پایان حیات 37 ساله شاسی بلند نمادین میتسوبیشی در ژاپن

معرفی میتسوبیشی پاجرو نسخه فاینال ادیشن

6 اردیبهشت 1398 09:48

میتسوبیشی اعلام کرده که تصمیم دارد در ماه آگوست یعنی حدوداً سه ماه دیگر، تولید مدل پاجرو را برای بازار ژاپن متوقف کند. به این ترتیب، این شاسی ­بلند نمادین پس از 37 سال به پایان حیاتش در این کشور نزدیک می­‌شود.

با وجود این که میتسوبیشی تصمیم دارد تولید پاجرو را برای بازار ژاپن متوقف کند، اما اعلام کرده که مدل­‌های پاجرو و پاجرو اسپرت همچنان در بازارهای دیگر عرضه خواهند شد.برای بزرگداشت این شاسی ­بلند دوست‌­داشتنی و قدمت 37 ساله آن در این کشور، این خودروساز ژاپنی نسخه­‌ای تولید محدود از آن تحت عنوان «فاینال ادیشن» را معرفی کرده است. میتسوبیشی تصمیم دارد فقط 700 دستگاه پاجرو فاینال ادیشن را به تولید برساند.

نسخه فاینال ادیشن که بر پایه تیپ «اِکسید» از پاجرو ساخته شده، به صورت پایه از تجهیزات بیشتری بهره می­‌برد که شامل یک سانروف و ریل­‌های روی سقف می­‌شود. علاوه‌براین، مشتریان می­‌توانند با سفارش پکیجی تحت عنوان «اَکسِسوری پکیج» برای فاینال ادیشن، این شاسی ­بلند ژاپنی را به موارد زیر هم مجهز کنند:

  • یک اسپویلر عقب
  • یک کاور برای تایر زاپاس
  • گل­‌پخش‌­کن‌­هایی با آرم پاجرو بر روی آن­‌ها

از تجهیزات فضای داخلی این نسخه ویژه، می­‌توان به قابلیت تنظیم برقی صندلی‌های جلو و تودوزی چرمی اشاره کرد.

کابین میتسوبیشی پاجرو فاینال ادیشن

نیروی مورد نیاز برای پاجرو فاینال ادیشن توسط یک پیشرانه 3.2 لیتری چهار سیلندر دیزلی تامین می‌­شود که می‌­تواند حداکثر 187 اسب­بخار قدرت و 441 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. نیروی تولید شده توسط این پیشرانه، از طریق یک جعبه­‌دنده پنج سرعته اتوماتیک و یک سیستم چهار چرخ محرک مجهز به قفل دیفرانسیل عقب، به هر دو محور جلو و عقب انتقال داده می­‌شود.

با وجود این که میتسوبیشی تصمیم دارد تولید پاجرو را برای بازار ژاپن متوقف کند، اما اعلام کرده که مدل­‌های پاجرو و پاجرو اسپرت همچنان در بازارهای دیگر عرضه خواهند شد. البته طبق اطلاعات اعلام شده توسط میتسوبیشی در انگلیس، واردات پاجرو که در بازار این کشور با نام «شوگان» شناخته می­‌شود به بریتانیا متوقف شده است. تولید مدل پاجرو یا همان شوگان، کماکان برای استرالیا و خاورمیانه ادامه خواهد داشت.

دیدگاه کاربران