بحران میانسالی برای جنگجوی سامورایی

تست و بررسی نیسان ماکسیما اتومات

22 مرداد 1398 14:55

زندگی خودروها از خیلی جهات به سلبریتی‌ها شباهت دارد؛ برخی از آنها مثل لیفان 520 هیچ‌گاه به موفقیت و محبوبیت بالایی نمی‌رسند و برخی دیگر مثل دوو اسپرو یک دوره پادشاهی بسیار کوتاه و گذرا را سپری می‌کنند و بلافاصله پس از بازنشستگی، از خاطر همگان محو می‌شوند؛ در این بین خودروهایی هم هستند که از لحظه ورود به بازار می‌درخشند و محبوبیتشان تا مدت‌ها پس از تولید باقی می‌ماند؛ نیسان ماکسیما خودرویی است که حداقل در ایران ما جزء دسته سوم قرار می‌گیرد؛ سدان لوکس ژاپنی که سالیان دراز حکمران مطلق اتوبان‌های کشور بود و حتی بعد از ورود خودروهای مدرن‌تر و قوی‌تر به بازار نیز به راحتی تسلیم آن‌ها نشد؛ حتی به یاد دارم که پس از واردات گسترده انواع و اقسام خودروهای ژاپنی و کره‌ای، خیلی‌ها معیار قوی بودن خودروی جدیدشان را در شکست دادن نیسان ماکسیما می‌دانستند. البته این خودرو هم علیرغم تمامی نکات مثبت و عالی، نقطه ضعف‌های خاص خود را داشت.

نیسان ماکسیما هنوز هم خودروی قابل احترامی است؛ قدرت، شتاب و سواری خوبی دارد، جادار و با کیفیت است و از نظر استهلاک و هزینه های نگهداری هم یکی از کم دردسرترین خودروهای این رده به حساب می‌آید. در این مقاله از تست و بررسی «باما» نگاهی نزدیک‌تر به این ژاپنی تنومند انداخته‌ایم. تا ضمن بررسی دقیق‌تر ببینیم آیا نمونه‌های دست دوم این محصول هنوز هم ارزش خرید دارند یا بهتر است نیسان ماکسیما را در دنیای خاطرات خوش گذشته رها سازیم.

طراحی ظاهری نیسان ماکسیما

نیسان ماکسیما در زمان خودش و در بازاری که برای سال‌ها رنگ خودروهای نیمه‌لوکس را به خود ندیده بود، یکی از جذاب‌ترین سدان‌های بازار به حساب می‌آمد و با داشتن چراغ‌های کشیده زیبا و خطوط بدنه مستحکم و شیک، نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کرد؛ کاپوت کشیده، سپرهای برجسته و تناسب اندام مثال‌زدنی، از دیگر ویژگی‌های ظاهری نیسان ماکسیما هستند که باعث شده‌اند چهره خودرو قدرتمند و پر جذبه به نظر برسد؛ البته با تمامی این تعاریف باید بگوییم که با توجه به گذشت نزدیک به دو دهه از زمان طراحی، نیسان ماکسیما دیگر با معیارهای روز همخوانی چندانی ندارد و تیپ و قیافه‌اش تا حدودی قدیمی و تکراری به نظر می‌رسد؛ نکته دیگر این‌که با توجه به درشت هیکل شدن بسیاری از سدان‌های بازار (نسبت به نسل‌های قبلی)، مقداری از ابهت ماکسیما کاسته شده است و ظاهر معمولی‌تری در خیابان پیدا کرده است.

طراحی نیسان ماکسیما

به نوعی می‌توان گفت که چین و چروک‌های روی صورت نیسان ماکسیما، شانس رقابت در برابر جوان‌ترها را کاهش داده‌اند اما با این حال هنوز هم افراد زیادی هستند که یک میانسال جا افتاده و خوش‌تیپ مثل ماکسیما را به جوانان پیرو مد روز ترجیح می‌دهند و در نتیجه باید اعتراف کرد که این ژاپنی کهنه‌کار حتی در این سن و سال هم می‌تواند طرفداران زیادی داشته باشد.

فضای داخلی نیسان ماکسیما

در مورد کابین هم خبرهای خوب برایتان داریم و هم خبرهای بد؛ قسمت بد ماجرا این است که شما با گشودن در خودرو، بلافاصله متوجه می‌شوید که با خودرویی قدیمی سر و کار دارید و خطوط ساده کابین در کنار ادوات نسبتاً زمختی مثل اهرم تعویض دنده و نبود خلاقیت‌های امروزی در قطعاتی همچون دریچه‌های تهویه و غربیلک فرمان، احتمالاً توی ذوقتان خواهد زد. جدای از این‌ها نبود آپشن‌های کافی حس و حال قدیمی بودن خودرو را افزایش داده‌اند؛ در واقع نیسان ماکسیما حتی در برابر برخی از سدان‌های نیمه لوکس قدیمی (مثل اوپل امگا) با امکانات کمتری به بازار کشور ارائه شده بود و این نکته در بیشتر شدن حس و حال کهنگی خودرو تاثیرگذار است.

کابین نیسان ماکسیما اتوماتیک

اما روی دیگر سکه اوضاع کاملاً متفاوت است؛ کیفیت عالی متریال در کنار ارگونومی بسیار خوب کابین باعث شده‌اند که بسیاری افراد، کمبودهای نیسان ماکسیما را به دست فراموشی بسپارند؛ به عنوان مثال صندلی‌ها با این‌که از روکش چرمی بهره‌ای نبرده‌اند اما به دلیل راحتی مثال‌زدنی و کیفیت عالی روکش مخملشان، حس بسیار خوبی به سرنشینان ارزانی می‌دارند؛ جدای از این مورد دسترسی عالی به ادوات و حس تسط کافی به اطراف، رانندگی با نیسان ماکسیما را به کار ساده و لذت‌بخشی تبدیل کرده‌اند. در خصوص فضاسازی هم اوضاع بر وفق مراد است و جای پا و سر عالی در کنار صندوق عقب جادار خودرو، جای هیچ‌گونه گله و شکایتی باقی نخواهد گذاشت.

آپشن‌های رفاهی و ایمنی نیسان ماکسیما

همان‌طور که اشاره کردیم نیسان ماکسیما حتی در سال‌های اوج خودش هم امکانات فراتر از انتظاری نداشته و با گزینه‌های معمولی مثل ایربگ‌های جلو، ترمزهای مجهز به ABS، EBD، BAS، تهویه مطبوع اتوماتیک، صندلی‌های برقی، شیشه‌ها و آینه‌های جانبی برقی و امکاناتی از این دست، خودروی فول‌آپشنی به حساب نمی‌آمد؛ به عنوان مثال پژو 206 تیپ 5 با قیمت حدود یک سوم نیسان ماکسیما از نظر سطح آپشن با سدان به اصطلاح لوکس ما رقابت داشت و به غیر از صندلی‌های برقی کمبودی در برابر میهمان امروزمان احساس نمی‌کرد. در سال‌های آخر تولید نیسان ماکسیما هم که خودروهای جدیدتری مثل مزدا 3 و هیوندای سوناتا و.. قدم به کشورمان گذاشتند و در نتیجه ضعف امکانات نیسان ماکسیما بیش از پیش نمایان شد. با این تفاصیل اگر به سراغ این محصول می‌روید، باید در نظر داشته باشید که اینجا حتی از گزینه‌های پیش پا افتاده امروزی مثل کنترل کشش و پایداری الکترونیکی، کروز کنترل، جعبه‌دنده تیپ‌ترونیک، گرمکن صندلی، سانروف و.. هم خبری نیست؛ در واقع دلخوشی نیسان ماکسیما سواران در قسمت‌های دیگر خودرو که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد خلاصه شده و این خودرو برای آپشن دوستان حرف چندانی برای گفتن نداشته و نخواهد داشت.

امکانات نیسان ماکسیما

البته ناگفته نماند که تعدادی نیسان ماکسیما مجهز به سانروف و تعدادی هم تحت عنوان آپشنال و مولتی‌مدیا با امکانات بیشتر نظیر پخش تصویری، دوربین دنده عقب و کروز کنترل به بازار عرضه شده‌اند که حتی آن‌ها هم یارای رقابت با خودروهای آپشنال روز را ندارند؛ ضمن این‌که تعدادشان در قیاس با جمعیت کل نیسان ماکسیما های کشور بسیار محدود است.

ضمناً وقتی نگاهی به نتایج تست تصادف موسسه IIHS آمریکا انداختیم متوجه شدیم که نیسان ماکسیما در خصوص ایمنی، خودروی بی‌عیب و نقصی نیست و در برخی قسمت‌ها مثل صدمات وارده به پای سرنشینان نقطه ضعف‌هایی دارد؛ اما در سایر قسمت‌ها، نتایج تست قابل قبول است.

