میتسوبیشی اعلام کرده که تصمیم دارد در ماه آگوست یعنی حدوداً سه ماه دیگر، تولید مدل پاجرو را برای بازار ژاپن متوقف کند. به این ترتیب، این شاسی بلند نمادین پس از 37 سال به پایان حیاتش در این کشور نزدیک میشود.
”با وجود این که میتسوبیشی تصمیم دارد تولید پاجرو را برای بازار ژاپن متوقف کند، اما اعلام کرده که مدلهای پاجرو و پاجرو اسپرت همچنان در بازارهای دیگر عرضه خواهند شد.“برای بزرگداشت این شاسی بلند دوستداشتنی و قدمت 37 ساله آن در این کشور، این خودروساز ژاپنی نسخهای تولید محدود از آن تحت عنوان «فاینال ادیشن» را معرفی کرده است. میتسوبیشی تصمیم دارد فقط 700 دستگاه پاجرو فاینال ادیشن را به تولید برساند.
نسخه فاینال ادیشن که بر پایه تیپ «اِکسید» از پاجرو ساخته شده، به صورت پایه از تجهیزات بیشتری بهره میبرد که شامل یک سانروف و ریلهای روی سقف میشود. علاوهبراین، مشتریان میتوانند با سفارش پکیجی تحت عنوان «اَکسِسوری پکیج» برای فاینال ادیشن، این شاسی بلند ژاپنی را به موارد زیر هم مجهز کنند:
- یک اسپویلر عقب
- یک کاور برای تایر زاپاس
- گلپخشکنهایی با آرم پاجرو بر روی آنها
از تجهیزات فضای داخلی این نسخه ویژه، میتوان به قابلیت تنظیم برقی صندلیهای جلو و تودوزی چرمی اشاره کرد.
نیروی مورد نیاز برای پاجرو فاینال ادیشن توسط یک پیشرانه 3.2 لیتری چهار سیلندر دیزلی تامین میشود که میتواند حداکثر 187 اسببخار قدرت و 441 نیوتنمتر گشتاور تولید کند. نیروی تولید شده توسط این پیشرانه، از طریق یک جعبهدنده پنج سرعته اتوماتیک و یک سیستم چهار چرخ محرک مجهز به قفل دیفرانسیل عقب، به هر دو محور جلو و عقب انتقال داده میشود.
با وجود این که میتسوبیشی تصمیم دارد تولید پاجرو را برای بازار ژاپن متوقف کند، اما اعلام کرده که مدلهای پاجرو و پاجرو اسپرت همچنان در بازارهای دیگر عرضه خواهند شد. البته طبق اطلاعات اعلام شده توسط میتسوبیشی در انگلیس، واردات پاجرو که در بازار این کشور با نام «شوگان» شناخته میشود به بریتانیا متوقف شده است. تولید مدل پاجرو یا همان شوگان، کماکان برای استرالیا و خاورمیانه ادامه خواهد داشت.
مترجم : بهنام اصغریان
منبع : carscoops.com