نسل جدید کررا 4S کابریولت قوی‌تر از همیشه می‌آید

شکار تصاویر جاسوسی نسل جدید پورشه 911 کابریولت

25 آذر 1397 14:35

آلمان‌ها ماه پیش نسل جدید پورشه 911 با کد 992 را در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس رونمایی کردند و اکنون، با انتشار تصاویر جاسوسی جدید می‌بینیم که این شرکت در حال انجام کارهای نهایی روی نسخه کابریولت این خودرو است. در شرایطی که رونمایی رسمی پورشه 911 کابریولت چند ماه دیگر انجام خواهد شد، در این تصاویر نمونه تستی کررا 4S را می‌توانیم ببینیم که در خیابان‌های آلمان در حال گذراندن آزمایش‌های نهایی خود است. هنوز معلوم نیست که آیا این خودرو ماه ژانویه در نمایشگاه خودروی دیترویت رونمایی می‌شود یا باید منتظر معرفی جهانی آن در نمایشگاه ژنو باشیم، ولی با توجه به پوشش استتاری بسیار کم روی خودرو، احتمالاً نباید زیاد منتظر این خودرو بمانیم.

بعد از رونمایی نسل جدید 911 در لس‌آنجلس، باید منتظر معرفی جهانی 911 کابریولت جدید در نمایشگاه دیترویت یا ژنو باشیم.چه چیزهایی را پنهان می‌کند؟

به جز گوشه‌های چراغ‌های عقب و بخش مرکزی کررا 4S، دیگر قسمت‌های آن هیچ‌گونه پوشش استتاری روی خود ندارند، ولی همچنان ما نمی‌دانیم این خودرو زیر نوارهای مشکی روی برخی بخش‌های بدنه خود چه چیزی را پنهان کرده است. همین داستان در مورد پوشش استتاری روی سپر عقب هم صدق می‌کند، البته بهترین حدس ما این است که پورشه از آن برای پنهان کردن نام مدل استفاده کرده: 911 کررا 4S. باقی قسمت‌های خودرو کاملاً بدون پوشش استتاری بوده و دقیقاً همان چیزی است که انتظارش را داشتیم.

کانورتیبل جدید اشتوتگارتی‌ها مانند برادر کوپه خود به یک پیشرانه 3 لیتری توربو دوقلوی باکسر شش سیلندر با 443 اسب‌بخار قدرت و 530 نیوتن‌متر گشتاور مجهز خواهد شد. آمار و ارقام عملکرد خودرو انتظار می‌رود تقریباً مشابه مدل کوپه باشند. مدل کوپه 911 جدید با پکیج اسپرت کرونو صفر تا صد را در 3.2 ثانیه پر کرده و حداکثر سرعتی برابر با 306 کیلومتر برساعت دارد. با توجه به وزن نسبتاً بیشتر مدل کابریولت در قیاس با مدل کوپه، این خودرو اندکی کندتر خواهد بود، ولی لذتی که رانندگی با سقف باز به همراه دارد قطعاً ارزش اندکی کندتر شدن را دارد.

از نظر قیمت‌گذاری، همان طور که حدس زده‌اید مدل کابریولت اندکی از کوپه گران‌تر است، از این رو می‌توانیم قیمتی بیشتر از 113 هزار دلاری که پورشه برای کررا S کوپه و 120 هزار و 600 دلاری که برای کررا 4S کوپه تعیین کرده را داشته باشیم.

پلتفرمی مشترک با پورشه 911 کوپه

همانند 911 کوپه، کابریولت نیز روی پلتفرم جدید MMB شرکت ساخته می‌شود. پورشه می‌گوید قصد دارد علاوه‌بر نسل جدید 911، نسل آینده 718 را هم روی این پلتفرم بسازد. به‌منظور افزایش استحکام ساختاری بدنه، پورشه میزان قطعات آلومینیومی استفاده شده روی ریل‌های شاسی را بیشتر کرده است. استحکام ساختاری نه‌چندان خوب، به علت افزایش فشار ناشی از نصب پیشرانه پشت محور عقب همواره یکی از مشکلات تاریخی پورشه 911 بوده است.

911 کابریولت را با 911 اسپیدستر اشتباه نگیرید

نکته بسیار مهمی که وجود دارد این که نسل جدید پورشه 911 کابریولت را نباید با خودروی جدید 911 اسپیدستر که اخیراً رونمایی شد اشتباه بگیرید. بعدها شرکت قصد دارد اسپیدستر جدید را به عنوان چهارمین بادی استایل نسل 992 طراحی و روانه بازار کند. پورشه همچنین تایید کرده که پلتفرم جدید MMB در کل سه خانواده مدل‌های کابریولت خواهد داشت که شامل 911 استاندارد، توربو و GT لاین می‌شود. با توجه به تغییرات فنی زیاد بین مدل استاندارد 911 و مدل‌های GT، آیا این می‌تواند بدین معنی باشد که ساختار بدنه کابریولت جدید قادر است عملکرد بالای GT3 را هندل کند؟ فقط گذر زمان می‌تواند این را ثابت کند.

نگاهی به نسل جدید پورشه 911

همان طور که احتمالاً می‌دانید، تقریباً 20 روز پیش بود که شرکت پورشه در جریان برگزاری نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس 2018 از نسل جدید پورشه 911 رونمایی کرد. این خودرو که بدون شک یکی از ستاره‌های اصلی نمایشگاه امسال لس‌آنجلس بود، شاید از نظر ظاهری و طراحی بدنه تغییرات زیادی در مقایسه با نسل قبلی خود نداشته باشد، ولی داخل کابین تغییرات بیشتری را شاهد هستیم.

شرکت همچنین خانواده پیشرانه‌هایی که روی این خودرو ارائه خواهد کرد را گسترش داده و خروجی‌های آن‌ها را افزایش داده است. مهم‌ترین آن‌ها یک پیشرانه شش سیلندر خطی توربو دوقلوی 3 لیتری است که قبلاً روی نسل 991 پورشه 911 ارائه شده بود. مهندسان شرکت پورشه با اعمال تغییراتی روی این پیشرانه خروجی قدرت آن را از 414 اسب‌بخار به 444 اسب‌بخار رسانده‌اند که رقم قابل‌توجهی محسوب می‌شود.

دیدگاه کاربران