• استعلام مدت کارت گارانتي ايران خودرو

سه سال گارانتی رنگ بدنه برای محصولات ایران خودرو

گارانتی ایران خودرو 1402

27 خرداد 1402 10:28

سه سال گارانتی رنگ بدنه برای محصولات ایران خودرو

خرداد 1402: سهراب برفروشان، معاون کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو، با اشاره به برخی ویدئوهای غیرکارشناسی که با هدف تخریب وجهه محصولات ایران‌خودرو در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، توضیح داد با توجه به تکنولوژی مدرن و به روز سالن های رنگ ایران‌خودرو، احتمال بروز ایرادات ظاهری و دوام در رنگ بدنه به حداقل رسیده است. اما در صورت وجود ایراد نیز با توجه به گارانتی سه ساله، مشتریان محترم می توانند با مراجعه به شبکه خدمات پس از فروش این شرکت، نسبت به رسیدگی و رفع ایرادات احتمالی اقدام کنند. رنگ بدنه محصولات ایران خودرو مشمول سه سال گارانتی بوده و در صورت بروز ایراد، هرگونه درخواست مشتریان از طریق مراجعه به کانال های ارتباط با مشتریان این شرکت نظیر مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM)، شبکه خدمات پس از فروش و از طریق تماس با مرکز تماس ایران خودرو ۰٩٦٤٤۰ قابل بررسی و رسیدگی است.

گارانتی رنگ بدنه ایران خودرو
گارانتی رنگ ایران خودرو

وی افزود در تمامی خودروسازهای جهان، به منظور جلوگیری از زنگ زدگی، سطح ورق خودرو با پوشش های مخصوص رنگ PT و ED  (Pre-Treatment و Electro Deposition) آغشته و رنگ آمیزی می شود و این فرآیند کاملا مکانیزه است که سالن‌های رنگ ایران‌خودرو نیز از مجهزترین سالن‌های رنگ بوده و همین فرآیند را طی می‌کند. روش آماده سازی و رنگ آمیزی خودرو در تمامی خودروسازان به‌صورت غوطه وری و شناور شدن در مواد است تا تمامی بخش‌های بدنه به رنگ آغشته شود تا از زنگ زدگی جلوگیری به‌عمل آید. با ورود آسیب به لایه های رنگ و از بین رفتن سطوح پوششی رنگ و ED، فرآیند اکسیداسیون آن آغاز می‌شود. این آسیب می‌تواند در اثر تصادف، وارد شدن ضربه، ایجاد سوراخ و حفره برروی بدنه و.... بر روی بدنه خودرو وارد شود و به منظور جلوگیری از زنگ‌زدگی و‌ گستردگی زنگ زدگی باید در کوتاه ترین زمان ناحیه آسیب دیده با مواد استاندارد و توسط افراد ماهر اصلاح شود.

وی درباره ویدیو منتشر شده اظهار کرد خودرو دچار تصادف شده و مشخص نیست چه مدت زمانی خودرو در این وضعیت نگه داری شده است و در لبه های داخلی گلگیر برای نصب تجهیزات اضافی سوراخ کاری انجام شده که لایه های رنگ و نواحی گلگیر را از حالت استاندارد رنگی خارج کرده و آنالیز دقیق تر مشکل نیازمند بازدید فنی خودرو است.

قانون جدید شرایط گارانتی ایران خودرو

آذر 1401: وزارت صمت، قانون الزام مراجعه مشتریان به نمایندگی شرکت عرضه‌کننده خودرو، حداکثر ظرف مدت پنج ماه از تاریخ تحویل و با حداقل کارکرد هزار کیلومتر، برای فعال شدن گارانتی را حذف کرد. هدف از حذف این قانون، تسهیل نقل ‌و انتقال خودرو در کشور و جلوگیری از ایجاد اختلاف بین اشخاصی که قبل از سررسید سرویس اولیه، نسبت به نقل‌وانتقال خودرو اقدام می‌کنند، است. 

معاونت صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت در این باره توضیح داده که به دلیل اتخاذ سیاست‌های اخیر در زمینه توسعه روش‌های فروش خودرو، مانند طرح جوانی جمعیت، جایگزینی خودرو فرسوده و ... ، که سبب کاهش فاصله قیمت کارخانه تا بازار شده، این قانون برای فعال‌سازی گارانتی خودرو، حذف شد. 

اکنون معاونت صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت از شرکت‌های خودروساز خواسته که در چارچوب آیین‌نامه رعایت حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، سازوکار اجرایی لازم را تهیه کرده و این موضوع را در اطلاعیه‌های فروش و قراردادهای تنظیمی درج کنند. 

