همکاری انقلابی جنرال‌موتورز و میشلین

آغاز تست‌ تایرهای بدون باد

16 خرداد 1398 09:05

تایرهای بدون باد اتفاق تازه‌ای در حوزه فناوری خودرو نیستند. هر از گاهی شرکتی تازه‌وارد یا استارت‌آپی از راه می‌رسد و یکی از آن طرح‌های انتزاعی را ارائه می‌دهد که البته ارزش آن بیشتر در فضای مجازی است. در واقع هیچ یک از این طرح‌ها ضمانت اجرایی ندارند.

تایرهای بدون باد، ضد ضربه و یا سوراخ نشدنی فناوری آینده‌نگرانه‌ای هستند که رانندگان را از نگرانی بابت مشکلات مرسوم تایر‌ها رها می‌کند.در این میان خبر می‌رسد که شرکت خودروسازی جنرال‌موتورز و میشلین همکاری قدرتمندی را برای ساخت تایرهای بدون باد استارت زده‌اند. وقتی پای این دو برند نامدار وسط می‌آید می‌توان مطمئن بود که نتیجه کار فوق‌العاده است. به عبارت دیگر در صورتی که آزمایش‌های پیش رو با موفقیت به سرانجام برسد جنرال‌موتورز محصولات سال 2024 خود را با تایرهای مدرن میشلین تولید خواهد کرد.

پروژه‌ای که این دو شرکت روی آن کار می‌کنند UPTIS (مخفف سیستم منحصربه‌فرد تایر‌های سوراخ نشدنی) نام دارد. از آنجایی که این پروژه قصد تجاری‌‌سازی را دارد بنابراین نمی‌توان انتظار زیادی از انتشار جزئیات فنی آن داشته باشیم. تنها می‌دانیم که جنرال‌موتورز قصد دارد نمونه آزمایشی آن را اواخر امسال روی برند زیرمجموعه خود شورولت مدل بولت اجرا کند.

شورولت بولت مجهز به تایرهای بدون باد حاصل همکاری مشترک جنرال موتورز و میشلین

تایرهای بدون باد، ضد ضربه و یا سوراخ نشدنی فناوری آینده‌نگرانه‌ای هستند که رانندگان را از نگرانی بابت مشکلات مرسوم تایر‌ها رها می‌کند. آنچه در حال حاضر چالش اصلی تولید این محصول به شمار می‌رود، امنیت آن است. این تایر‌ها به طرز قابل ملاحظه‌ای تعداد تایر‌های آسیب‌ دیده‌ای که تا پیش از فرا رسیدن عمر طبیعی‌شان از رده خارج شده‌اند را کاهش می‌دهد.


قیمت جدید انواع لاستیک

نحوه ثبت نام لاستیک‌ دولتی و شرایط خرید تایر دولتی با نرخ مصوب، قیمت شرکتی انواع لاستیک بارز و همچنین قیمت روز انواع تایرهای ایرانی و تایرهای خارجی پرفروش بازار کشورمان را در مجموعه مقالات منتخب زیر بخوانید:

دیدگاه کاربران