• مشخصات فنی tunland2.8l
  • مشخصات فنی tunland2.8l
  • مشخصات فنی tunland2.8l
  • مشخصات فنی tunland2.8l
  • مشخصات فنی tunland2.8l
  • مشخصات فنی tunland2.8l

مشخصات فنی فوتون تونلند 2.8 لیتر سال 1400 - 1402

3 دیدگاه
سال
شرکت ایران خودرو دیزل، از اواخر زمستان 1399، تولید تونلند S نیوفیس را در کشورمان آغاز کرد و از مدل 1400 نیز این محصول جدید را تحویل مشتریانش داد. البته تونلند نیوفیس، اساسا خودروی جدیدی نیست! چراکه محصول سال 2018 بازار چین است و در قسمت فنی، نکته چندان مهمی به چشم نمی‌خورد. به عنوان مثال، نسخه بنزینی همان موتور
0%
رانندگی و فنی
0%
طراحی ظاهری
0%
کابین و امکانات
0%
ارزش در مقابل قیمت
0%
کیفیت

نقاط قوت

بهبود مصرف سوخت
بهبود مالتی مدیا
تغییر گیربکس در مدل دیزلی

نقاط ضعف

صندلی‌ های عقب
خدمات پس از فروش
عدم بهبود موتور (نسبت به قبل)
حساسیت پیشرانه دیزلی به کیفیت سوخت

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1400 تا 1402

مشخصات فنی

محور محرک

دو دیفرانسیل 3 حالته با محدودکننده لغزش (LSD)

گیربکس

6 دنده دستی Zomax

پیشرانه

4 سیلندر توربو دیزلی

حجم موتور

2.8 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

174 اسب‌بخار

گشتاور

365 نیوتن‌متر

شتاب

14 ثانیه

سرعت

160 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

9 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

پیکاپ بزرگ

نوع شاسی

مستقل

نسل (کد اتاق)

نسل اول - فیس لیفت

طول

5310 میلی‌متر

عرض

1880 میلی‌متر

ارتفاع

1870 میلی‌متر

فاصله محوری

3105 میلی‌متر

وزن

1980 کیلوگرم

حجم باک

76 لیتر

چرخ جلو

265/70R17

چرخ عقب

265/70R17

سایر ویژگی‌ها

ظرفیت بار تا 925 کیلوگرم

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند (ACC)

کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)

کنترل سرعت در سرازیری (HDA)

کنترل کشش (TCS)

کنترل پایداری (ESC)

ضد واژگونی (ROP)

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

کلید بازیابی فیلتر DPF

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر (TPMS)

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور (BSD)

رادار تغییرلاین (LDW)

رادار تصادف جلو (FCW)

رادار تصادف عقب (RCTA)

رادار تابلوخوان (TSR)

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز (EBD)

ترمز ضدقفل (ABS)

ترمز با نیروی کمکی (BA)

ترمز پارک برقی (EPB)

ترمز اضطراری هوشمند (AEB)

