بهبود سیستم شارژ و باتری‌ها در مدل 2020

هیوندای آیونیک برقی به روز شد

7 شهریور 1398 19:38

شرکت هیوندای در جریان یک رونمایی بین‌المللی رسانه‌ای در پایتخت هلند، بالاخره از مشخصات فنی دقیق و همچنین مجموعه‌ای از تصاویر نسخه فیس‌لیفت شده مدل برقی آیونیک برای سال 2020 پرده‌برداری کرد.

به لطف افزایش ظرفیت باتری‌ها قابلیت پیمایش هیوندای آیونیک مدل 2020 به 311 کیلومتر رسیده است.مهمترین به‌روزرسانی اعمال شده بر این خودروی برقی را می‌توان جایگزین شدن باتری 38.3 کیلووات ساعتی با نمونه قبلی به ظرفیت 28 کیلووات ساعت دانست که به واسطه افزایش 36 درصدی ظرفیت آن، شعاع حرکت هیوندای آیونیک براساس استانداردهای جدید به 311 کیلومتر رسیده است.

تغییر مهم دیگر را می‌توان اضافه شدن شارژر استاندارد 7.2 کیلوواتی دانست که با نمونه 6.6 کیلوواتی قبلی جایگزین شده که در نتیجه، می‌توان ظرف تنها 54 دقیقه و از طریق ایستگاه‌های شارژ سریع تا 80 درصد ظرفیت باتری این خودرو را شارژ کرد.

موتور برقی هیوندای آیونیک نسبت به قبل تغییری نکرده و همچنان 134 اسب‌بخار قدرت و 295 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. آیونیک برقی به لطف توانایی رانده شدن با تنها یک پدال، بیشترین میزان بهره‌برداری از انرژی تجدیدپذیر ترمز را در میان خودروها به خود اختصاص داده هرچند که این فناوری پیش از این در نسخه برقی هیوندای کونا نیز استفاده شده است.

هیوندای آیونیک برقی

این فناوری به شرایط مسیر و موقعیت ترافیکی که خودرو در آن قرار گرفته نیز توجه داشته و به طور خودکار با آن هماهنگ می‌شود. غیر از حالت‌های اکو، کامفورت و اسپورت، هیوندای آیونیک برقی 2020 به حالت اکو پلاس نیز مجهز شده است که به راننده امکان می‌دهد به واسطه صرفه‌جویی در مصرف انرژی، توان باقیمانده را برای شرایط بحرانی احتمالی ذخیره نماید.

به دلیل نصب نسخه به‌روزرسانی شده از سیستم ارتباطی هیوندای بلولینک، مدل جدید آیونیک از سطح بالاتری از ارتباط بهره برده و به خودرویی بدل شده که به کاربر این امکان را می‌دهد که از طریق نرم‌افزار تلفن همراه کنترل بخش‌هایی همچون سیستم تهویه، شارژ شدن باتری‌ها و یا باز و بسته کردن درها را به دست بگیرد. در صورت سفارش نمایشگر 10.25 اینچی که به سیستم رهیاب AVN مجهز شده، خریدار این خودرو به مدت 5 سال و به صورت رایگان از سرویس‌های مسیریابی هیوندای بهره‌مند خواهد شد.

تغییرات فضای کابین هیوندای آیونیک برقی شامل استفاده از رنگ جدید برای چرم صندلی‌ها، قطعات کروم تیره روی داشبورد، پنل HVAC با طراحی جدید، نورپردازی جدید و دکمه‌های کنترل‌کننده حساس به لمس می‌شود.

کابین هیوندای آیونیک برقی

در بخش ظاهری نیز می‌توان به تغییر در مواردی همچون الگوی جدید جلوپنجره (که همچون سایر خودروهای برقی بسته است)، طراحی جدید سپر جلو با استفاده از رنگ نقره‌ای در بخش پایینی آن، سپر عقب و همچنین چراغ‌های دیلایت اشاره کرد.

طراحی چراغ‌های جلو، عقب و دیلایت‌های LED این خودرو نسبت به قبل تغییر کرده و علاوه‌بر رینگ‌های 16 اینچی با طرح جدید، 4 رنگ جدید نیز برای بدنه هیوندای آیونیک برقی 2020 قابل سفارش خواهد بود.

نسخه فیس‌لیفت هیوندای آیونیک قرار است از سپتامبر 2019 در بازار خودرو اروپا عرضه شود.

دیدگاه کاربران