لندرور و عرضه مجدد محصولی لوکس با تونایی‌های آفرود

رنجرور ولار سفارشی با قلبی نیرومندتر از قبل

17 بهمن 1397 11:34

اکنون وقت آن رسیده که با نسخه‌ای ویژه از خودروی لوکس رنجرور ولار آشنا شویم: مدلی که با پسوند SV Autobiography Dynamic Edition معرفی شده و دستپرورده بخش خودروهای خاص و سفارشی شرکت لندرور است.

در کنار ارتقای قابلیت های فنی، همان‌طور که از یک رنجرور انتظار می‌رود، فضای داخلی این شاسی بلند نیز بسیار مجهز و اشرافی است.این خودرو که به توصیف شرکت سازنده در میان تمام نسخه‌های تولید شده از مدل ولار در بالاترین جایگاه قرار دارد، به بزرگترین پیشرانه تولید شده توسط این شرکت مجهز شده که نمونه‌ای 8 سیلندر سوپرشارژ بوده و قدرتی برابر با 542 اسب‌بخار دارد. به لطف نصب چنین پیشرانه قدرتمندی، اکنون این نسخه ویژه از رنجرور ولار قادر است ظرف تنها 4.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یابد. با استناد به این اعداد و ارقام به راحتی می‌توان نتیجه گرفت که این خودرو سریع‌ترین نسخه تولید شده از ولار تا این زمان است. حداکثر سرعت این شاسی‌بلند سریع 274 کیلومتر برساعت خواهد بود.

شرکت لندرور تنها به نصب پیشرانه قدرتمند هشت سیلندر در سینه این خودرو اکتفا نکرده بلکه به تنظیمات سایر بخش‌های فنی نیز توجه نشان داده که از مهمترین آن‌ها می‌توان به ارتقا سیستم ترمز و تجهیزات سیستم تعلیق خودرو اشاره کرد.

بنابر توصیف شرکت سازنده، طیف این تغییرات و بازنگری‌ها وسیع بوده است. بنابراین بدون آن‌که خدشه‌ای به قابلیت‌های رانندگی یا راحتی سواری ولار وارد شود، عملکرد فنی آن نسبت به نسخه‌های معمولی بهبود قابل توجهی یافته است.

رنجرور ولار SVAutobiography Dynamic Edition به صورت استاندارد با رینگ‌های 21 اینچ آلومینیومی ارائه می‌شود ولی امکان سفارش رینگ 22 اینچی نیز وجود دارد. همان‌طور که قبلاً اشاره شد سیستم ترمز این خودرو ارتقا یافته و اندازه دیسک‌های ترمز در چرخ‌های جلو به 395 میلی‌متر و در عقب به 396 میلی‌متر رسیده است. کالیپر ترمزهای قرمز رنگ از درون رینگ‌ها کاملاً خودنمایی کرده و توانایی سیستم ترمز این خودرو (که در چرخ‌های جلو به صورت چهار پیستونه است) را به رخ می‌کشند. برای افرادی که خواهان جلب توجه کمتر این بخش از خودروی خود باشند، امکان سفارش کالیپرها به رنگ مشکی براق نیز وجود دارد.

وقتی صحبت از نمای ظاهری باشد، رنجرور ولار SVAutobiography Dynamic Edition جزئیات جالب زیادی به همراه دارد. در نمای جلو سپر و جلوپنجره جدید به همراه ورودی هوای بزرگ جلب توجه می‌کنند. سپر عقب، رکاب‌های جانبی با ارتفاع کم از سطح زمین و خروجی‌های چهارگانه اگزوز نیز نمای کلی خودرو را بسیار اسپرت‌تر از قبل ساخته‌اند. این نسخه تولید محدود از ولار با رنگ بدنه سفارشی آبی روشن به همراه سقف مشکی عرضه می‌شود.

همان‌طور که از یک رنجرور انتظار می‌رود، فضای داخلی این خودرو نیز بسیار مجهز و اشرافی است. اولین نکته مهم در فضای کابین را می‌توان پوشش چرم بسیار با کیفیت و سفارشی استفاده شده در این بخش دانست که امکان سفارش آن در چهار ترکیب رنگ وجود دارد. فرمان اسپرت سفارشی این خودرو به همراه پدال‌های تعویض دنده آلومینیومی، قطعات پرداخت شده همچون اهرم تعویض دنده و سامانه اطلاعات و سرگرمی Touch Pro Duo را می‌توان از دیگر امکانات مهم این خودرو دانست.

فهرست تجهیزات استاندارد این خودرو بسیار بلندبالا و طولانی است اما از آن میان می‌توان به صندلی‌های قابل تنظیم جلو (در 20 حالت) مجهز به گرم‌کن، سردکن، حافظه و امکان ماساژ و همچنین صفحه نمایش 12.3 اینچی (با منوی اختصاصی مدل SVAutobiography Dynamic) اشاره کرد. خریداران در صورت تمایل می‌توانند مجموعه قطعات فیبرکربن را برای نصب در فضای کابین خودروی خود سفارش دهند.

قیمت پایه نسخه  SVAutobiography Dynamic  از رنجرور ولار در بازار بریتانیا در حدود 112,100 پوند خواهد بود.

دیدگاه کاربران