پیشرانه و سیستم انتقال قدرت نیسان ماکسیما

اگر از عاشقان نیسان ماکسیما باشید احتمالاً از تمامی قسمت‌های مقاله به سرعت عبور کرده‌اید تا زودتر به اینجا برسید! در واقع برای علاقه‌مندان به نیسان ماکسیما تفاوتی نمی‌کند که ظاهر خودرو قدیمی، کابین از مد افتاده یا امکانات محدود باشد؛ اینجا یک برگ برنده وجود دارد که همه قواعد بازی را برای علاقه‌مندان به شتاب و سرعت تغییر خواهد داد.

همان‌طور که می‌دانید داریم در مورد پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری زیر کاپوت صحبت می‌کنیم؛ پیشرانه قدرتمندی که در زمان عرضه از بسیاری از محصولات آن دوران جلوتر بود و به قولی آنچه همه خوبان داشتند را یکجا داشت! قدرت عالی 227 اسب‌بخاری، گشتاور فوق‌العاده 288 نیوتن‌متری در کنار استهلاک پایین و سازگاری مناسب با بنزین‌های وطنی از جمله ویژگی‌های ایده‌آل این پیشرانه بودند و حتی هنوز هم هستند! در واقع شاید بتوان گفت نیسان ماکسیما حکم تویوتا آریون دوران خودش را داشت؛ یعنی خودرویی بود که با کمترین دردسر بهترین شتاب را به شما ارائه می‌کرد.

پیشرانه قدرتمند نیسان ماکسیما

حتی وزن خودرو هم در قیاس با ابعاد بدنه آنچنان سنگین نیست و نیسان ماکسیما با وزن حدودی 1.4 تن نسبت به سایز بدنه خودرو نسبتاً سبکی به حساب می‌آید. فقط حیف که در نمونه اتوماتیک از یک جعبه‌دنده قدیمی 4 سرعته استفاده شده و این قضیه راندمان کلی سدان دیفرانسیل جلو ما را کاهش داده است. البته شتاب رسمی 8.4 ثانیه‌ای این مدل هم برای نابود کردن بسیاری از رقبا کافی است اما در قیاس با مدل دنده‌ای (با شتاب رسمی 7.2 ثانیه) متوجه می‌شویم که همین ساختار قدیمی جعبه‌دنده تا چه اندازه استعدادهای نیسان ماکسیما را سرکوب نموده است. حداکثر سرعت خودرو هم در حوالی عدد 230 کیلومتر برساعت (مدل دنده‌ای 255 کیلومتر) می‌چرخد که تصور نمی‌کنم کسی به این عدد اعتراضی داشته باشد.

مشکل اصلی یا شاید بهتر است بگوییم تنها مشکل این پیشرانه در مصرف سوخت بالا به خصوص در مسیرهای شهری خلاصه شده است؛ موردی که هر از گاه با زمزمه افزایش قیمت سوخت، ماکسیما سواران را دچار استرس می‌کند. البته شاید بگوئید مصرف حدوداً 11.5 لیتر بنزین در صد کیلومتر (عدد رسمی برای نسخه اتوماتیک که البته در عمل بالاتر می‌رود) در شرایط ترکیبی، با توجه به سن و سال، تکونولوژی و حجم پیشرانه، آنقدرها هم وحشتناک نیست اما در هر صورت قابل قیاس با محصولات پر بازده امروزی نخواهد بود. البته این را هم داخل پرانتز بگوییم که گشتاور عالی نیسان ماکسیما باعث شده که در مسیرهای برون‌شهری میزان مصرف سوخت به شکل چشم‌گیری کاهش یابد چرا که شما میتوانید با دور موتور بسیار پایین از کشش کافی برخوردار باشید و این نکته مصرف سوخت را به خودروهای ضعیف‌تر (که مجبور به حرکت با دور بالاتر هستند) نزدیک می‌نماید.

