از عوامل اصلی در بهبود عملکرد خودروهای آینده

معرفی تایر هوشمند کانتیننتال

1 مهر 1398 13:28

در جدیدترین نوبت نمایشگاه خودروی فرانکفورت، شرکت کانتیننتال از تایری نوآورانه رونمایی کرد که در سال‌های اخیر کمتر نمونه‌ای مشابه با آن را دیده‌ایم. به لطف مهندسی هوشمندانه و دخیل کردن فناوری الکترونیکی به روند طراحی و ساخت، این تایر جدید قابلیت پایش میزان سالم بودن خود را خواهد داشت.

استفاده از این تایرهای هوشمند نه تنها ایمنی خودروها را افزایش می‌دهد بلکه به کاهش مصرف سوخت نیز یاری خواهد رساند.هنگامی که از مصرف سوخت خودروها سخن می‌گوییم، یکی از مهمترین عوامل موثر را می‌توان در میزان فشار باد تایرها جستجو کرد. با استناد بر مطالعاتی که اخیراً انجام شده، کاهش هر 7.5 واحد از فشار بیش از حد تایر خودرو می‌تواند تا 2.8 درصد در کاهش مصرف سوخت آن تاثیر داشته باشد. براساس یافته‌های این پژوهش تایرهای بیش از 25 درصد خودروها بیش از حد لازم باد شده‌اند.

تایر جدید ساخته شده توسط شرکت کانتیننتال به گونه‌ای طراحی شده که بتواند پارامترهای مختلفی همچون فشار تایر، اندازه آج و سلامت کلی آن را اندازه‌گیری نموده و از این طریق مصرف سوخت خود را بهینه‌سازی نماید. شرکت سازنده این فناوری را C.A.R.E نامیده که مخفف حروف اولیه کلمات (مرتبط، خودران، قابل اعتماد و الکتریکی شده) است.

این مجموعه کامل به تایر ساخت کانتیننتال اجازه می‌دهد پارامترهای یاد شده را تحت کنترل داشته و از این طریق مصرف سوخت خودرو را کاهش دهد.

تایر هوشمند کانتیننتال

برای کنترل فشار تایر، کانتیننتال از پمپی استفاده کرده که در داخل چرخ نصب شده و با قانون گریز از مرکز کار می‌کند. این پمپ از نیروی حاصل از گردش چرخ‌ها برای افزایش فشار هوای داخل تایر استفاده کرده تا این میزان را در حد توصیه شده نگه دارد. شرکت سازنده همچنین اعتقاد دارد که این فناوری به کاهش تولید گاز آلاینده CO2 نیز یاری خواهد رساند.

ساخت چنین تایری به شرکت‌های خودروسازی امکان خواهد داد در خودروهای خودران نیز مسئولیت کنترل سلامت تایرها را به خودرو واگذار نمایند. استفاده از این تایرهای هوشمند نه تنها ایمنی خودروها را افزایش می‌دهد بلکه به کاهش مصرف سوخت نیز یاری خواهد رساند.

کانتیننتال اعلام کرده که نصب این تایرها علاوه‌بر موارد فوق، می‌تواند در افزایش عملکرد فنی خودروها نیز تاثیرگذار باشد. فناوری PressureBoost (افزایش فشار) که به طور انحصاری توسط کانتیننتال ثبت شده، این قابلیت را دارد که بسته به شرایط مختلف جاده میزان فشار تایر را تغییر دهد. استفاده از این فناوری می‌تواند تایر را از عاملی حادثه‌ساز به یکی از اهرم‌های کمکی برای حفظ ایمنی خودرو تبدیل نماید. فناوری مذکور را می‌توان قدمی جدید در توسعه تایرهای آینده دانست. با گسترش ساخت تایرهای هوشمند، می‌توانیم افزایش عملکرد فنی و کاهش مصرف سوخت را در خودروهای آینده انتظار داشته باشیم.


قیمت جدید انواع لاستیک

نحوه ثبت نام لاستیک‌ دولتی و شرایط خرید تایر دولتی با نرخ مصوب، قیمت شرکتی انواع لاستیک بارز و همچنین قیمت روز انواع تایرهای ایرانی و تایرهای خارجی پرفروش بازار کشورمان را در مجموعه مقالات منتخب زیر بخوانید:

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران