بررسی مشخصات فوتون تونلند
بررسی مشخصات فوتون تونلند
بررسی مشخصات فوتون تونلند
بررسی مشخصات فوتون تونلند
بررسی مشخصات فوتون تونلند

بازار خودروهای تجاری سبک ایران تشنه حضور پیکاپ‌های دوکابین و حتی تک کابین سایز بزرگ است. در واقع وانت‌بارهایی که بتوانند نقش تویوتا هایلوکس را البته با قیمتی بسیار ارزان‌تر ایفا کنند، قطعا موفق می‌شوند. شرکت‌های بسیاری قصد داشتند در این بازار خاص ورود کنند اما هرکدام به بهانه‌ای از بازی بیرون رفتند. شاید موفق‌ترین تلاش برای این موضوع، پروژه فوتون تونلند از سوی ایران‌خودرو باشد. خودرویی که سال 2011 رونمایی و از سال 2012 به بازارهای جهانی عرضه شد. غیر از طراحی حجیم و پررنگ این خودرو، پیشرانه 2.8 لیتری دیزلی این خودرو نیز مشهور است چراکه این پیشرانه گازوئیل‌سوز را کمپانی معروف کامینز طراحی کرده است. البته حجم بالای تیراژ تونلند در ایران، مختص نسخه بنزینی یورو4 آن است که موتور میتسوبیشی را در سینه داشت. درباره جعبه‌دنده آن نیز باید بدانید که گیربکس نسخه بنزینی‌اش را Aisin و گیربکس نسخه دیزلی‌اش را Getrag ساخته است. از اواخر سال 98، ایران خودرو نسخه یورو5 فوتون تونلند را با نام TUNLAND S به بازار آورد که هم کابین جدید و به‌روزتری داشت، هم به آپشن‌های بیشتری مجهز بود و هم اینکه موتور توربوشارژ بنزینی آن کاملا تغییر کرده بود.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • مزایای فوتون تونلند

    • موتور دیزلی کامینز
    • موتور بنزینی یورو5 مشترک با ساوانا
    • موتور بنزینی یورو4 مشترک با آمیکو آسنا
    • بهبود کابین و آپشن‌ها در مدل یورو5
  • معایب فوتون تونلند

    • عرضه محدود
    • راحتی صندلی‌های عقب
    • خدمات پس از فروش
    • حساسیت پیشرانه دیزلی به کیفیت سوخت
قیمت

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1398 تا 1399

مشخصات فنی

  • محور محرک دو دیفرانسیل 3 حالته با محدودکننده لغزش (LSD)
  • گیربکس 6 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ یورو5 (4G20)
  • حجم موتور 2.0 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 200 اسب‌بخار
  • گشتاور 300 نیوتن‌متر
  • شتاب ثانیه
  • سرعت 150 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 10.3 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه پیکاپ بزرگ
  • نوع شاسی مستقل
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 5310 میلی‌متر
  • عرض 1880 میلی‌متر
  • ارتفاع 1870 میلی‌متر
  • فاصله محوری 3105 میلی‌متر
  • وزن 1975 کیلوگرم
  • حجم باک 76 لیتر
  • چرخ جلو 265/65R17
  • چرخ عقب 265/65R17
  • سایر ویژگی‌ها ظرفیت بار تا 925 کیلوگرم

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
قیمت

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1393 تا 1398

مشخصات فنی

  • محور محرک دو دیفرانسیل 3 حالته با محدودکننده لغزش (LSD)
  • گیربکس 6 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر یورو4 (4G69)
  • حجم موتور 2.4 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 130 اسب‌بخار
  • گشتاور 210 نیوتن‌متر
  • شتاب 18 ثانیه
  • سرعت 140 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 10.8 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه پیکاپ بزرگ
  • نوع شاسی مستقل
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 5310 میلی‌متر
  • عرض 1880 میلی‌متر
  • ارتفاع 1870 میلی‌متر
  • فاصله محوری 3105 میلی‌متر
  • وزن 1895 کیلوگرم
  • حجم باک 76 لیتر
  • چرخ جلو 265/70R16
  • چرخ عقب 265/70R16
  • سایر ویژگی‌ها رینگ 265/65R17 سفارشی - ظرفیت بار تا 925 کیلوگرم