تجربه رانندگی با نیسان ماکسیما

بالاخره پشت فرمان نشسته و آماده تست عملی می‌شویم؛ به طور کلی شهر تهران برای خودروهای کوچک‌تر زیستگاه مناسب‌تری است و ترافیک‌های اعصاب خورد کن و سبک رانندگی درهم و محدودیت‌های جای پارک برای امثال نیسان ماکسیما بیش از سدان‌های کامپکت و هاچ‌بک‌ها مزاحمت ایجاد می‌کند؛ اما نکته مثبت نیسان ماکسیما این است که دید بسیار مطلوبی دارد و برای همین وقتی به ابعاد بزرگ خودرو عادت کنید رانندگی نسبتاً ساده‌ای با آن خواهید داشت.

تجربه رانندگی با نیسان ماکسیما

از نظر ارگونومی هم همان‌طور که اشاره شد اوضاع عالی است و در اندک زمانی با کابین ساده و ادوات نه چندان ظریف خودرو اخت می‌شوید. فرمان نرم، صندلی‌های راحت و سکوت ناشی از عایق‌بندی مطلوب کابین، از دیگر ویژگی‌های سواری با نیسان ماکسیما هستند؛ البته اگر قصد شتابگیری و بالا بردن دور موتور را داشته باشید صدای پیشرانه اندکی به داخل کابین نفوذ می‌کند اما این صدا به قدری نرم و گوش‌نواز است که به هیچ عنوان شما را آزار نخواهد داد.

جعبه‌دنده در هنگام تعویض‌ها از هوش کافی و نرمی مناسب بهره‌مند است اما به هر حال تعداد کم دنده‌ها و نبود سیستم تیپ‌ترونیک باعث شده که امکان استفاده از تمامی ظرفیت‌های پیشرانه در نیسان ماکسیما اتوماتیک میسر نباشد. به خصوص وقتی که وارد دنده 3 می‌شویم، سبکی ضریب دنده کاملاً محسوس است و ریتم شتاب‌گیری را کندتر می‌کند. البته خوشبختانه پیشرانه 6 سیلندر نیسان ماکسیما آنقدر قدرت و گشتاور به پایمان ریخته که قدیمی بودن جعبه‌دنده برای افراد عادی اصلاً به چشم نخواهد آمد چراکه خودرو در تمامی سرعت‌ها به پدال گاز واکنش مناسبی نشان می‌دهد؛ اما در هر صورت اگر با نمونه دنده‌ای نیسان ماکسیما یا خودروهای با قدرت مشابه اما جعبه‌دنده جدیدتر رانندگی کرده باشید قطعاً متوجه ضعف جعبه‌دنده 4 سرعته ماکسیما خواهید شد.

به طور کلی در خصوص شتاب و حداکثر سرعت هیچ مشکلی با این خودرو نخواهید داشت اما اگر قصد دارید سر به سر خودروهای گرانت‌ر از خودتان بگذارید بهتر است که به سراغ نمونه دنده‌ای بروید تا با فشردن پدال گاز، شما را در صندلی خود به آغوش کشیده و لبخند رضایت و هیجان را بر لبانتان جاری سازد.

در مورد کیفیت سواری هم باید بگوییم که اوضاع روی صندلی‌های جلو عالی است و در قسمت عقب هم به غیر از کوبش‌های محدودی که گاه مقداری از رفاه سرنشینان می‌کاهد مشکل دیگری دیده نمی‌شود.

تست و بررسی نیسان ماکسیما

در خصوص فرمان‌پذیری حرف و حدیث‌های زیادی پشت سر نیسان ماکسیما هست و خیلی‌ها این خودرو را به دلیل ساختار نسبتاً ساده سیستم تعلیق عقب و عدم تقسیم وزن مناسب، خودرویی نامطمئن در پیچ‌های تند و مانورهای ناگهانی می‌دانند؛ بدتر از همه این‌که اینجا هیچ‌گونه سیستم کنترل پایداری هوشمندی هم وجود ندارد تا ضعف‌های خودرو و اشتباهات راننده را پوشش دهد و در نتیجه استفاده از تمامی اسب‌های زیر کاپوت در مسیرهای پر پیچ و خم با نیسان ماکسیما امکان‌پذیر نخواهد بود. به عنوان مثال اگر شما بتوانید در یک مسیر مستقیم خودروی ضعیف‌تری مثل مزدا 3 را تحقیر کنید، در مسیرهای پر پیچ و خم اوضاع تغییر می‌کند و چه بسا مزدا 3 ضعیف‌تر بتواند حسابی موی دماغتان شود و حتی شما را پشت سر بگذارد! البته این ایراد در هنگام رانندگی مسابقه‌ای و شتاب‌گیری های ناگهانی به نیسان ماکسیما وارد می‌شود و برای یک سواری عادی و عبور از پیچ‌ها با سرعت مجاز (یا حتی کمی فراتر از آن) مشکلی وجود نخواهد داشت؛ تازه برای افرادی هم که اهل رانندگی پرشتاب‌تر هستند راهکارهایی برای بهبود این مسئله وجود دارد که هر چند مشکل را به طور کلی برطرف نمی‌کند اما اوضاع را بهبود می‌بخشد.

