نسخه‌ای ویژه به یاد خلبان قهرمان

فورد موستانگ GT سفارشی با قدرت 710 اسب‌بخار

27 تیر 1398 11:39

در جریان جنگ جهانی دوم کلنکل Bud Anderson که هدایت جنگنده P-51 موستانگ را برعهده داشت، این هواپیما را «کلاغ پیر» نامیده بود. اندرسون در چند ماموریت در جنگ شرکت داشت و در کل 30 سال در ارتش خدمت کرد. اکنون و 77 سال پس از اولین سال خدمت اندرسون در نیروی نظامی، فورد نیت کرده از طریقی که از عهده‌اش برمی‌آید از این کهنه سرباز تقدیر نماید و آن هم چیزی نیست جز عرضه نمونه‌ای منحصربه‌فرد از مدل موستانگ.

علاوه بر تغییرات ظاهری الهام گرفته شده از جت جنگی خلبان قهرمان، پیشرانه این فورد موستانگ در همکاری با شرکت راش تقویت شده است.فورد موستانگ GT موردنظر که همچون جنگنده همنام خود لقب «کلاغ پیر» را دریافت کرده، در حقیقت به عنوان پروژه‌ای مشترک میان فورد و راش انجام شده است. در ابتدای امر تغییرات ظاهری این خودرو به چشم می‌آید که با الهام از رنگ‌آمیزی بدنه جنگنده P-51 انجام شده است. باله بزرگ عقب، اسپویلر مسابقه‌ای فورد در جلو، اسپویلر عقب برگرفته از موستانگ شلبی GT500 مدل 2020، پوشش محافظ در برابر گرما روی کاپوت و خروجی‌های اگزوز برگرفته از طراحی جنگنده قدیمی را می‌توان به عنوان مهمترین قطعات ظاهری اضافه شده به این خودرو نام برد. اما تغییرات صورت گرفته روی این خودرو تنها به موارد ظاهری محدود نمی‌شود.

در زیر کاپوت پیشرانه هشت سیلندر 5 لیتری سوپرشارژر به قدرت 710 اسب‌بخار و 827 نیوتن‌متر گشتاور قرار گرفته که بخش میانی آن به رنگ سبز ارتشی رنگ‌آمیزی و روی آن پلاک اختصاصی شرکت راش نصب شده است. بدنه این خودروی اسپرت روی رینگ‌های سبک وزن 20 اینچی راش قرار گرفته که با تایرهای 275/35R اسپرت ساخت کانتیننتال جفت‌وجور شده است.

نسخه خاص از فورد موستانگ GT

در فضای کابین نیز سعی شده تا به واسطه تغییرات صورت گرفته، حس و حال داخل یک جنگنده برای سرنشین خودرو تداعی شود. روی داشبورد و بخشی از پوشش داخلی درها با چرم سبز ارتشی و روکش صندلی‌ها نیز با چرم قهوه‌ای پوشانده شده است.کمربندهای ایمنی چهار نقطه‌ای ساخت اسپارکو نیز برای هماهنگی ظاهری بیشتر با سایر قطعات، به رنگ قهوه‌ای روشن درآمده‌اند.

باید به این نکته اشاره کرد که در این فورد موستانگ خبری از صندلی‌های عقب نیست. دستگیره درها و روکش دسته دنده به رنگ قرمز انتخاب شده و روی داشبورد سمت سرنشین کناری نیز به نوشته P-51 مزین شده است.

این فورد موستانگ استثنایی در رویدادی ویژه در شهر Oshkosh در ایالت Wisconsin در تاریخ 25 جولای به حراج گذاشته خواهد شد. فعلاً رقمی به عنوان قیمت پایه این خودرو برای شرکت در حراج اعلام نشده است.

دیدگاه کاربران