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
قیمت

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1393 تا 1400

مشخصات فنی

  • محور محرک دو دیفرانسیل 3 حالته با محدودکننده لغزش (LSD)
  • گیربکس 5 دنده دستی Getrag
  • پیشرانه 4 سیلندر توربو دیزلی
  • حجم موتور 2.8 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 164 اسب‌بخار
  • گشتاور 360 نیوتن‌متر
  • شتاب 14 ثانیه
  • سرعت 160 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 11.5 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه پیکاپ بزرگ
  • نوع شاسی مستقل
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 5310 میلی‌متر
  • عرض 1880 میلی‌متر
  • ارتفاع 1870 میلی‌متر
  • فاصله محوری 3105 میلی‌متر
  • وزن 2025 کیلوگرم
  • حجم باک 76 لیتر
  • چرخ جلو 265/70R16
  • چرخ عقب 265/70R16
  • سایر ویژگی‌ها رینگ 265/65R17 سفارشی - ظرفیت بار تا 950 کیلوگرم

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
44 دیدگاه

Ali1365(548 روز پیش)

فوتون بنزينى توربو واقعا موتور هيولايى داره يكم مصرفش بالاس ولى انصافا رانندگى لذت بخشى داره صفر تا صد ٩ ثانيه ٢٠٠ تارم مثل اب خوردن پر ميكنه.

R3 (317 روز پیش)

در جواب به علی1365 ببین دوست عزیز خودم فوتون93 از اول صفر دست خودم بوده توی این چند سالی سعی کردم بیشتر از150 برم هر کاری کردم نرفت چطور شما میگی200 تا در می‌کنه در حال حاضر330 هزار تا باهاش روندم هیچ مشکلی فعلا ندارم فقط خرج های مصرفی انجام دادم حتی آفرود و سخت ترین مانور ها و در هر شرایط آب هوایی و سخت ترین جاده ها و بلندی ها رفتم درسته مصرفش بالاست اینو حق میدم ولی اگر به موقع سرویس ها رو انجام ندیدی آسیب وارد می‌کنه یک کاری کردم مصرف تا7 هم رسیده با کولر از قزوین تا زاهدان با یک باک پر رفتم با کله و اصلا خستگی نمیاره خودم با فوتون رو با یک دسته فرمون حرفه ای شدم حتی با یک دست دشوارترین پیچ رو روندم خیلی بهش عادت کردم برام مثل آب خوردنه مثل بچه هم از ماشینم مراقبت کردم استاد تعمیرگاه فوتون هم هستم خودم راحت در یک 2ساعته کامیون فوتون یکی از دوستام رو موتورش رو باز کردم خودم سلطان آفرودم نمیگم در حد ابر قهرمانان ولی در حد خودم تا برترین ها هستم جاده ها رو مثل کف دست بلدم اینقدر رفتم که با جی پی اس نیازی نیست تازه با تجربه تر از شما هستم48 سال سن دارم که نیازی نیست در مقابل من خط نشون بکشی با تشکر از سایت باما در ضمن جوابی دادم که اگر میتوانی بیا با فوتون رو در روی هم 200 پر کنیم ببینید چی برنده میشه البته یک ویدیو اشتراک بزار ببین فوتون200 تا میره بعد نظر بده هیچ پیکاپی داخل ایران200 پر نمیکنه یک پیکاپ توی ایران نشون بده که200 پر کرده باشه بعدش توی خارج دیدم اون طرف راننده جهان بوده170 تا با فوردF150 مدل2017 رفته بعد آخرش نشسته توی خونه حدود3 سالی هست خانه نشین شده و تازگی اخبار گوش کردم که همان راننده از دنیا رفت

Golestane (232 روز پیش)

عمرا اگر بیشتر 140راه بره

Tonder (212 روز پیش)

این خودرو رو برای آفرود ساختن نه سرعت

Neli (3 روز پیش)

در پاسخ به داداش عزیز آقای (R3): شما درست میگی اما چرا با پیکاپ کلوت مکث موتور میشه 200 تارو پر کرد و قدرتمند ترین پیکاپ توی ایران هست(یعنی از تویوتا هایلوکس هم قوی تره)😎💁🏼‍♀️

Pejman2010(46 روز پیش)

من نظراته دوستانو دیدم بعضیا خوب میگن ازش بعضیا بد میگن من میخام بخرم موندم چکار کنم پشیمون نشم

پرویز۳۶(1169 روز پیش)

خدا تومن پول میدی به این ماشین موتور تراکتور روشه با اون صدای مسخره

Asd (1000 روز پیش)

از موتور دیزل چه انتظاری داری؟ میخوای صدای ویلون بده؟

Tonder (212 روز پیش)

آقا از موتور دیزلی انتظار نداری که برات آواز بخونه

hameb (110 روز پیش)

سلام آقا همی ماشینا گرون شدن مختص به فوتون نیست دیزل دیزل سوار می خواد و عشق همین تراکتور نگاش میرزه به پی کاپ های دیگر یا به عبارت دیگر ماشینهای اسباب بازی اگر یک روز کامل فوتون سوار بشی می فهمی که مطابق نداره بنده ۵ سال داشتم با بترین رانندگی که من با هاش داشتم خم به ابرو نیومد ماشین سخت و پر شتاب برو پر قدرتیه راحت

amirlalechini(590 روز پیش)

