عاری از مواد نفتی

کانتیننتال و معرفی تایری سازگار با محیط زیست توسط

23 شهریور 1400 11:03

همان‌طور که اکثر خودروسازان در اندیشه توسعه حمل و نقل پایدار ، پیشرانه­‌های بدون آلایندگی و سایر موارد در این حوزه هستند، بسیاری از کمپانی­‌های فعال در صنعت خودروسازی همچون تولیدکنندگان تایر هم به فکر ساخت محصولاتی هستند که کمترین اثر نامطلوب را بر محیط زیست داشته باشد.

ماده اولیه ساخت لاستیک این تایر به طور کامل از مواد طبیعی گرفته شده و منشا نفتی ندارد.یکی از این شرکت‌ها، کانتیننتال است که برای تبدیل شدن به پاک‌ترین تولیدکننده تایر در سال 2030 هدف‌گذاری کرده است. به منظور نیل به این هدف، این شرکت یک محصول به نام Conti Green Concept را در نمایشگاه خودروی مونیخ به جهانیان معرفی کرد.

این کانسپت تنها یک محصول نیست، بلکه نقطه نظرات شرکت سازنده برای سال‌های آینده را به معرض نمایش می­‌گذارد. اکثر بخش‌های این تایر از مواد سازگار با محیط زیست ساخته شده‌اند، که افزایش دوام آن را نیز در پی داشته است.

بنابر اعلام کانتیننتال، بیش از نیمی از مواد اولیه ساخت این تایر از مواد بازیافتی یا منابع تجدید پذیر به دست آمده است. یکی از مواد طبیعی مورد استفاده برای ساخت این تایر، کائوچو به دست آمده از گیاه قاصدک است. مواد دیگری همچون بقایای حاصل از پوسته برنج و روغن سبزیجات هم به عنوان مواد اولیه ساخت تایر مذکور معرفی شده است.

کانتیننتال و معرفی تایری سازگار با محیط زیست توسط

17 درصد مواد اولیه Conti Green Concept از مواد بازیافتی ساخته شده که مواردی همچون کربن و فولاد بازیافتی و پلی­‌استر حاصل از بطری­‌های پلاستیکی را دربرمی‌­گیرد. لازم به ذکر است که این فناوری با عنوان ContiRe.Tex نامگذاری شده و از سال 2022 مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

بد نیست بدانید تامین‌کننده تایرهای دوستدار محیط زیست خودروی شهری فولکس‌واگن، یعنی کانسپت ID. LIFE نیز کانتیننتال بوده است.


قیمت جدید انواع لاستیک

نحوه ثبت نام لاستیک‌ دولتی و شرایط خرید تایر دولتی با نرخ مصوب، قیمت شرکتی انواع لاستیک بارز و همچنین قیمت روز انواع تایرهای ایرانی و تایرهای خارجی پرفروش بازار کشورمان را در مجموعه مقالات منتخب زیر بخوانید:

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران