دهه 1990 میلادی را میتوان دوره اوج خودروسازان ژاپنی دانست. اکنون چندین خودروی به یادماندنی از آن دوران به جا مانده که همچنان قلب علاقمندان را به تپش وامیدارد. یکی از این خودروها که البته بیشتر از بقیه مهجور مانده، میتسوبیشی پاجرو اوولوشن است که براساس نسخه رالی داکار شکل گرفته ولی مجوز حضور در معابر را نیز در اختیار داشت.
”در فاصله سالهای 1997 تا 1999، تنها 2500 دستگاه میتسوبیشی پاجرو اوولوشن تولید شده که یک پنجم آنها، به گیربکس دستی مجهز بوده است. “خودروی مورد بحث در این مطلب، در زمان تولید اجازه ورود به آمریکا را نداشته ولی از آنجا که با گذشت 25 سال از عمر هر خودرویی، میتوان آن را به آمریکا وارد کرد، این خودرو نیز به تازگی از ژاپن به ایالات صادر و توسط Cars & Bids به حراج گذاشته شده است.
در فاصله سالهای 1997 تا 1999، تنها 2500 دستگاه میتسوبیشی پاجرو اوولوشن تولید شده که یک پنجم آنها، به گیربکس دستی مجهز بوده است. خودروی عرضه شده در این حراجی، یکی از همین 500 دستگاه است بنابراین با یک نمونه بسیار کمیاب مواجه هستیم.
کیت قطعات شامل گلگیرهای مکعب شکل، سپرهای متفاوت، کاپوت جدید و باله عقب به همراه رینگهای 16 اینچی، رکابهای جانبی و سیستم تعلیق جدید، چهره میتسوبیشی پاجرو اوولوشن را از نمونههای استاندارد متمایز کرده است.
در فضای کابین این شاسیبلند اسپرت هم با صندلیهای اسپرت ریکارو در ردیف جلو، فرمان Nardi و سیستم صوتی Pioneer با نمایشگر لمسی مواجه هستیم، که البته دو مورد آخر توسط مالک قبلی اضافه شده است.
هرچند رقم کارکرد به 208,989 کیلومتر رسیده است، اما ظاهر این خودروی 25 ساله چندان کهنه نشده و حتی میتواند نظر مجموعهداران را جلب نماید.
در زیر کاپوت میتسوبیشی پاجرو اوولوشن، پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر با 276 اسببخار قدرت و 348 نیوتنمتر گشتاور قرار گرفته است، که نیروی خود را از طریق گیربکس 5 سرعته دستی و جعبه انتقال دو سرعته، به تمام چرخها انتقال میدهد.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : carscoops.com