یک کراس‌اور مناسب با قیمت نامناسب!

تست و بررسی ریگان کوپا T210

5 خرداد 1398 19:02

اواخر سال 96 بود که زمزمه ورود یک کراس‌اور چینی لوکس، از برندی ناشناخته به گوش رسید؛ خودرویی نام کوپا T210 که با توجه به ظاهر شیک و آپشن‌های رنگارنگ، در ظاهر از پتانسیل بالایی برای کامیابی در کشور ما برخوردار بود و به نظر می‌رسید که تنها مشکل ریگان‌خودرو برای عرضه موفق این محصول، به بحث‌های مربوط به برندسازی و خدمات پس از فروش محدود شود. اما پس از مدت کوتاهی مشخص شد که اوضاع میهمان تازه وارد چینی ما خیلی وخیم‌تر از این حرف‌هاست و مشکلاتی مثل عدم شماره‌گذاری خودروهای فروخته شده و اخبار ضد و نقیض در مورد ناتوانی شرکت در تولید، بسیاری از خریداران و طرفداران این محصول را دچار سردرگمی و حتی پشیمانی کرد.

کوپا T210 مصداق ضرب‌المثل «گاو نُه من شیر ده» است؛ چرا که در ابتدا با ظاهر زیبا، آپشن‌های عالی و کیفیت و توانایی‌های حرکتی قابل قبول نظر هر فردی را به خود جلب می‌کند اما در نهایت با قیمت بسیار گران و عجیب، تمامی خوبی‌هایش را لگدمال کرده و مشتری را از خود فراری می‌دهد.پس از حرف و حدیث‌های بسیار، بالاخره مراحل قانونی ارائه پلاک ملی به کوپا صادر شد تا T210 به صورت رسمی گذرنامه ایرانی خود را دریافت کند و قدم بر خیابان‌های کشورمان بگذارد؛ اما انگار مشکلات و بدشانسی‌های کوپا تمامی ندارند و این بار افزایش قیمت ارز و فشار تحریم‌های جدید و صد البته دلال‌بازی‌هایی که البته دیگر برای ما عادی شده، دست به دست هم دادند تا این خودرو با برچسب قیمتی بسیار وحشتناکی در بازار آزاد حاضر شود؛ اتفاق تلخی که هرچند مختص این خودرو نیست اما بدون شک در کاهش استقبال مردم تاثیرگذار خواهد بود. بگذریم؛ به هر حال امروز گروه «باما» به سراغ کوپا آمده تا بفهمد آیا محصول ریگان‌خودرو آن‌قدرها خوب هست که گزینه‌های دست دوم کره‌ای و ژاپنی را کنار بگذاریم و این خودرو پر حاشیه را انتخاب کنیم یا خیر؟! همراه ما باشید تا در کنار شما پاسخ این سوال را بیابیم.

معرفی برند

ناشناخته بودن برند این خودرو یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های پیش روی ریگان خودرو، برای جلب اعتماد مشتریان بوده و هست. در واقع ایرانی‌ها کلاً نسبت به خودروهای چینی دیدگاه مثبتی ندارند (که البته در اکثر موارد حق هم دارند) و حالا ترکیب این قضیه با گمنام بودن برند کوپا کار را سخت‌تر از همیشه کرده است.

کوپا T210 یک کراس اور کوپه از چین

لازم است بدانید که کوپا T210 خودرویی ناشناخته نیست بلکه توسط شرکت نسبتاً معروف زوتی و تحت عنوان T600 کوپه در چین تولید می‌شود. ولی این‌که چرا ریگان‌خودرو این خودرو را با نام مستعار در کشورمان عرضه کرده می‌تواند به دلایل مختلفی از جمله قرارداد سایپا با زوتی مربوط باشد؛ در هر صورت خود ریگان‌خودرو نیز در برابر خودروسازان دولتی و خصوصی کشور نام جدیدی محسوب می‌شود. آن‌ها در شروع کار از خط تولید «خودروسازان راین» برای مونتاژ کوپا استفاده کردند و بعد هم عرضه محصول و خدمات خود را به «شهر خودرو» سپردند تا مشخص ‌شود که هنوز راه زیادی برای رسیدن به ثبات کافی در پیش دارند؛ البته خبر خوش پلاک شدن کوپا در کنار وعده‌هایی که از طرف شرکت داده شده ما را همچنان امیدوار نگاه داشته تا بلکه مشکلات پیش رودر آینده رفع شوند و شاهد حضور جدی‌تر و پررنگ‌تر این مجموعه در کشورمان باشیم. اما تا آن زمان به ناچار باید با دید احتیاط به وضعیت خدماتی و بازار دست دوم کوپا نگریست.

