برنامه تویوتا برای افزایش تنوع وسایل نقلیه برقی

تویوتا BEV، خودرویی برقی برای شهر

29 مهر 1398 12:30

تویوتا از مدت‌ها پیش برنامه‌های بزرگی برای گسترش تنوع مدل‌های برقی داشته و البته وطن این خودروساز یعنی کشور ژاپن، به عنوان مهمترین بازار هدف برای این نوع محصولات درنظر گرفته شده است.

در سال 2020 غیر از معرفی خودروی کوچک شهری BEV ، شاهد عرضه یک مدل برقی تجاری نیز خواهیم بود که قصد دارد طیف وسیع‌تری از مشتریان را به سوی خود جلب نماید.یکی از اولین مدل‌های برقی ساخت تویوتا که قرار است در بازار ژاپن عرضه شود خودروی بسیار کوچک شهری BEV است. نام این خودرو از مخفف حروف اول کلمات خودرو، باتری و برقی شکل گرفته و قرار است طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، از اواخر سال 2020 شاهد حضور آن در نمایندگی‌های فروش تویوتا در ژاپن باشیم. البته تویوتا قصد دارد اواخر ماه جاری، از نمونه آماده به تولید این خودروی کوچک در کنار تعدادی کانسپت برقی دیگر در نمایشگاه خودرو توکیو رونمایی کند.

مدل‌های یادشده شامل یک خودروی جمع‌وجور تجاری و همچنین چند وسیله برقی خواهد بود که در اشکال مختلف ایستاده، نشسته و حمل با صندلی چرخدار، برای جابه‌جایی به افراد یاری خواهند رساند.

بد نیست بدانید ایده طراحی این وسایل که برای فراهم نمودن امکان پیمودن مسیرهای کوتاه انفرادی بدون ایجاد هرگونه تاثیر منفی بر محیط زیست ساخته شده‌اند، ریشه در فرهنگ جامعه ژاپن دارد بدین معنی که تمام افراد یک جامعه در هر رده سنی که هستند، در حرکت خود از نقطه‌ای به نقطه دیگر باید آزادی کامل داشته باشند.

خودروی شهری برقی تویوتا

اما خودروی دو نفره برقی برای پاسخ به نیاز حمل و نقل روزمره آن دسته از مشتریان طراحی شده که در مسیرهای کوتاه شهری طی طریق می‌کنند.این کاربران می‌توانند افراد سالمند، افرادی که تازه گواهینامه رانندگی دریافت کرده‌اند و یا صاحبان کسب و کارهای محلی باشند.

با توجه به مشتریان بالقوه و کاربری این خودرو، شعاع حرکتی یکصد کیلومتر و حداکثر سرعت 60 کیلومتر برساعت می‌تواند قابل قبول باشد. تویوتا همچنین ادعا کرده که خودروهای کوچک BEV ساخت این شرکت شعاع گردش کوچکی داشته و راندن آن‌ها در فضاهای کوچک شهری کار آسانی خواهد بود.

با کمی دقت به فرم کلی خودروی کوچک برقی تویوتا می‌توان شباهت ظاهری غیرقابل انکاری میان این خودرو و اسمارت فورتو را تشخیص داد.

در سال 2020 غیر از معرفی خودروی کوچک شهری BEV ، شاهد عرضه یک مدل برقی تجاری نیز خواهیم بود که قصد دارد طیف وسیع‌تری از مشتریان را به سوی خود جلب نماید. همان‌طور که قبلاً اشاره شد، تویوتا قصد دارد این مدل را نیز در نمایشگاه خودرو توکیو به معرض نمایش درآورد.

علاوه‌بر همه این‌ها، سازنده ژاپنی تاکید زیادی بر طولانی بودن عمر باتری‌های ساخت خود دارد به گونه‌ای که در تمام مراحل، اعم از خروج محصول از کارخانه تا رسیدن به بازار فروش، فروش یا استفاده مجدد و سپس بازیافت، سعی در بررسی کیفیت محصول دارد.

طراحی و ساخت نرم‌افزاری که خودروی تجاری BEV را به یک دفتر کار متحرک تبدیل کرده و در مواقع حرکت، کار و استراحت کنترل خودرو را به دست بگیرد از دیگر فعالیت‌های درحال انجام توسط تویوتا است.

کانسپت تجاری تویوتا BEV را می‌توان در سه حالت مختلف Drive، Office و Relax سفارش داد که در هرکدام از این حالت‌ها چیدمان داخلی خودرو نیز تغییر خواهد کرد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران