چهره‌ای خشن‌تر با جلوپنجره‌ای بزرگ

نسل جدید ب‌ام‌و X6 از راه رسید

12 تیر 1398 09:50

سومین نسل از شاسی‌بلند کوپه باواریایی معرفی شد. ب‌ام‌و X6 مدل 2020 حالا قدرتمندتر و پیشرفته‌تر از گذشته شده است.

نسل جدید ب‌ام‌و X6 روی پلتفرمی جدید سوار شده و پیشرانه‌هایی قوی‌تر در سینه دارد. علاوه‌براین تغییرات ظاهری آن هم از سایر محصولات ب‌ام‌و پیروی کرده است.هرچند پلتفرم آن تغییر کرده اما همچنان همان چهره قدیمی را در پس این طراحی جدید می‌توان دید. نمای جلوی نسل جدید ب‌ام‌و X6 به واسطه سپر جدید و خروجی‌های بزرگتر هوا خشن‌تر از قبل شده و ابعاد جلوپنجره نیز نسبت به قبل رشد کرده که البته این مورد اخیر در نسل جدید محصولات شرکت ب‌ام‌و به امری متداول تبدیل شده است.

با دقت بیشتر می‌توان خطوط جدید روی بدنه و همچنین کاپوتی با فرم تازه را مشاهده کرد که در ترکیب با گلگیرها و خط شیب سقف، طراحی کلی خودرو را متفاوت از قبل ساخته‌اند. نمای عقب هم دستخوش تغییرات شده از جمله چراغ‌های باریکی که قبلاً مشابه آن را در سری 8 جدید دیده‌ایم، علاوه‌براین به دیفیوزر اسپرت و اسپویلر عقب در این قسمت جلب توجه می‌کنند.

فضای داخلی آن مشابه کابین نسل جدید X5 است و در آن شاهد صفحه آمپر 12.3 اینچی دیجیتال و نمایشگر 12.3 اینچی اطلاعات سرگرمی هستیم. ب‌ام‌و در نسل جدید X6 تعداد زیادی سیستم‌های دستیار راننده نصب کرده که شامل کروز کنترل فعال با توانایی توقف و حرکت، دستیار حرکت در خطوط و قابلیت تغییر لاین خودکار است.

کابین نسل جدید ب‌‌ام‌و X6

استفاده از پلتفرم جدید پیشرانه‌های جدید هم برای نسل جدید ب‌ام‌و X6 در پی داشته است. نسخه‌های پایه با کد sDrive40i و xDrive40i از پیشرانه 3 لیتری 6 سیلندر مجهز به توربوشارژر بهره می‌برند که 335 اسب‌بخار قدرت، 447 نیوتن‌متر گشتاور و شتاب صفر تا صد 5.2-5.3 ثانیه‌ای برای این شاسی‌بلند کوپه به ارمغان می‌آورد. این پیشرانه نسبت به آنچه در نسل قبل استفاده می‌شد 33 اسب‌بخار قدرت و 47 نیوتن‌متر گشتاور بیشتری دارد.

در صورت تمایل به رانندگی با نسخه قدرتمندتر مدل X6 M50i را باید سفارش داد که به پیشرانه 4.4 لیتری V8 مجهز است. خروجی این قلب قوی 523 اسب‌بخار قدرت، 750 نیوتن‌متر گشتاور و شتاب صفر تا صد 4.1 ثانیه‌ای است. قدرت و گشتاور در این نسخه هم نسبت به قبل به ترتیب 78 و 100 واحد افزایش داشته است.

ب ام و X6 مدل 2020

برای همراهی تمامی پیشرانه‌ها جعبه‌دنده 8 سرعته اتوماتیک در نظر گرفته شده است. در کنار آن استفاده از سیستم تعلیق جناغی دوبل در جلو و مولتی لینک در عقب چالاکی این شاسی‌بلند بزرگ را افزایش داده است. همچنین با سفارش پکیج فرمان‌پذیری دینامیک پایداری آن بهتر از قبل می‌شود.

همچون بیشتر شاسی‌بلندهای ب‌ام‌و، نسل جدید X6 در سایت اسپارتانبرگ واقع در کارولینای جنوبی تولید می‌شود. برای مدل پایه sDrive40i باید در حدود 64 هزار دلار پرداخت این در حالی است که نسخه قوی‌تر M50i در حدود 86 هزار دلار قیمت‌گذاری شده است.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران
TAli 1398/4/23
خیلی تو طراحی داخلی شبیه لامبورگینی اوروس عمل کرده
پاسخ
0
0
0