طراحی ظاهری

به نظر من تنها نکته منفی ظاهر کوپا در کمبود اصالت و کپی بودن طراحی خلاصه می‌شود و به غیر از این مورد نمی‌شود ایراد دیگری به طراحی‌اش وارد کرد. در واقع از دماغه کپی‌برداری شده از تیگوان گرفته تا قسمت انتهایی مشابه با آئودی Q5 همه و همه این واقعیت را بازگو می‌کنند که طراحی این محصول زوتی با الگوبرداری از محصولات فولکس‌واگن (به طور اختصاصی پلتفرم Q5) توسعه یافته است. جالب این‌که حتی برای نوشته روی صندوق عقب کوپا هم از یک فونت مستقل استفاده نشده و برای این قسمت ساده نیز از پورشه کاین تقلید شده است! اما اگر با این کپی‌کاری‌ها مشکلی ندارید، قطعاً از ظاهر پر جذبه کوپا لذت خواهید برد. در واقع این خودرو از نظر هارمونی خطوط و تناسب اندام یک سر و گردن از اکثر برادران چینی خود بالاتر است و به نوعی ما را به یاد خودروهای با وقار آلمانی می‌اندازد؛ ضمناً ابعاد درشت و ارتفاع مناسب کوپا T210 باعث شده که ظاهر خودرو کمی از کراس‌اورهای فانتزی فاصله گرفته و حس‌وحال روبه‌رو شدن با یک شاسی‌بلند واقعی را به بیننده منتقل کند.

دماغه و چراغ‌های جلو در کوپا T210

در قسمت دماغه چراغ‌های خشن و دی‌لایت‌های جذاب کوپا T210 بیش از سایر قسمت‌ها جلب توجه می‌کنند و هماهنگی خطوط کار شده در جلوپنجره، سپر و حتی داخل چراغ‌ها چهره شیک و چشم‌نوازی را پیش روی ما قرار داده‌اند.کاپوت نیز فرم برجسته و مناسبی دارد و به افزایش حس اقتدار خودرو یاری رسانده است.

در بخش کناری اصل کلی بر مبنای جمله معروف «زیبایی در سادگی است» بنا نهاده شده و خوشبختانه ماحصل این دیدگاه، نیم رخی زیبا و شیک را به وجود آورده است؛ البته در این بین نباید از ریزه کاری‌هایی مثل فرم جذاب ستون C یا نوار کرومی که سقف را از شیشه‌های جانبی جدا نموده غافل شد چرا که همین نکات در کنار رینگ‌های بزرگ خوش‌استایل و حجم‌دهی منطقی پایین درها و گلگیرها، چهره‌ای چالاک و تا حدودی عضلانی به خودرو بخشیده‌اند.

نمای عقب کوپا T210

در انتهای خودرو هم با طرحی زیبا و تا حدودی اسپرت مواجه می‌شویم که با چراغ‌های کشیده، بالچه‌ای جذاب و سر اگزوزهایی بزرگ، حس جسارت را به بیننده منتقل می‌کند.

طراحی داخلی

در داخل اتاق هم اوضاع رو به راه است و ترکیب خطوط ساده و کلاسیک داشبورد با آپشن‌های پر شمار، نمای شیک و جذابی را پیش رویمان قرار داده‌اند؛ به عنوان مثال پشت آمپر دیجیتالی (مختص تیپ Flagship) که قابلیت تغییر پس زمینه را دارد و نمایشگر بزرگ میانی حالت بسیار مدرنی به کابین بخشیده‌اند؛ به غیر از این‌ها دقت به جزئیاتی از قبیل طراحی مناسب کلیدهای تهویه مطبوع دوگانه، فرمان D شکل، کروم‌کاری اطراف دریچه‌های تهویه هوا و مواردی از این دست نیز در تکمیل این حس خوب تاثیرگذار بوده‌اند.