سایر ویژگی‌ ترمز

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

هالوژن

سایر ویژگی‌ روشنایی

فرمان

نیروی کمکی

هیدرولیکی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

مالتی مدیا

سیستم صوتی

4 اسپیکر

مانیتور

مانیتور 10 اینچی لمسی

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

USB - MP3 - CD - AUX - OTG

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

2

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

دیجیتال

کول باکس

صندلی‌ راننده

تنظیم دستی

صندلی سرنشین جلو

تنظیم دستی

ویژگی صندلی عقب

گرمکن صندلی

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

چرم و پارچه

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

رول بار
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
دیدگاه کاربران
فنی 1402/11/8
سلام خدمت هموطنان عزیز موتور و گیربکس عالی هستند ابعاد و اندازه ماشین بزرگ هست کیفیت متریال داخل و رخ و امکانات متوسط به بالا خشک بودن در جاده در حالت طبیعی مطابق پیکاپهای دیگه هست و افرادی که تک سرنشین و بدون بار تردد میکنند باید کمی نرمترش کنند اپشنش نسبتا کافیه باور کنید بیشتر برای بار و مسافر جاده ساخته شده نه شهر ( از هر لحاظ ) گازوییل هر چی میخاهید بزنید تو سرما زود روشن میشه و خوب راه میره صداش مثل دیزلیهای دیگه مثل کامیونت هست چون در کامینز ۲۸۰۰ سیسی و اگزوز و حتی گیربکس با خیلیاشون مشترکه. ارتفاع زیادش در هندلینگ اثر منفی داره و باید پایینتر اوردش رینگ و لاستیکش ۱۷ با ۲۶۵ و ۶۰ هست و فراوانترین حالت افرودی هاست باکتونو همیشه سه خط به اخر که شد پر کنید و یک عمر خودتونو از هر لحاظ راحت کنید تاکید میکنم خیلی فقط این را تاکید میکنم چون یک: در اینحالت ۶۰ لیتر میگیره.دو: سیستم سوخت رسانی هوا نمیکشه و سوم: با توجه به اینکه همه جایگاهها گازوییل ندارند وقتتون هدر نمیره توی وقتی که زمان ندارید اگه صندلیهای عقب را کلا برای همیشه بیندازید دور و جایش پتو و روفرشی بگذارید سر صندلیهای جلو را برمیدارید و پشتی ها تا اخر میخابد و شما با انچه از قبل فراهم کرده اید یک اتاق خواب خوب در گرما یا سرما دارید هنگام ترددها هم کسانی که عقب نشسته اند میتونند هر مدلی میخان بنشینند یا حتی یکنفر راحت بخوابد با پیکاپ بیشتر از ۱۱۰ تا نروید ارتفاع دارد سدان ایرودینامیک که نیست اگر ماشینتان را از لحاظ تعلیق نرم نکنید در حالتی که ۹۰ تا سرعت میروید روی موجهای جاده مثل اب خوردن و بدون هیچ زحمت زیادی میتونید چپ کنید یعنی حتی بدون پیچ جاده و هر مسئله دیگه ای فقط همینطور که مستقیم مستقیم میروید و از موجهای اسفالت در جلوتر خبر ندارید خود ماشین روی حالت اتو چپ تنظیم شده دوستان این همه نوشتم که همینو باور کنید ثوابش برای من بس هست ببینید پایه یک قدیم هستم اون موقع که همه خیابونهای داخل شهرها بدون ترافیک خلوت بود و حتی پیکان هم کم توشون بود هااااا امان از این ترافیک امروزی خیابونهای جدید را هم کم عرض میسازند اهای ماشیندارها که ماشینتون عرضش بیشتر از ۵ متره بدونید مشکلتون با پیکاپها بیشتر از بقیه هست دوباره تخصصی فوتون دیزل میگم براتون : شتابش وحشتناکه انگار اول با عجله یه گشتاور بی اعصاب تولید کردن بعدا چند تا اسب بخار و یه مشت لاستیک در اورده بابا چه خبرتونه این لاکردار سه تن بار میبره از لحاظ شاسی و رینگ و لاستیک و حجم اتاق و زور اخه مگه قرار نیست هم سواری باشه و هم وانت تازه به نظر من اول باید تا ۶۵ درصد خواص سواری بودن در اون لحاظ بشه ۳۵ درصد هم خاصیت وانت بودن داشته باشه اینهمه ارتفاع برای وانت خوب نیست مگه خودنماییه الان همه کار دنیا رفته رو فیس ببینید بیشترین ورزش کننده تو بدنسازیه مگه ما رشته های ورزشی دیگه ای نداریم . بیشترین فیگور ها را توی ماشینها حجیمها میگیرند اخه بالامجان پس کاربری مهم نیست ؟ مگه اینجا میخاهیم مثل امریکاییها که توی پیست با ماشین پرش انجام میدن باید ارتفاع بگیریم ؟، والا یه یخچال میخاهی بندازی بالا وانت پراید کجا و اینا کجا حالا از دنده عقب که نگم براتون خیلی احتیاط لازمه مخصوصا شب حتی با دوربین عقب ببخشید من هر چی میخام تخصصی فقط مختص فوتون دیزل بنویسم میبینم تخصصی پیکاپ سواری نوشتم که خو البته مشترکند راننده های این ماشینها تا حالا که اکثرا ادمهای پر مایه ای بودن حالا یا فنی و تجربه اول ماشینداریشون نبوده یا پولدار و ماشین چندمشون بوده کلا اهل دلن اینارو اذیتشون نکنین مشتی هستن راجع به کمکش براتون بگم که چهار چرخ سبک برای برف تا سرعت ۸۰ تا راحت میره و چهار چرخ سنگینش ولش کن اصلا استفاده نمیشه مگه کوهنوری با ماشین باید بریم ولی اگه دلتون برای بوی خوش صفحه کلاج تنگ شد خو برید ببینید این ماشین اصلا مغز خر خورده ولی مثل غاطر میره بالا فقط چون 4WD هست مثل اتوماتیک ویل درایو مودبانه بالا نمیره که کلا در حالت چهار چرخ سبک هم توی خاکی اگر یکی از چهار چرخ زیرش گود باشه و اون یکی زیرش یه ریگ باشه چون مغز خر خورده هر چهار چرخ با یک سرعت میچرخه و بیشتر لاستیک حروم میکنید میفهمید که چی میگم اون که روی سنگه حالت قاطری میچرخه و اونکه زیرش گوده مثل بوفالو بی توجه میچرخه
پاسخ
0
0
4
ناشناس 1402/9/1
پیکاپ خوبیه فقط به گازوئیل ایران حساسه که باریمپ حل میشه.
پاسخ
0
0
1
هاشم 1402/5/27
خیلی خوب وعالی برای افرود
پاسخ
0
0
1