مشخصات فنی فوتون تونلند 2.8 لیتر سال 1400 - 1402
سال
شرکت ایران خودرو دیزل، از اواخر زمستان 1399، تولید تونلند S نیوفیس را در کشورمان آغاز کرد و از مدل 1400 نیز این محصول جدید را تحویل مشتریانش داد. البته تونلند نیوفیس، اساسا خودروی جدیدی نیست! چراکه محصول سال 2018 بازار چین است و در قسمت فنی، نکته چندان مهمی به چشم نمیخورد. به عنوان مثال، نسخه بنزینی همان موتور
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
بهبود مصرف سوخت
بهبود مالتی مدیا
تغییر گیربکس در مدل دیزلی
نقاط ضعف
صندلی های عقب
خدمات پس از فروش
عدم بهبود موتور (نسبت به قبل)
حساسیت پیشرانه دیزلی به کیفیت سوخت
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1400 تا 1402مشخصات فنی
محور محرک
دو دیفرانسیل 3 حالته با محدودکننده لغزش (LSD)گیربکس
6 دنده دستی Zomaxپیشرانه
4 سیلندر توربو دیزلیحجم موتور
2.8 لیترعملکرد فنی
قدرت
174 اسببخارگشتاور
365 نیوتنمترشتاب
14 ثانیهسرعت
160 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
9 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
پیکاپ بزرگنوع شاسی
مستقلنسل (کد اتاق)
نسل اول - فیس لیفتطول
5310 میلیمترعرض
1880 میلیمترارتفاع
1870 میلیمترفاصله محوری
3105 میلیمتروزن
1980 کیلوگرمحجم باک
76 لیترچرخ جلو
265/70R17چرخ عقب
265/70R17سایر ویژگیها
ظرفیت بار تا 925 کیلوگرمسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
کلید بازیابی فیلتر DPFسیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
فرمان
نیروی کمکی
هیدرولیکیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
4 اسپیکرمانیتور
مانیتور 10 اینچی لمسینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
USB - MP3 - CD - AUX - OTGسایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
دیجیتالکول باکس
صندلی راننده
تنظیم دستیصندلی سرنشین جلو
تنظیم دستیویژگی صندلی عقب
گرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
چرم و پارچهایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
آینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
رول بار درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
فنی 1402/11/8
سلام خدمت هموطنان عزیز موتور و گیربکس عالی هستند ابعاد و اندازه ماشین بزرگ هست کیفیت متریال داخل و رخ و امکانات متوسط به بالا خشک بودن در جاده در حالت طبیعی مطابق پیکاپهای دیگه هست و افرادی که تک سرنشین و بدون بار تردد میکنند باید کمی نرمترش کنند اپشنش نسبتا کافیه باور کنید بیشتر برای بار و مسافر جاده ساخته شده نه شهر ( از هر لحاظ ) گازوییل هر چی میخاهید بزنید تو سرما زود روشن میشه و خوب راه میره صداش مثل دیزلیهای دیگه مثل کامیونت هست چون در کامینز ۲۸۰۰ سیسی و اگزوز و حتی گیربکس با خیلیاشون مشترکه.