کابین کوپا T210

در خصوص کیفیت باید بگوییم با وجود این‌که در برخی از قسمت‌ها شاهد استفاده از پلاستیک خشک بودیم اما کلیت کابین کوپا توانست نظرمان را به خود جلب نماید و می‌توانیم از این خودرو به عنوان یکی از باکیفیت‌ترین محصولات چینی موجود در کشور یاد کنیم؛ البته فعلاً قضاوت در مورد ماندگاری قطعات زود است و فقط گذر زمان دوام قطعات و ادوات داخلی را مشخص خواهد کرد. در بحث ارگونومی هم به غیر از چند ایراد کوچک از قبیل محل قرارگیری دسته کروز کنترل یا جای‌گذاری نامناسب برخی از کلیدهای مانیتور، نقطه ضعف دیگری پیدا نشد.

فضای صندلی‌‌های عقب کوپا T210

صندلی‌های نسبتاً راحت کوپا قادرند بدون مشکل خاصی از 5 سرنشین بزرگسال میزبانی کنند و این قضیه در کنار صندوق عقب جادار، کوپا T210 را به خودرویی مناسب برای مسافرت تبدیل کرده است. البته با توجه به ابعاد بدنه انتظارمان در خصوص جای پای سرنشینان پشتی اندکی بیشتر از وضعیت فعلی بود ولی با این حال، فضاسازی کلی کوپا برای استفاده خانوادگی مناسب به نظر می‌رسد.

امکانات رفاهی و ایمنی کوپا T210

کوپا T210 از نظر سطح آپشن در سه تیپ عرضه می‌شود. ساده‌ترین مدل Exclusive نام دارد و با داشتن امکاناتی نظیر دو ایربگ، سانروف برقی، تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم ورود و استارت بدون کلید، صندلی‌های چرمی، فرمان برقی، کروز کنترل، دوربین دنده عقب، شارژر بی‌سیم، سنسورهای پارک، چراغ مشایعت، نمایشگر لمسی مرکزی، رهیاب ماهواره‌ای و مواردی از این دست نمره قابل قبولی به دست می‌آورد؛ اما در نسخه Royal گزینه‌های دیگری مثل صندلی‌های برقی جلو، سقف پانورامیک، ایربگ‌های جانبی و پرده‌ای، سیستم تاشو برقی آینه‌های جانبی، سنسور باران یا همان برف پاک‌کن هوشمند نیز به این لیست اضافه می‌شوند تا حس بهتری از یک خودرو آپشنال را تجربه کنیم؛ اما اگر به دنبال یک خودرو فول واقعی هستید باید به سراغ نمونه Flagship بروید چرا که در این مدل علاوه‌بر موارد یاد شده با امکانات جذاب دیگری مثل صندوق عقب برقی به همراه سنسور پا، آینه الکتروکرومیک وسط، دوربین 360 درجه، گرمکن صندلی‌های جلو و هشدار فشار باد تایرها TPMS و .. روبه‌رو می‌شویم که جای هیچ‌گونه گله و شکایتی (البته به غیر از قیمت وحشتناک این مدل!) برایمان باقی نمی‌گذارد.

سانروف از جمله امکانات و آپشن‌های متنوع کوپا T210

در خصوص ایمنی هم باید بگوییم که نمونه فول آپشن کوپا با ارائه ایربگ‌های جلو، جانبی و پرده‌ای، رادار نقطه کور، سیستم هشدار خروج از خط، انواع سیستم‌های ترمز و پایداری شامل BS، EBD، ESP، TCS، BOS، EBA، EPB و HAC و مواردی از این دست خیالمان را تا حدود زیادی آسوده نموده؛ هرچند که علیرغم تمامی این آپشن‌ها کوپا موفق به دریافت هر 5 ستاره ایمنی موسسه C-NCAP نشده و تنها به 4 ستاره رضایت داده است.

