فروش داستر جدید با 40 میلیون تومان

فروش رنو /(تیر 97)

29 خرداد 1397 13:00

در خردادماه، نگین خودرو برای اولین‌بار در سال 97، قیمت همه محصولاتش را افزایش داد که در این میان، کولئوس 2018 با جهش 13 میلیونی و تلیسمان 2018 نیز با جهش 10 میلیونی، بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

برای تیرماه نیز نگین خودرو، قیمت قطعی محصولاتش را اعلام نکرده است. همچنین سیمبل با اینکه نامش در لیست خودروهای مجاز وارداتی به چشم می‌خورد، اما همچنان خبری از چگونگی عرضه آن در بازار کشورمان نیست.

جدول تغییر قیمت نمایندگی در سال 97
مدل فروردین خرداد
داستر تک دیف SE - 155
داستر دو دیف SE 149.5 165
تلیسمان 2018 265 275
کولئوس 2018 312 325

نگین خودرو، محصولاتش را به‌صورت نقدی نمی‌فروشد و مشتریان تنها می‌توانند در طرح فروش مشارکتی آن ثبت‌نام کنند. این طرح برای داستر جدید (تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل)، کولئوس و تلیسمان اجرا می‌شود و در آن، موعد تحویل خودروها از 90 تا 180 روز کاری متغیر است.

همچنین مشتریان با تکمیل زودتر وجه، از تخفیف 3 میلیون تومانی (برای داستر) و 4 میلیون تومانی (برای تلیسمان و کولئوس) بهره می‌برند.

داستان رنو و آمدنش به ایران

شروع فعالیت نگین خودرو به ابتدای دهه 90 شمسی برمی‌گردد. برخورد این نمایندگی با مشتریانش در این سال‌ها، گاهی اوقات خیلی خوب و گاهی اوقات نیز خیلی بد بوده و به همین دلیل نیز در ابتدای کارش، با حاشیه‌های زیادی همراه بود.

سال 2011 با آمدن رنو لتیتود (به‌عنوان رقیب کمری و آزرا)، و سپس فلوئنس، نام نگین خودرو نیز به‌تدریج بر سر زبان‌ها افتاد. در سال 2012 لاگونا کوپه به محصولات نگین خودرو اضافه شد ولی با توجه به حضور موفق جنسیس کوپه، عرضه این اسپرت فرانسوی در همان سال متوقف شد.

در سال 2013 نگین خودرو، رنو اسکالا (یا همان مگان نسل سوم) را به ایران آورد که در دو مدل هاچ‌بک و کانورتیبل (یا کروک به قول نگین خودرو!) فروخته می‌شد. اسکالا هاچ‌بک، تیپ‌های E2 و E4 داشت اما اسکالا کروک فقط در تیپ فول عرضه می‌شد.

سال 93 را می‌توان بدترین سال در کارنامه کاری نگین خودرو دانست چراکه بخش قابل توجهی از خودروهای پیش‌فروشی را تحویل مشتریانش نداد. نگین خودرو البته محدودیت‌های فرانسوی‌ها برای کار با شرکای ایرانی‌شان را مقصر این اتفاق می‌دانست. به هرحال مشتریانی که خودروهای مدل‌ 2013 و بعضاً 2014 از نگین خودرو خریداری کرده بودند، دل پری از این نمایندگی دارند.

سال 2014، پرکارترین سال نگین خودرو بود چراکه تنوع محصولاتش را به بیشترین حد ممکن رساند. در این سال رنو داستر برای اولین‌بار به ایران آمد و بازار ویتارای ایران خودرو را تاحدودی تحت تاثیر قرار داد. سفران یا همان فیس‌لیفت لتیتود نیز در همین سال به بازار کشورمان عرضه شد. رنو سفران با دو پیشرانه 4 سیلندر (2.0 لیتری) و 6 سیلندر (2.5 لیتری) قابل خریداری بود و به همین دلیل، می‌خواست هم با کرولا رقابت کند و هم ولی عرضه محدودش باعث شد تا همانند رقیب ژاپنی‌اش، خودرویی محبوب و پرفروش در ایران نباشد. عرضه سفران تا مدل 2016 ادامه داشت.

در سال 2015 نگین خودرو برای نخستین‌بار، فروش کولئوس نسل اول را شروع کرد. نسل اول کولئوس تا قبل از این، توسط پارس خودرو عرضه می‌شد، اما نگین خودرو نسخه فیس‌لیفتش را به ایران آورد تا مشتریان را برای خریدنش، تشویق کند. اسکالا نیوفیس و فلوئنس نیوفیس نیز از همین سال در ایران عرضه شدند که البته بیشتر توجهات، معطوف به فلوئنس نیوفیس شد چراکه برخلاف گذشته، با گیربکس دستی نیز قابل خریداری بود.

برای سال 2016، مهم‌ترین خبر نگین خودرو، عرضه رنو سیمبل بود که سری نخست آن در پاییز 94 و در سکوت رسانه‌ای، تحویل مشتریان ایرانی شد. سیمبل بازار ایران، که همان نسل دوم رنو لوگان است، در سه تیپ SE و PE و LE و تا مدل 2017 عرضه آن ادامه شد. فیس‌لیفت داستر نیز از همین سال و به‌عنوان مدل 2016 به ایران آمد.

در پاییز 95 نگین خودرو برای نخستین‌بار از پرچمدار سدان‌های رنو، رونمایی کرد. رنو تلیسمان به‌لطف غیبت کمری در ایران، به‌راحتی در بازار ایران متوقف شد و حتی رقبای کره‌ای آن هم در مقابل انبوهی از آپشن‌های مختلفش، حرفی برای گفتن نداشتند. سری اول تلیسمان در دو تیپ نیمه فول (E2) و فول (E3) فروخته شد اما از سری دوم، نگین خودرو فقط تیپ فول آن را به بازار آورد.

در زمستان 95 نیز نگین خودرو برای اولین‌بار از نسل دوم کولئوس رونمایی کرد؛ خودرویی که با حضور ون دن اکر (Laurens Van Den Acker) -طراح ارشد رنو- در نمایشگاه خودرو تهران رونمایی شد. کولئوس جدید نیز همانند تلیسمان، ابتدا در مدل 2017 به ایران آمد، یعنی حدود 9 ماه دیرتر از کشورهای منطقه، در ایران قابل خریداری بود. نگین خودرو دلیل این تاخیر را سختگیری‌های رنو برای تطبیق فنی کولئوس با شرایط آب و هوایی ایران، می‌داند. از تابستان 96 نیز فروش کولئوس در مدل 2018 آغاز شد. 

در پاییز 96 نیز مشخص شد که نگین خودرو، تعداد بسیار محدودی از ون‌های رنو اسپاس را شماره‌گذاری کرده که همگی آن‌ها برای مقاصد شرکتی (و نه بازار فروش) وارد شده بودند. در 6 ماهه نخست سال 96، نگین خودرو با گرفتن 32% از بازار وارداتی‌ها (20% بیشتر از مدت مشابه سال 95)، رنو را به پرفروش‌ترین برند وارداتی ایران تبدیل کرد. در نیمه دوم سال 96 نیز چندین دستگاه رنو مگان نسل چهارم، برای آزمایش فنی به ایران آمد و انتظار می‌رود که فروش این برادر کوچکتر تلیسمان نیز از نیمه دوم سال 97 آغاز شود.

برای سال 97 نیز نگین خودرو، کارش را با فروش داستر نسل دوم را آغاز کرد؛ خودرویی با چهره الهام گرفته از کولئوس جدید و تجهیز شده با انبوهی از آپشن‌های مختلف.

دیدگاه کاربران