گارانتی ایران خودرو 3 ساله شد

فروردین 1401: مدیرعامل گروه ایران‌خودرو در ابتدای سال جدید، درباره افزایش گارانتی محصولات این شرکت تا سه سال (60 هزار کیلومتر) توضیح داد. بابک سلاجقه، مدیر عامل شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو، در این باره گفت که تمامی خودروهای مدل 1401 به بعد و خودروهایی که در اسفندماه سال گذشته با مدل 1401 به مشتریان تحویل شده‌اند، مشمول افزایش دوره گارانتی هستند. سامانه خدمات پس‌ از فروش و دفترچه راهنمای خودرو نیز به روز رسانی می‌شوند.

وی افزود که شرکت ایساکو نیز همچنان می‌کوشد تا با تسهیل و چابک‌سازی ارائه خدمات، هر چه سریع‌تر این موضوع را تحقق بخشد.

این اقدام در راستای بند دوم فرمان هفتم از هشت فرمان ریاست جمهوری انجام می‌شود.

افزایش گارانتی برای چه خودروهایی است؟

فروردین 1401: آقای خطیبی (مدیرعامل ایران خودرو) در حاشیه بازدید وزیر صمت از این شرکت در تاریخ 13 فروردین‌ماه، خبر داده که تمامی خودروهای مدل 1401 تولیدی ایران خودرو، مشمول گارانتی 3 ساله یا 60 هزار کیلومتر هستند. وی همچنین تاکید کرده که آن تعداد از محصولات ایران خودرو که در سال 1400 تولید شده بودند اما با مدل 1401 تحویل شده‌اند نیز مشمول طرح افزایش گارانتی هستند.

افزایش زمان گارانتی ایران خودرو

اسفند 1400: آقای خطیبی، مدیرعامل ایران خودرو، ضمن اشاره به دستور 8 بندی ریاست جمهوری برای بهبود بازار خودرو در سال جدید، گفته که در همین راستا، مدت زمان گارانتی محصولات ایران خودرو در سال 1401 افزایش یافته و به 3 سال یا 60 هزار کیلومتر می‌رسد. این درحالی است که تاکنون، اکثر خودروهای داخلی این شرکت، دارای گارانتی 2 سال یا 40 هزار کیلومتر بودند.

گارانتی تارا ایران خودرو

بهمن 1400: با افزایش تولید ایران خودرو و تحویل تعداد بیشتری از خودرو تارا دنده‌ای به خریداران، حالا این سوال برای مشتریان بوجود آمده که مدت زمان گارانتی تارا ایران خودرو چقدر است؟

اگر این سوال هم برای شما پیش آمده، باید بدانید که گارانتی تارا معادل 3 سال یا 60 هزار کیلومتر (هرکدام زودتر فرا برسد) است.

استعلام گارانتی ایران خودرو قبل از خرید خودرو

دی 1400: گروه صنعتی ایران‌خودرو، به مشتریانی که محصولات این شرکت را از بازار خریداری می‌کنند، توصیه کرد که پیش از خرید، گارانتی خودرو موردنظر را از نمایندگی‌ها استعلام کنند تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

برخی از خودروهای موجود در بازار، حاصل قرعه‌کشی‌ ایران خودرو هستند که سند آن‌ها فک رهن و آزاد شده است. این افراد، خودرو را در پارکینگ‌ نگهداری می‌کنند و به دلیل عدم مراجعه به نمایندگی های مجاز در پنج ماهه اول پس از تحویل خودرو با پیمایش هزار کیلومتر (برای فعال سازی گارانتی و دریافت سرویس اولیه)، گارانتی محصول باطل شده است. بنابراین خریدار ثانویه نمی‌تواند از مزایای گارانتی ایران خودرو بهره‌مند شود.

شرایط جدید گارانتی ایران خودرو

آذر 1400: طبق آخرین اطلاع رسانی شرکت ایران خودرو، مهم‌ترین شرایط گارانتی محصولات ایران خودرو عبارتند از:

1- الزامی شدن دریافت سرویس اولیه ایران خودرو پس از 5 ماه از زمان تحویل خودرو به مشتری. در غیر اینصورت، گارانتی ایران خودرو باطل می‌شود.

2- در زمان اولین مراجعه خودرو جهت سرویس، کارکرد خودرو حداقل باید 1000 کیلومتر باشد.

