لباس رزم جدید برای جنگجوی آلمانی

معرفی پورشه 911RSR در گودوود 2019

16 تیر 1398 14:30

پورشه مدل مسابقه‌ای 911RSR را برای سال 2019 مورد به‌روزرسانی و بهینه‌سازی قرار داده تا برای شرکت در مسابقات اتومبیلرانی و افتخارآفرینیهای تازه کاملاً آماده باشد. این خودرو در تمام بخش‌ها مورد بازنگری قرار گرفته تا جانشینی شایسته برای نسخه قبلی پورشه 911RSR باشد، خودرویی که در چند مسابقه در نقاط مختلف دنیا موفق به کسب مقام شد.

به‌روزرسانی‌های انجام شده در مدل جدید 911RSR با تمرکز بر قابلیت‌های راندن، بهینه‌سازی مصرف، دوام و راحتی انجام سرویس‌ها صورت گرفته است. آقای Fritz Enzinger قائم مقام شرکت پورشه، کسب بیش از 20 پیروزی توسط این خودرو در رقابت‌های مختلف در اروپا و آمریکا را یادآوری کرده و در ادامه خاطرنشان ساخته که مهندسین پورشه در Weissach نسخه جدید این خودرو را در تمام بخش‌ها مورد بهسازی قرار داده‌اند.

بنابر ادعای افرادی که در روند مهندسی این خودرو نقش داشته‌اند، پورشه 911RSR به گونه‌ای مورد بهسازی قرار گرفته که برای دریافت اجازه شرکت در مسابقات اتومبیلرانی در سه سال آینده نیز مشکلی نداشته باشد. به‌روزرسانی‌های انجام شده در مدل جدید 911RSR با تمرکز بر قابلیت‌های راندن، بهینه‌سازی مصرف، دوام و راحتی انجام سرویس‌ها صورت گرفته است.

بنابر اعلام شرکت سازنده، عملکرد 95 درصد بخش‌های این خودرو ارتقا یافته و تنها قسمت‌هایی که بدون تغییر باقیمانده شامل چراغ‌ها، سیستم ترمز، کلاچ، صندلی راننده و بخش‌هایی از سیستم تعلیق است.

پورشه 911RSR در گودوود 2019

بدنه این مدل نیز همچون نمونه قبلی از ماده فیبرکربن پلیمری تقویت شده ساخته شده که وزن سبک آن باعث مصرف بهینه سوخت و افزایش شتاب سوخت می‌شود. برای نخستین بار پورشه یک خودروی مسابقه‌ای را با دو رنگ‌آمیزی مختلف برای بدنه عرضه کرده: خودروی شماره 91 که با رنگ‌آمیزی سفید به همراه نوار قرمز ارائه شده و خودروی شماره 92 که با رنگ‌های سفید و خاکستری عرضه شده و آئینه‌های جانبی و باله عقب آن هم به رنگ مشکی درآمده است تا تفاوت‌های این دو خودرو بیشتر از قبل به چشم آید.

دو خروجی اگزوز که نسبت به قبل وزن کم کرده‌اند، از دو سوی خودرو در محلی جلوتر از چرخ‌های عقب خارج شده‌اند بنابراین غیر از مزیت کاهش وزن، در افزایش قابلیت‌های آیرودینامیکی نیز نقشی مثبت ایفا خواهند کرد. با تغییر محل لوله اگزوزها، فضا برای نصب دیفیوزر جدید فراهم شده است. نصب این قطعات جدید باعث تولید نیروی روبه پایین بیشتری شده که قابلیت هدایت را افزایش خواهد داد.

در زمینه قوای فنی پورشه به انتخاب قبلی خود وفادار مانده چراکه مدل جدید 911RSR نیز از همان پیشرانه شش سیلندر تنفس طبیعی بهره می‌برد که در مدل قبلی نیز حضور داشت. این پیشرانه 4194 سی‌سی حجم و 515 اسب‌بخار قدرت دارد و در جلوی محور عقب خودرو نصب شده است. نیروی حاصل از پیشرانه به واسطه جعبه‌دنده شش سرعته به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. لازم بذکر است که وزن جعبه‌دنده در مدل جدید کاهش یافته است.

کابین پورشه مدل مسابقه‌ای 911RSR

کابین پورشه 911RSR جدید با تمرکز بر بهبود قابلیت رانندگی و با کمک بازخوردهای گرفته شده از رانندگان پورشه مورد بهسازی قرار گرفته است. برای حفاظت بیشتر از رانندگان در مسابقات، از موارد زیادی برای ایمنی فعال و غیرفعال سرنشین پورشه 911RSR استفاده شده است. سیستم هشدار برخورد و میله‌های حفاظتی داخل کابین به همراه پنل‌های حفاظتی درون بخش جانبی خودرو را می‌توان جزء مهمترین موارد قابل ذکر دانست.

قرار است جذاب‌ترین پورشه 911 ساخته شده در تمام دوران در تاریخ 6 جولای و در رویداد فستیوال سرعت گودوود به جهانیان معرفی شود.

دیدگاه کاربران