پیشرانه و سیستم انتقال قدرت

شاید با دیدن جثه درشت کوپا انتظار دارید که در زیر کاپوت هم با یک پیشرانه بزرگ مواجه شوید؛ اما واقعیت درست عکس تصور شماست وT210 قلب بسیار کوچکی در سینه دارد. البته این پیشرانه 1.5 لیتری با کمک توربوشارژر توانسته تا حدود زیادی کمبود حجم را جبران کند و با 156 اسب‌بخار قدرت در دور 5100 و 210 نیوتن‌متر گشتاور از دور 2100 الی 3600 عملکردی مشابه با یک پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی را از خود نشان بدهد. تازه پیشرانه‌های توربو به کاهش فشار هوای ناشی از افزایش ارتفاع شهری مثل تهران حساسیت کمتری دارند و به لطف دست‌یابی به نقطه ماکسیمم گشتاور در دور موتور پایین، قادرند از پس خودروهای تنفس طبیعی مشابه برآیند.

پیشرانه 1.5 لیتری توربو برای تامین قوای محرکه کوپا T210

وزن بالای این خودرو (بیش از 1.6 تن) می‌تواند برای همچین پیشرانه‌ای یک چالش سخت تلقی شود چرا که اینجا به ازای هر یک تن وزن خودرو در حدود 95 اسب‌بخار در اختیار داریم که این عدد برای جک S5 در حدود 116 و برای سانتافه حدود 119 اسب‌بخار است.

البته در نهایت شتابگیری خودرو به پارامترهای بسیار زیادی وابسته است و تا وقتی تست عملی را انجام ندهیم نمی‌توانیم به طور قطع در مورد عملکرد کوپا T210 قضاوت کنیم. همچنین در خصوص مجموعه انتقال قدرت هم باید بگوییم که جعبه‌دنده کوپا از نوع 6 سرعته اتوماتیک است و نیروی حاصل از پیشرانه را فقط به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

تجربه رانندگی با کوپا T210

پشت فرمان دید به اطراف مناسب است و به غیر از چند ایراد جزئی که قبلاً اشاره شد مشکلی با ارگونومی داخلی کوپا T210 نداریم. فرمان هم به نرمی زیر دست می‌چرخد و با توجه به شعاع گردش قابل قبول، کنترل ابعاد درشت خودرو نسبتاً ساده به نظر می‌رسد. در این بین وجود انواع سیستم‌های کمکی مثل دوربین 360 درجه و رادار نقطه کور نیز در مواقع لزوم به کمک راننده می‌آیند و ایرادات جزئی از قبیل کمبود دید در پشت سر را جبران می‌نمایند.

تست و بررسی کوپا T210

در خصوص کیفیت سواری هم باید بگوییم که کوپا T210 در شرایط رانندگی عادی، عملکرد نرم و مطلوبی از خود نشان می‌دهد اما ضربات ناشی از دست‌اندازهای تیز و خشن تا حدودی در داخل کابین احساس می‌شود؛ البته این مورد برای یک کراس‌اور تا حدود زیادی طبیعی است اما با توجه به ادعای لوکس بودن این خودرو، توقعمان اندکی بیشتر بود؛ در خصوص فرمان‌پذیری هم شرایط کلی قابل قبول ارزیابی شد و کوپا علیرغم مرکز ثقل بالا و تعلیق نسبتاً نرم، به خوبی از پس پیچ‌ها بر آمد؛ البته لازم به ذکر است که در پیچ‌های تند با حرکات گهواره‌ای و اندکی کم‌فرمانی روبه‌رو شدیم اما سیستم‌های کنترل پایداری هوشمند کوپا T210 با عملکرد مطلوب خود این نقاط ضعف را پوشش داده‌اند. البته شاید با خودتان بگویید که پایداری الکترونیکی از نظر لذت رانندگی هرگز نمی‌تواند جای خالی پایداری مکانیکی را پر کند که خوب من هم با این صحبت موافقم؛ اما این را در نظر داشته باشید که اولویت اصلی کراس‌اورهای لوکس، با کلاس سدان اسپرت متفاوت است و در نتیجه نمی‌توان در این خصوص به محصول ریگان ایراد چندانی وارد کرد.