ارتفاع زیادش در هندلینگ اثر منفی داره و باید پایینتر اوردش رینگ و لاستیکش ۱۷ با ۲۶۵ و ۶۰ هست و فراوانترین حالت افرودی هاست باکتونو همیشه سه خط به اخر که شد پر کنید و یک عمر خودتونو از هر لحاظ راحت کنید تاکید میکنم خیلی فقط این را تاکید میکنم چون یک: در اینحالت ۶۰ لیتر میگیره.دو: سیستم سوخت رسانی هوا نمیکشه و سوم: با توجه به اینکه همه جایگاهها گازوییل ندارند وقتتون هدر نمیره توی وقتی که زمان ندارید اگه صندلیهای عقب را کلا برای همیشه بیندازید دور و جایش پتو و روفرشی بگذارید سر صندلیهای جلو را برمیدارید و پشتی ها تا اخر میخابد و شما با انچه از قبل فراهم کرده اید یک اتاق خواب خوب در گرما یا سرما دارید هنگام ترددها هم کسانی که عقب نشسته اند میتونند هر مدلی میخان بنشینند یا حتی یکنفر راحت بخوابد با پیکاپ بیشتر از ۱۱۰ تا نروید ارتفاع دارد سدان ایرودینامیک که نیست اگر ماشینتان را از لحاظ تعلیق نرم نکنید در حالتی که ۹۰ تا سرعت میروید روی موجهای جاده مثل اب خوردن و بدون هیچ زحمت زیادی میتونید چپ کنید یعنی حتی بدون پیچ جاده و هر مسئله دیگه ای فقط همینطور که مستقیم مستقیم میروید و از موجهای اسفالت در جلوتر خبر ندارید خود ماشین روی حالت اتو چپ تنظیم شده دوستان این همه نوشتم که همینو باور کنید ثوابش برای من بس هست ببینید پایه یک قدیم هستم اون موقع که همه خیابونهای داخل شهرها بدون ترافیک خلوت بود و حتی پیکان هم کم توشون بود هااااا امان از این ترافیک امروزی خیابونهای جدید را هم کم عرض میسازند اهای ماشیندارها که ماشینتون عرضش بیشتر از ۵ متره بدونید مشکلتون با پیکاپها بیشتر از بقیه هست دوباره تخصصی فوتون دیزل میگم براتون : شتابش وحشتناکه انگار اول با عجله یه گشتاور بی اعصاب تولید کردن بعدا چند تا اسب بخار و یه مشت لاستیک در اورده بابا چه خبرتونه این لاکردار سه تن بار میبره از لحاظ شاسی و رینگ و لاستیک و حجم اتاق و زور اخه مگه قرار نیست هم سواری باشه و هم وانت تازه به نظر من اول باید تا ۶۵ درصد خواص سواری بودن در اون لحاظ بشه ۳۵ درصد هم خاصیت وانت بودن داشته باشه اینهمه ارتفاع برای وانت خوب نیست مگه خودنماییه الان همه کار دنیا رفته رو فیس ببینید بیشترین ورزش کننده تو بدنسازیه مگه ما رشته های ورزشی دیگه ای نداریم . بیشترین فیگور ها را توی ماشینها حجیمها میگیرند اخه بالامجان پس کاربری مهم نیست ؟ مگه اینجا میخاهیم مثل امریکاییها که توی پیست با ماشین پرش انجام میدن باید ارتفاع بگیریم ؟، والا یه یخچال میخاهی بندازی بالا وانت پراید کجا و اینا کجا حالا از دنده عقب که نگم براتون خیلی احتیاط لازمه مخصوصا شب حتی با دوربین عقب ببخشید من هر چی میخام تخصصی فقط مختص فوتون دیزل بنویسم میبینم تخصصی پیکاپ سواری نوشتم که خو البته مشترکند راننده های این ماشینها تا حالا که اکثرا ادمهای پر مایه ای بودن حالا یا فنی و تجربه اول ماشینداریشون نبوده یا پولدار و ماشین چندمشون بوده کلا اهل دلن اینارو اذیتشون نکنین مشتی هستن راجع به کمکش براتون بگم که چهار چرخ سبک برای برف تا سرعت ۸۰ تا راحت میره و چهار چرخ سنگینش ولش کن اصلا استفاده نمیشه مگه کوهنوری با ماشین باید بریم ولی اگه دلتون برای بوی خوش صفحه کلاج تنگ شد خو برید ببینید این ماشین اصلا مغز خر خورده ولی مثل غاطر میره بالا فقط چون 4WD هست مثل اتوماتیک ویل درایو مودبانه بالا نمیره که کلا در حالت چهار چرخ سبک هم توی خاکی اگر یکی از چهار چرخ زیرش گود باشه و اون یکی زیرش یه ریگ باشه چون مغز خر خورده هر چهار چرخ با یک سرعت میچرخه و بیشتر لاستیک حروم میکنید میفهمید که چی میگم اون که روی سنگه حالت قاطری میچرخه و اونکه زیرش گوده مثل بوفالو بی توجه میچرخه
پاسخ
0
0
4
ناشناس 1402/9/1
پیکاپ خوبیه فقط به گازوئیل ایران حساسه که باریمپ حل میشه.
پاسخ
0
0
1
هاشم 1402/5/27
خیلی خوب وعالی برای افرود
پاسخ
0
0
1