به گفته ایلان ماسک، نسخه پرفورمنس از مدل 3 تمامی رقبا را از میدان به در می‌کند.

اعلام مشخصات مدل چهارچرخ محرک تسلا مدل 3

5 خرداد 1397 15:38

تا پیش از این، تسلا مدل 3 به صورت محور عقب و با یک پیشرانه برقی به عنوان نیروی محرک و به همراه یک باطری با توان نگهداری بالای ذخیره برق عرضه می‌شد. اکنون قرار است این خودرو به صورت چهارچرخ محرک و به همراه دو پیشرانه برقی عرضه شود که البته مشخصات فنی این خودرو تا حالا به صورت محرمانه بوده و به تازگی برای عموم منتشر شده است.

این خودرو قیمتی برابر با ب‌ام‌و M3 خواهد داشت ولی 15 درصد سریع‌تر از آن است.

ایلان ماسک در توییتری تازه درباره جزئیات فنی این مدل چهارچرخ محرک و همچنین نسخه‌های قوی‌تر مدل 3 صحبت کرده است. او در کنار تاکید دوباره بر شعار کارخانه تسلا مبنی بر لذت‌بخش بودن احساس رانندگی با خودروهای این شرکت، اعلام کرده که در حال حاضر امکان سفارشگذاری برای مدل‌های جدید فراهم است.

نسخه پرفورمنس از مدل 3 با چرخ‌های 20 اینچی، سپر فیبرکربنی، فضای داخلی به رنگ سیاه و سفید و شاید از همه مهمتر دو پیشرانه برقی، در جایگاهی بالاتر از بقیه نسخه‌ها می‌ایستد. با اضافه شدن این آپشن‌ها قیمت خودرو به 78 هزار دلار خواهد رسید، ولی برای سفارش سیستم خودران پرداخت هزینه جداگانه نیاز است. ماسک بیان کرده که این خودرو قیمتی برابر با ب‌ام‌و M3 خواهد داشت ولی 15 درصد سریعتر از آن است، فرمان‌پذیری بهتری دارد و تمام خودروهای هم رده خود را در مبارزات جاده‌ای شکست خواهد داد. شتاب صفرتاصد کیلومتربرساعت آن برابر با 3.5 ثانیه است و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 248 کیلومتربرساعت را خواهد داشت.

بد نیست برای مقایسه این خودرو با نسخه پایه مدل 3 سری به اعداد و ارقام بزنیم. شتاب صفرتاصد کیلومتربرساعت نسخه معمولی بین 5.1 تا 5.6 ثانیه ثبت شده و همچنین حداکثر سرعت این خودرو نیز 208 کیلومتربرساعت است.

ماسک همچنین بیان کرده که پیمایش این خودرو با یکبار شارژ باطری‌ها، نزدیک به 500 کیلومتر خواهد بود. برای مشتریانی که تنها خواستار اضافه شدن موتور دوم به خودرو باشند با پرداخت 5 هزار دلار بیشتر نسبت به قیمت پایه مدل 3 این امکان فراهم خواهد شد.

اضافه شدن موتور دوم به این خودرو قابلیت اطمینان آن را نیز افزایش داده است. یکی از پیشرانه‌ها به منظور تامین قدرت بهینه‌سازی و تنظیم شده، در حالی‌که نیروی موتور دوم برای افزایش پیمایش به خودرو کمک خواهد کرد. البته در صورت خرابی یکی از موتورها، خودرو همچنان قادر به حرکت با پیشرانه دیگر خواهد بود. براساس اعلام کمپانی برای آن دسته از مشتریانی که نوبت‌گیری انجام داده باشند، تنظیمات و بروزرسانی‌های آنلاین برای خودرو قابل انجام خواهد بود.

 

دیدگاه کاربران