ترمزهای خودرو هم وضعیت خوبی دارند؛ البته گاهی احساس می‌شود که پدال ترمز اندکی دیر واکنش نشان می‌دهد اما در تست‌های صورت گرفته از میزان قدرت این مجموعه راضی بودیم.

تجربه رانندگی با کوپا T210

خوب بهتر است کمی هم در مورد پیشرانه و سیستم انتقال قدرت صحبت کنیم؛ عملکرد جعبه‌دنده کوپا تا حدود زیادی بستگی به شرایط استفاده دارد. در واقع زمانی که در حال رانندگی عادی هستید، از عملکرد نرم و نسبتاً دقیق جعبه‌دنده T210 لذت خواهید برد اما در هنگام رانندگی اسپرت یا زمانی که نیاز به شتاب‌گیری ناگهانی داشته باشید، تاخیر در سبک و سنگین شدن دنده‌ها مقدرای روی اعصاب می‌رود و از لذت رانندگی و بازدهی کلی خودرو می‌کاهد. البته جالب است که علیرغم این مشکل و لگ اولیه توربو و از همه مهمتر وزن بسیار زیاد خودرو، باز هم شتاب‌گیری فرزند ریگان‌خودرو به خصوص در شتاب ثانویه مناسب بود و توانستیم در کمتر از 11 ثانیه از سرعت 100 کیلومتر برساعت عبور کنیم. البته کشش خودرو در سربالایی‌ها به خوبی شتاب‌گیری نیست اما در این مورد هم کوپا T210 انتظارات معمول را برآورده می‌سازد.

فکر می‌کنم تنها نکته باقی‌مانده که هنوز در موردش صحبت نکردیم بحث عایق‌بندی کابین باشد؛ در این مورد باید گفت که کوپا در سرعت‌های معمول و دور موتور پایین‌تر از 3000 RPM وضعیت مناسبی دارد اما با افزایش سرعت و دور گرفتن صدای پیشرانه و توربو به داخل اتاق نفوذ می‌کند.

نتیجه‌گیری

طراحی چراغ‌های عقب کوپا T210

با توجه به این همه نکات مثبت که در کوپا T210مشاهده شد، دوست داشتم در بخش نتیجه‌گیری هم از محصول ریگان خوردو تعریف و تمجید کنم و آن‌را به عنوان یک گزینه مناسب به شما معرفی نمایم؛ اما قیمت‌گذاری نامناسب این محصول کار را خراب کرد. در واقع کوپا T210 هم مثل هموطنش چری تیگو 7 مرا به یاد ضرب المثل «گاو نُه من شیر ده» می اندازد؛ چرا که این خودروها در ابتدا با ظاهر زیبا، آپشن‌های عالی و کیفیت و توانایی‌های حرکتی قابل قبول نظر هر فردی را به خود جلب می‌کنند اما در نهایت با قیمت بسیار گران و عجیب، تمامی خوبی‌هایشان را لگدمال کرده و مشتری را از خود فراری می‌دهند؛ به خصوص که ریگان کوپا با برند ناشناخته‌ای در کشورمان ارائه می‌شود و از نظر شرایط عرضه و وضعیت خدمات پس از فروش هم تا اینجای کار وضعیت اسفناکی داشته است.

در واقع هنوز هم با تمامی مشکلات تحریم و گرانی ارز، باز هم با این پول می‌شود به سراغ گزینه‌های دست دوم جذابی مثل هیوندای سانتافه و میتسوبیشی اوتلندر رفت که سوای از بحث دو دیفرانسیل بودن، از نظر اعتبار برند، میزان افت قیمت و گستردگی قطعات و خدمات هم وضعیتشان به مراتب بهتر از محصول ریگان‌خودرو است؛ از همه مهمتر این‌که این خودروها کیفیت خود را در طولانی مدت اثبات کرده‌اند و نگرانی در این خصوص وجود ندارد. ضمناً اگر هم کسی اهل ریسک باشد و حاضر بشود این همه پول بابت یک خودروی چینی صفر کیلومتر پرداخت کند باز هم رقبایی مثل چری تیگو 7 با گستردگی خدمات پس از فروش بیشتر یا هن‌تنگ X7 با پیشرانه قوی‌تر در بازار حضور دارند که می‌توانند کار را برای میهمان امروزمان سخت نمایند.

