دوج چلنجر SRT Hellcat سریع‌تر و قوی‌تر از همیشه

خشم گربه جهنمی

10 تیر 1397 17:52

در خانواده مدل‌های عضلانی دوج اتفاقات بسیاری در حال رخ دادن است و در همین راستا، شرکت دوج از «قوی‌ترین و سریع‌ترین خودروی عضلانی تاریخ خود» رونمایی کرد:

قوی‌ترین و سریعترین خودروی عضلانی تاریخ دوج با 797 اسب‌بخار قدرت و حداکثر سرعت 327 کیلومتربرساعتچلنجر SRT Hellcat Redeye!

این نسخه که از نظر فنی در رده مدل‌های دیمون قرار می‌گیرد، به قوی‌ترین پیشرانه هشت سیلندر خورجینی شرکت با 797 اسب‌بخار قدرت و 959 نیوتن‌متر گشتاور مجهز شده است. همین پیشرانه هشت سیلندر خورجینی 6.2 لیتری سوپرشارژ قبلاً در مدل دیمون مورد استفاده قرار گرفته است. در کنار آن یک جعبه‌دنده هشت سرعته اتوماتیک و یک مبدل گشتاور قوی‌تر ارائه شده که 18 درصد راندمان بیشتری در افزایش گشتاور دارد.

دوج می‌گوید در این نسخه، پیشرانه مذکور تغییرات زیادی داشته و 25 قطعه اصلی آن تقویت شده‌اند. از آن جمله می‌توان به استفاده از یک سوپرشارژر بزرگ‌تر، پیستون‌ها و شاتون‌های تقویت شده، مجموعه سوپاپ سریع‌تر، سیستم تزریق سوخت قوی‌تر و سیستم روان کاری بهتر اشاره کرد. فشار بوست پیشرانه هم از 11.6 به 14.5 پوند بر اینچ مربع افزایش یافته و محدودکننده دور موتور، اکنون به جای 6200 دور در دقیقه از 6500 دور در دقیقه وارد عمل می‌شود.

این تغییرات کنار هم، شتاب‌گیری فوق‌العاده‌ای برای خودرو به ارمغان آورده‌اند: صفر تا صد را این خودرو در 3.4 ثانیه پر کرده و حداکثر سرعتی برابر با 327 کیلومتربرساعت دارد. چلنجر SRT Hellcat Redeye مسافت چهارصد متر را در 10.8 ثانیه و با سرعت 211 کیلومتربرساعت طی می‌کند. عددی که فقط 1.15 ثانیه از مدل دیمون بیشتر است.

نکته جالب در مورد خودرو این که، اگر پدال گاز را تا ته فشار دهید، دوج SRT Hellcat Redeye در هر دقیقه 5.4 لیتر بنزین می‌تواند مصرف کند. به‌عبارتی‌دیگر، در این حالت باک خودرو در 11 دقیقه کاملاً خالی خواهد شد. البته در بزرگراه، این خودرو مصرف سوختی برابر با 10.7 لیتر به ازای هر صد کیلومتر دارد که عدد قابل قبولی محسوب می‌شود.

تریم جدید Redeye را می‌توان مدل پرچم‌دار خانواده مدل‌های SRT Hellcat به حساب آورد. در کنار آن، شرکت مدل چلنجر SRT Hellcat 2019 را هم ارائه کرده که 717 اسببخار قدرت و 890 نیوتنمتر گشتاور دارد. سری جدید خانواده SRT Hellcat در مدل جدید خود از یک طراحی کاپوت جدید بهره می‌برند که ما را به یاد مدل‌های عضلانی اواسط دهه 60 و اوایل دهه 70 میلادی دوج مانند دارت سویینگر (Dart Swinger) مدل 1970 و دیمون مدل 1971 می‌اندازند.

برای مدل 2019، کیت عریض بدنه برای چلنجر SRT Hellcat و R/T Scat Pack هم ارائه خواهد شد. این پکیج که سال 2018 رونمایی شده، پهنای گلگیرهای خودرو را حدوداً 10 سانتی‌متر بیشتر کرده و ظاهری عضلانی‌تر به آن می‌بخشد. شرکت یک اسپویلر مشکی جدید هم برای آن ارائه کرده است. به طور استاندارد، مدل‌های SRT Hellcat 2019 به رینگ‌های پرفورمنس 20 اینچ سبک وزن مجهز هستند. مدل‌های مجهز به پکیج عریض‌تر از تایرهای 305/35ZR20 پیرلی P-Zero استفاده می‌کنند.

تولید مجموعه مدل‌های جدید SRT Hellcat از پاییز امسال در خط تولید دوج در برامپتون (Brampton) شروع می‌شود. تحویل نخستین مدل‌ها از سه‌ماهه چهارم سال جاری میلادی آغاز خواهد شد.

دیدگاه کاربران
Arab 1400/3/7
با عرض سلام من ویدیو این ماشین رو دیدم که ماشینی خیلی پرقدرت و مجهز به موتور شیش سیلندر ۳/۶ لیتری و حساس به پدال گاز سیستم تعلیق نرم نرم طراحی ظاهری عضلانی و اسپرت کابین داخلی ساده و شیک
پاسخ
0
0
0