راستی در مورد ترمزها هم باید بگوییم که وضعیت مناسب است و خودرو به خوبی به درخواست کاهش سرعت و یا توقف کامل پاسخ می‌دهد؛ البته با در نظر گرفتن توانایی‌های حرکتی عالی نیسان ماکسیما، اگر ترمزها اندکی قوی‌تر بودند حس اعتماد به نفس بالاتری داشتیم.

قیمت و نتیجه‌گیری

نیسان ماکسیما هنوز هم خودروی قابل احترامی است؛ قدرت، شتاب و سواری خوبی دارد، جادار و با کیفیت است و از نظر استهلاک و هزینه های نگهداری هم یکی از کم دردسرترین خودروهای این رده به حساب می‌آید؛ پس تا اینجای کار باید گفت که نیسان ماکسیما همچنان ارزش خریدن و سواری گرفتن را دارد؛ اما وقتی بحث قیمت به میان آید باید احساسات را کنار بگذاریم و مقداری منطقی‌تر به قضیه بنگریم.

بررسی نیسان ماکسیما

در حال حاضر آخرین تولیدات نیسان ماکسیما (مدل‌های 91 شمسی) حدود 350 میلیون تومان در بازار ارزش‌گذاری می‌شوند که واقعاً قیمت وحشتناکی است؛ البته شاید طرفداران متعصب نیسان، از این صحبت ما ناراحت شوند و بگویند یک ژاپنی دست دوم هنوز هم از یک چینی صفر مثل آریزو 6 بهتر است؛ خوب برای اینکه سوء تفاهمی میان طرفداران برندهای مختلف پیش نیاید اجازه دهید قیمت نیسان ماکسیما را با یک ژاپنی دیگر مقایسه کنیم؛ در حال حاضر شما با همین مقدار پول (یا اندکی بیشتر) می‌توانید محصول به روزتری مثل نیسان تینا (مدل 1390) را خریداری کنید که هم از نظر وجود آپشن‌های رفاهی و ایمنی یک سر و گردن از نیسان ماکسیما بالاتر است و هم با مصرف سوخت کمتر و کیفیت سواری عالی شما را راضی نگاه خواهد داشت؛ از نظر اعتبار برند هم که تفاوتی میان این دو وجود ندارد. در این بین تنها برتری نیسان ماکسیما در حجم بالاتر و قدرت بیشتر پیشرانه خلاصه می‌شود که آن هم توجیه چندان مناسبی برای انتخاب ماکسیما اتوماتیک نخواهد بود. در واقع اگر شما آن‌قدر عاشق شتاب و سرعت باشید که تمامی برتری‌های تینا را به خاطر شتاب 1.2 ثانیه ضعیف‌تر نسبت به نیسان ماکسیما اتوماتيک، نادیده بگیرید خوب چرا به سراغ مدل دنده‌ای ماکسیما نروید که هم قیمت بسیار مناسب‌تری دارد، هم کم‌مصرف‌تر است و هم شتاب بسیار بهتری دارد. در واقع شما با این انتخاب در عوض سر و کله زدن با یک کلاچ سنگین، عملاً خودروی اقتصادی‌تر و سریع‌تری با قیمت پایین‌تر خریداری کرده‌اید که مسلماً نسبت به خودروهای هم قیمت چینی ارزش دارد؛ اما اگر قرار بر مقایسه نسخه‌های گران‌قیمت و اتوماتیک ماکسیما با سایر سدان‌های لوکس موجود در بازار باشد، باید گفت که ماکسیماهای 300 یا 350 میلیونی، عملاً حرف چندانی در برابر رقبا برای گفتن ندارند. ضمناً خوب است بدانید که مجموعه پیشرانه و جعبه‌دنده نیسان ماکسیما معمولاً به راحتی تا 200 هزار کیلومتر دوام می‌آورد و پس از گذر از حدود 250 هزار کیلومتر باید انتظار پرداخت رقم های چندین میلیونی را برای هزینه‌های سرویس پیشرانه و جعبه‌دنده داشته باشید.