جدول کامل مشخصات فنی و آپشن‌های کوپا T210

البته با تمامی این صحبت‌ها ریگان کوپا هنوز هم برگ‌های برنده زیادی از جمله آپشن‌های عالی (در مدل Flagship)، کیفیت ساخت مناسب، توانایی‌های فنی قابل قبول و گارانتی 7 ساله در دست دارد که به کمک آن‌ها می‌تواند نظرات بسیاری را به خود جلب نماید؛ اما تجربه ثابت کرده که این موارد به تنهایی برای بقاء در بازار داخلی کافی نیستند و بهتر است که ریگان‌خودرو با گسترش میزان عرضه و تعداد نمایندگی‌های خدماتی و صد البته مقداری کاهش قیمت، جلوی شکست این خودروی زیبا و جذاب را بگیرد؛ هرچند این واقعیت را نمی‌توان نادیده گرفت که ادامه عرضه چنین خودروهای کم‌تیراژ و گران‌قیمتی ارتباط مستقیمی با روند و کیفیت ارتباط بین ایران و چین دارد که متاسفانه در شرایط فعلی این مورد در هاله‌ای از ابهام به سر می‌برد.

*عکاس: بامداد صفائیان

دیدگاه کاربران
شهرام حشمتی 1398/4/15
و اینکه اون کسانی که می گن کره ای به اون خدای بزرگ من هم اسپورتیج داشتم هم رنو کولیوس ۲۰۱۷ و هم سانتافه ۲۰۱۴ الان کوپا خریدم بسیار ماشین نرم و راحتی هست ۱۱ هزار کیلومتر هم راه رفتم باهاش قیمتش رو قبول دارم بالاست ولی من کولیوس رو خریدم ۲۹۰ فروختم ۷۳۰ خوب کولیوس به نظرم اصلا ارزش ۷۳۰ میلیون رو نداشت یه ماشین تولید چند کشور قطعات نایاب با نمایندگی ضعیف که اخرین بار سر یه لنت جلو ماشینم ۲ هفته تو پارکینگ بود و عید هیچ جا نتونستم برم کوپا بسیار ماشین عالی هست اگر شهر خودرو از پس خدمات پس از فروشش بر بیاد
پاسخ
1
1
4
پوری 1398/6/21
سلام،من دیروز نمایندگی جیلی میتسوبیشی رشت بودم،دیدم دوتا کوپا اونجا خوابیده،سوال کردم گفتن سر سیلندر سوزونده،وخیلی وقته که اینجاست کیفیتش رو دیدم خوشم اومد،ظاهرش هم جذاب بود،ولی اینکه هنوز نیومده سرسیلندر سوزونده جای بسی تفکر داره......
3
1
شهرام حشمتی 1398/4/15
کره هم یه زمانی چین بوده هر وقت چین رفتید و از نزدیک پیشرفت رو دیدی نظر رو بدید تمام زندگی از تلوزیون تا یخچال تمام گوشیهاتون چینی هست همون اپل که ۱۴ میلیون پول می دید یا سامسونگ ۱۲ تومانی تمام در چین تولید میشه اگر چهارتا ماشین اشغال یه سری وارد کردن واسه سود بیشتر مشکل کشور چین نیست
پاسخ
1
0
5
Ali.nsd 1398/6/14
یه زمانی میگفتن ژاپنی نحرید المانی و امریکایی بخرید,یه زمانی میگفتن کره ای نخرید ژاپنی و المانی و امریکایی بخرید,حالا میگن چینی نخرید ژاپنی و کره ای و المانی بخرید,والا تا چند سال دیگه چینی ها هم خوب میشن ولی تا یه ده سال دیگه بالاخره اونا تو خودرو سازی پیشرفت میکنن و ایراداتشون رو درست میکنن مثل ما 50 سال به یه صنعت خودرو سازی پیش نمیرن که
0
4
nimaito 1398/4/4