زمان گارانتی محصولات ایران خودرو

تیر 1400: دارندگان محصولات ایران خودرو، مطلع باشند که این شرکت، مدت زمان گارانتی انواع محصولاتش را به صورت زیر اعلام کرده است:

مدل زمان گارانتی
انواع دنا 2 سال یا 40 هزار کیلومتر
انواع دنا پلاس 3 سال یا 50 هزار کیلومتر
سورن و سورن پلاس 2 سال یا 40 هزار کیلومتر
رانا و رانا پلاس 3 سال یا 50 هزار کیلومتر
انواع سمند 2 سال یا 40 هزار کیلومتر
وانت آریسان 2 سال یا 40 هزار کیلومتر
انواع پژو 2 سال یا 40 هزار کیلومتر
انواع هایما 3 سال یا 100 هزار کیلومتر

*اطلاعات جدول فوق، از سایت ایران خودرو در تیر 1400 گردآوردی شده است.

ابطال گارانتی خودرو با نصب تجهیزات غیراستاندارد

اردیبهشت 1400: آقای مفید (معاون مهندسی و کیفیت شرکت ایساکو) هشدار داده که هرگونه دستکاری در سیستم برق و الکترونیک خودروها یا نصب تجهیزات غیراستاندارد درون خودروها، علاوه بر خطرساز بودن به لحاظ مالی و جانی، باعث باطل شدن گارانتی محصولات ایران خودرو نیز می‌شود.

آقای مفید همچنین تاکید کرده که مشتریان ایران‌ خودرو در صورت نیاز به هرگونه تغییر در سیستم‌‌های الکتریکی خودرو (مانند باتری، دینام، استارت و ...) برای جلوگیری از هرگونه ضرر و زیان احتمالی، باید به نمایندگی‌های مجاز ایساکو مراجعه کنند.

ضمن اینکه مرکز پاسخگویی ایران‌ خودرو به شماره تلفن 096440 در هر ساعت از شبانه‌روز، آماده ارائه خدمات مشاوره برای مشتریان و دارندگان محصولات ایران خودرو خواهد بود.


نوبت دهی گارانتی ایران خودرو

برای دریافت نوبت از نمایندگی‌های ایران خودرو، سه روش وجود دارد:

  • استفاده از اپلیکیشن ایساکو
  • سامانه نوبت دهی اینترنتی ایساکو به نشانی https://csm.isaco.ir
  • مراجعه حضوری به نمایندگی‌ ایران خودرو

برای جلوگیری از هدر رفتن وقت‌تان، از مراجعه حضوری خودداری کرده و حتما از اپلیکیشن یا سایت ایساکو، برای نوبت دهی استفاده کنید.

کارت گارانتی ایران خودرو

یکی از مدارکی که در هنگام تحویل خودروهای نوشماره به خریداران ارائه می‌شود، کارت گارانتی ایران خودروست. با داشتن کارت گارانتی خودرو، امکان دریافت هرگونه خدمات در نمایندگی ایران خودرو را خواهید داشت. همچنین توجه داشته باشید که:

1- کارت گارانتی ایران خودرو در زمان نقل و انتقال خودرو باید به خریدار جدید، تحویل گردد.

2- نگهداری از کارت گارانتی خودرو در زمان عمر خودرو، الزامی است.

3- کلیه خدمات و تسهیلات ویژه دوره گارانتی و دوره وارانتی، صرفا با داشتن کارت گارانتی ایران خودرو در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. بنابراین در صورت عدم ارائه کارت گارانتی، پرداخت هزینه‌ها برعهده مشتری خواهد بود.

4- در صورت گم‌شدن یا غیرفعال شدن یا از بین رفتن کارت گارانتی خودرو، با همراه داشتن کارت ملی، کارت خودرو و سند خودرو، به نمایندگی ایران خودرو مراجعه کنید. بعد از ثبت درخواست صدور المثنی کارت گارانتی ایران خودرو، کارت المثنی از طریق شرکت پست، به آدرس اعلامی مشتری فرستاده می‌شود.

5- کارت گارانتی ایران خودرو دارای رمز الکترونیکی است. در صورت فراموشی رمز کارت گارانتی خودرو می‌توانید یا از اپلیکیشن ایساکو برای بازیابی رمز آن استفاده کنید. یا می‌توانید با همراه داشتن کارت ملی و کارت خودرو، به نمایندگی ایران خودرو مراجعه کنید.

آدرس نمایندگی ایران خودرو

برای جستجوی نمایندگی ‌های ایران خودرو، مشاهده آدرس، تلفن و همچنین موقعیت مکانی آنها روی نقشه، از لینک زیر استفاده کنید:

»» لیست نمایندگی ایران خودرو ««

توجه داشته باشید که در لینک فوق، پس از انتخاب استان و سپس شهر، روی گزینه «نمایش نمایندگی» کلیک کنید.