جدول کامل مشخصات فنی و آپشن‌های نیسان ماکسیما

خلاصه مطلب اینکه با قیمت‌های فعلی، فقط نمونه های قدیمی‌تر و یا دنده‌ای ماکسیما که با برچسب‌های قیمتی بسیار مناسب‌تری (در محدوده 150 الی 200 میلیون تومان) در بازار خرید و فروش می‌شوند ارزش خرید دارند و نمونه‌های مدل بالاتر این محصول با قیمت‌های فعلی فقط مختص عاشقان جان بر کف نیسان ماکسیما (و نه مردم عادی) خواهند بود.

*عکاس: نیما مقدم

دیدگاه کاربران
بهروز کمالی 1400/4/1
نمیگم یه چرخش ، میگم یه پیچ چرخش می ارزه به کل ماشینای چینی و کره ای بازار اگه فقط و فقط یکبار باهاش رانندگی کنید متوجه میشید چی میگم
پاسخ
0
2
3
Mohamad78 1400/2/4
باسلام.دوستان ماکسیما سوار .می‌خوام ماکسیما بخرم به نظر دوستان مدل چه سالی روبخرم .وچه نکات فنی رو بدونم که حواسم باشه
پاسخ
0
0
0
Amir110169 1399/2/27
ماکسیما تو این دو دهه ای که تو بازار ایران خرید و فروش میشه جزو بهترین خودرو ها بوده و خواهد بود بنظرم اگه کسی ماکسیما داشته باشه یعنی یکی از بهترین خودرو هارو انتخاب کرده
پاسخ
0
0
1
Amirale 1398/8/30
ماشینی که در شرایط فعلی هم از خیلی ماشین های هم قیمتش سر تره واقعا لقب سلطان جاده ها برازنده اش هست
پاسخ
0
0
2
www.edwin -k1971 1398/6/21
دوستان گرامي ، طبيعتا هر شخص نظر شخصي و تجربه ي خود را عنوان ميكند ولي در اين مجموعه بايد نگرشي كلي داشت ، با سي سال سابقه در رانندگي مخصوصا خودروهاي آمريكايي و شاسي چنين نتيجه گرفتم ؛ رانندگي با ماكسيما حس امنيت ، راحتي و صد البته با گذشت زمان نسبت به خودروهاي روز كيفيت حتي در كوچكترين اجزا قابل روئت است از يك دستگيره تا طراحي مبل و دكور بندي در تركيبي از چند متريال . افرادي كه سالهاي گذشته با خودروهاي با كيفيت و ايمن رانندگي كرده اند بهتر ميتوانند موضوع را دريابند سالها پيش وقتي از طريق همين شبكه ها متوجه اخباري شدم كه خودم هم متعجب شدم ، توقف ماكسيماي دنده اي توسط پليس در يك شرط بندي با 295كيلومتر بود كه 30ميليون جربمه شد و جايي براي گفتن نميماند يعني گردش عقربه در جايي كه عدد وجود ندارد .اين خودرو در زمان خودش حتي از تظر كيفيت براي الان هم حرفي براي زدن دارددر مورد خودروي هاي جديد الان نميتوان تصميم گرفت با اينكه كاملا مشهود است ولي منتظر زمان ميمانيم بي دليل نيست كه خودروي ژاپني پس از 14سال هموزن يك خودرود صفر متعادل چيني است شايد هم در سدان ها حتي گرانتر . متاسفانه يكسال رانندگي يا يك دور زدن جزو تجربه نيست ماكسيمايي كه پس از 14سال تعميرگاه برده ميشود با كار كرد 300000كيلومتر و هنوز خيلي قطعاتش تعويض نشده و نود در صد لامپها هنوز تعويض نشده آيا جزو كيفيت و آمار نيست ؟
پاسخ
2
1
4
ehsan62darghiadi 1400/2/10
آقا ۲۹۵ کیلومتر کمه،۱۲۹۵ کیلومتر بر ساعت میره،پورشه پانامرا توربو کیلو چنده،ماکسیما بخرید آقاااا....
0
2
a.m.b.n 1399/5/1
واقعا دمت گرم. 👍
1
2