بین پاژن و نیسان پیکاپ قدیمی کدام رو انتخاب کنم؟ پاژن موتور 6 سیلندر 3000cc 161 اسب بخار و 245 نیوتن متر گشتاور پیکاپ موتور 4 سیلندر 2400cc 150 اسب بخار و 208 نیوتن متر گشتاور

Tonder (212 روز پیش)

به تظر من پیکاپ

Mofi534 (149 روز پیش)

ایسوزو دی مکس اگر خواستی پول بیشتر بدی اما ارزش داره

Peugeot406 (129 روز پیش)

بنظرم پاژن

Mofi534(149 روز پیش)

ایسوزو دی مکس خیلی از این ماشین بهتره خیلی خیلی طراحی جنرال موتورز به گواهی سواری طراحی بدنه و نوع طراح شاسی و ساخت ژاپن خودتان بفهمید چه چیز وحشتناکیه تو شتاب و قدرت و هندلینگ از تمام وانت های ایران بالا تره معایبش هم اینکه که دردسر تو تعمیر که خیلی کم نیاز به تعمیر پیدا می کنند

Alireza021(179 روز پیش)

سلام دوستانی که دیزلی داشتن ایا با توجه به کیفیت سوخت ما جواب میده موتورش؟ سوزنها زود خراب نمیشه؟

Golestane(232 روز پیش)

خیلی ماشین خشک و بدون قدرتی هست از نظر امکانات سالن وصندلی واقعاًمن از بیست بهش صفر میدم من که اصلا راضی نیستم اسنا خیلی بهتر از این هستش ولی هیچ ماشینی هایلوکس نمیشه همیشه باید 500کیلو بار داخلش باشه تا بشه باهاش رانندگی کنی وگرنه ازکمر میندازه ادمو سرنشین عقب که هیچ راهت نیست

srsf313(327 روز پیش)

من سری اولثبت نامی دیزل رو تحویل گرفتم و مدت کوتاهی دستم بود بنزینیش رو هم دوستان دارن ... هایلوکس اتاق قدیم مدل ۲۰۱۵ رو هم تقریبا مدتی داشتم... واقعا نسبت به قیمتی که الان میخوای هزینه کنی و هایلوکس یا مثلا آمیکو و یا این جک های تی ۸ رو بخری من خودم به شخصه دیزل صفر این ماشین رو ترجیح میدم هم رخ بهتری داره(طراحی ماشین های آمریکایی) هم موتور پر قدرت تر و کم استهلاکی رو داره ... داخل اتاقش هم برای سرنشینان نرم تر و بزرگ تر هست...

Hossein4K(908 روز پیش)

سلام اگه میشه توضیح بدین که امیکو اسنا بهتره یا فوتون تونلند

Nasermirzae (720 روز پیش)

پیکاپ نیسان بخر

HOSANjafary (550 روز پیش)

آمیکو

shahin1400 (425 روز پیش)

فوتون توربو بنزینی

VahidReza (354 روز پیش)

آمیکو از نظرم زیباتر و دارای بازار بهتره

سلیمانی(1134 روز پیش)

سلام دوستان بنده با این ماشین ۳۳۰هزار کیلومتر کار کردم انصافا ماشین خوبی بود اما برای تامین قطعاتی مثل فیلترها و لوازم جانبی خیلی مشکل داشتم این رو هم اضافه کنم شاید از هایلوکس هیکل تر باشه اما انصافا کیفیت هایلوکس رو نداره لطفا هایلوکس با کارکرد بالابخرید امافوتون نه باتشکر ازباما

Nasermirzae (720 روز پیش)

نیسان پیکاپ یادت رفت

Moin (538 روز پیش)

برای اجاره در شرکت می خوام دیزلش رو خریداری کنم،چه کار‌کنم که موتور دیزلش سالم بمونه؟مصرفی هارو از کجا تهیه کنم و گزینه پیکاپ ریچم دارم کدوم رو انتخاب کنم؟پشت هر دو نشستم کل ماشبنای شرکتمون این دو تاست

سلیمانی (512 روز پیش)

سلام عزیزم الان لوازم فوتون زیاد شده مثل چند سال قبل نیست جهت مسئله نگهداری هم تا جایی که میتونی گازوئیل یورو۴بزن فیلترهاش رو به موقع عوض کن خصوصا فیلتر گازوئیل واینکه مثل سواری خیلی با دور بالا رانندگی نکن چون این ماشین سوپر شارژر داره وگشتاور گیربکس بالایی داره نیاز به بالا بردن زیاد دور موتور نیست به استثنا سربالایی که باید خیلی تمیز با معکوس ودور بالابری موفق باشی یاحق

Show More