اخبار گارانتی خودرو

آخرین خبرهای مهم درباره گارانتی خودروهای سایپا به همراه جدیدترین شرایط گارانتی محصولات ایران خودرو را در مطالب زیر بخوانید:

اشتراک کارت طلایی ایران خودرو

آخرین اخبار امداد خودرو ایران، انواع کارت طلایی سال ایران خودرو و کارت طلایی ستاره دار، قیمت کارت طلایی ایران خودرو و اشتراک کارت طلایی ایران خودرو و همچنین مقایسه کارت طلایی با بیمه بدنه خودرو را در مقاله کارت طلایی ایران خودرو مطالعه کنید.

اشتراک امداد ایران خودرو

اخبار شرکت امداد خودرو تهران، شماره امداد خودرو ایران خودرو، تلفن امداد خودرو، شماره امداد ایران خودرو، شماره یدک کش ایران خودرو و اپلیکیش امداد خودرو ایران خودرو را در مقاله امداد خودرو ایران مطالعه کنید.

شرایط فروش ایران خودرو

برای اطلاع از آخرین اخبار فروش شرکت ایران خودرو و جهت مشاهده جدیدترین طرح پیش فروش ایران خودرو، طرح فروش نقدی ایران خودرو، طرح فروش فوق العاده ایران خودرو و طرح فروش اقساطی ایران خودرو، مقاله ثبت نام ایران خودرو سه ماهه را مطالعه کنید.

نویسنده : مرتضی برجسته

دیدگاه کاربران
1491 1402/10/21
اگه قرار باش ماشین و ببریم ایران‌خودرو بعد خودمونم بیوفتیم دنبال قطعش ک گیر نمیاد مریضیم بریم اونجا خب مکانیک سر کوچه هم ع ض میکنه هزینه ووقت کمتری هم میبره
پاسخ
0
0
0
1491 1402/10/21
منم پشیمونم از خریدش واصلا چیزای ک برای گارانتی نوشتن هیچ کدوم را انجام نمیدن ویا هزینشا گرفتن وگفتند ماشین باید بالای ۶۰۰۰تا کار کرده باش و برخورد زشت وبیشخصیت در شأن خودشون فقط ای چرت وپرتا را می‌نويسن برای رد کردن ماشین من ی هفته ماشین خریدم صفر استارتش مشکل داره باید وایسم تا بالای ۶۰۰۰تا کارکنه ماشین
پاسخ
0
0
0
Hosin1156 1402/6/21
فقط خوب تولید میکنید کیفیت که صفر خدمات صفر خجالت بکشید حتی دوتا چراغ جلو تو سه استان تو نمایندگیهای ایران خودرو متأسفانه وجود ندارد
پاسخ
0
0
0
محمد شهری 1402/5/15
سلام بنده یک خودرو ۲۰۷از فردی خریداری کرده ام وبا توجه به حجم تبلیغات شرکت روی اپ ایساکو وامکان استعلام گارانتی از این اپ گت آنتی را از این اپ استعلام گرفتم که مثبت بود حالا شرکت اعلام کرده گارانتی موتور بدلیل عدم انجام سرویس ده هزار لغو شده خودرو ۶۰۰۰کیلومتر کارکرد داردحالا چه مرجعی از بابت استعلام غلط این اپ جوابگوست؟؟
پاسخ
0
0
0
Ramran2003 1401/7/30
با سلام و خسته نباشید در قسمت «کارت گارانتی ایران خودرو» مورد۳ نوشتین ارائه خدمات صرفا با ارائه کارت گارانتی و در صورت عدم ارائه کارت گارانتی، پرداخت هزینه‌ها برعهده مشتری خواهد بود. خواستم بگم اینگونه نیست. مشتری حداکثر ۲ بار در سال میتواند بدون ارائه آن کارت کذایی از خدمات گارانتی بهره مند گردد. ولی اکثر نمایندگی ها میپیچونن میگن نمیشه و مشتری بیچاره ای رو که کارت رو جا گذاشته رو آواره میکنن. در صورتیکه باید بهش بگن ایرادی نداره ۲ بار در سال ولی بیشتر نمی‌تونیم این کارو واست انجام بدیما. این بلا سر خودم اومده و بعدا با اون نمایندگی دعوای مفصلی کردم ولی در نهایت مدیرش زیر بار نرفت و گفت کارمندم بیخود کرده پذیرش نکرده!!!
پاسخ
0
0
0