گارانتی آن بدلیل سرویس اولیه و سرویس های ادواری باطل شده چه کاری باید انجام دهم تا گارانتی را فعال کنند
پاسخ
0
2
0