روی هر فرغونی ، یک توربوشارژ میبندند و بعد با بوق و کرنا دورش اسفند دود میکنند . 1500 سی سی برای خودرویی با وزن خالص 1600 کیلو گرم ؟ یعنی با ظرفیت کامل ( چهار سرنشین بزرگسال ، هرکدام بطور متوسط 80 کیلوگرم + لوازم شخصی چهار نفر ، بطور متوسط 20 کیلوگرم + باک پر ، 60 لیتر معادل 45 کیلوگرم ) وزن عملیاتی این خودرو به حدود 1985 کیلوگرم میرسد ، یعنی به ازای هر یک تن وزن خودرو در حدود 80 اسب‌بخار در اختیار داریم ، آنهم در دور 5100 !!! بگذریم از گشتاور 210 نیوتون متر که در وضعیت عملیاتی ، به دور بالاتری از 2100 نیاز دارد ... هر زمان این خودرو با باک پر + چهار سرنشین بزرگسال + لوازم معمول یک سفر سه روزه در فصل تابستان و با کولر روشن ، در سربالایی جاده چالوس توانست یک سبقت معمولی از یک اتوبوس یا کامیون بگیرد ، میتوان به آن امیدوار بود .
پاسخ
4
5
5
miladhami 1401/2/1
دقيقا.اين ماشين فقط ظاهر و آپشن داره و تمام
0
0
Reza2o 1400/2/14
وای کاملا حق باشماست😂 درسته که این ماشین با این قیمت و سگمنت و وزن باید موتوری قوی تر می داشت.حد اقل ۱۸۰۰که مثل هایما توربو ۱۸۵ اسب داشته باشه.تا زه کوپا از اون هایما هم سنگین تره.ولی اینکه نتونه از اتوبوس سبقت بگیره دیگه زیاده روی بود.اگه چالوس سنگینه قطعا برای اتوبوس هم شرایط همون طوره و قطعا سرعت اون هم پایین میاد پس کوپا راحت سبقت میگیره.بعدشم شما که میگی این ضعی خودرو های داخلیمون برای هر تن صد و چند اسب قدرت داره؟؟؟ وای حواسم نبود.بعضیاشون اصلا موتورشون ۱۰۰توان نداره.بقیشون هم بزور به صد رسیده😂
2
0
MOhsen.E.R 1398/7/16
مهم تر از اسب بخار ، خروجی سره چرخ هاست ، که وقتی این ماشین شتاب حدود 10 ثانیه داره با وزن 1.6 یعنی خیلی هم ضعیف نیست ، چه بسا با یه ریمپ و بالابردن بصورت استاندارد بوست توربو و همچین پایین آوردن یورو 5 میشه خروجی بهتری هم گرفت که یکی از دوستان این کارو کرده و کاملا راضی هم هست ... در کل بهتره قبل جبهه گیری های همیشگی یکم منطقی بود ایشالا در جریان هستید که سانگ یانگ اکتیون که کره ای هم هست با 150 اسب بخار وزن خالصی حدود 2 تن داره ...!!!! و هزارتا مثال اینگونه ....
1
4
رضا 1398/4/9
افرین به تو نابغه ریاضی و مکانیک
0
0
رضا 1398/3/30
به قول خودتون ابشنهای فراوان کیفت سواری قابل قبول طراحی زیبا وغیره قیمت اچ سی یا تیگو ۵ باید باشه؟
پاسخ
0
0
1
رضا 1398/3/14
کوپا قبل از ایران تو مصر فروش رفته و کلیپهای زیادی توسط انها از کوپا تهیه شده تو یکی از انها از یک کوپا با ۷۰۰۰۰ هزار کیلومتر کار کرد ان هم تو صحرا هیچگونه افتی از لحاظ کیفی وفنی نداشته. و در خیلی موارد با اسپورتج جدید مقایسه میشود. تو یو توب میتوتنید ببینید ممنون
پاسخ
1
1
2
محمد راد 1398/3/15
لطفا چین‌ را با کره مقایسه نکنید . یه اسپورتج از نزدیک ببین بعد این کپی از چندتا ماشین مقایسه کن
7
0