• اشکودا اوکتاويا (OCTAVIA)
  • اشکودا اوکتاويا (OCTAVIA)
  • اشکودا اوکتاويا (OCTAVIA)
  • اشکودا اوکتاويا (OCTAVIA)
  • اشکودا اوکتاويا (OCTAVIA)
  • اشکودا اوکتاويا (OCTAVIA)
  • اشکودا اوکتاويا (OCTAVIA)
  • اشکودا اوکتاويا (OCTAVIA)

احتمال فروش در 2 تیپ مختلف

بررسی اشکودا اوکتاویا پرو پارس ساتر (Skoda Octavia)

23 بهمن 1402 11:10

کاتالوگ اشکودا اوکتاویا منتشر شد

بهمن 1402: با انتشار اطلاعات رسمی اشکودا اوکتاویا وارداتی بازار ایران توسط شرکت پارس ساتر هوشمند، متوجه دو نکته جالب برای این خودرو وارداتی شدیم.

کاتالوگ اشکودا اوکتاویا پرو (PDF)

اولین نکته این است که شرکت پارس ساتر، بجای واردات نسخه معمولی اشکودا، ظاخرا نسخه پرو (PRO) آنرا به ایران آورده است؛ یعنی همان نسخه‌ای که ابتدا برای بازار چین تولید شده بود ولی حالا به بازار ایران نیز رسیده. اشکودا اوکتاویا پرو، نسبت به نسخه فروخته شده در بازار اروپا، حدود 4.5 سانتیمتر فاصله محوری بیشتری دارد. جالب است بدانید که اشکودا اوکتاویا پرو وارداتی به کشورمان، در کارخانجات شرکت SAIC و VW تولید شده است. 

دومین نکته مربوط به تیپ‌بندی اشکودا اوکتاویا پرو وارداتی است. براساس اطلاعاتی که شرکت پارس ساتر منتشر کرده، ظاهرا این خودرو در دو تیپ‌ با نام‌های Luxury و Exclusive ثبت سفارش شده که تیپ لاکچری، تیپ گران‌تر است.

رونمایی اشکودا اوکتاویا در ایران

تیر 1402: چهارمین نسل اشکودا اوکتاویا (اتاق NX) که تولیدش از سال 2019 در بازار جهانی شروع شده، سرانجام به ایران رسید. شرکت پارس ساتر هوشمند، واردکننده خودروهای اشکودا به ایران، طی مراسمی که در تاریخ 24 تیرماه برگزار نمود، رسما از اشکودا اوکتاویا وارداتی، پرده برداشت.

رونمایی اشکودا اوکتاویا وارداتی در ایران

اشکودا اوکتاویا، با اینکه طراحی نسبتا ساده و بدون اغراقی دارد اما به لطف فست‌بک بودنش، می‌تواند توجهات زیادی را در کوچه و خیابان، به خودش جلب کند. نسخه رونمایی شده از اشکودا اوکتاویا وارداتی، مجهز به موتور 1.5 لیتری توربو و گیربکس دوکلاچه اتوماتیک بود اما با این حال، ممکن است که در آینده، شاهد تغییراتی روی نسخه نهایی در بازار ایران باشیم.


طراحی نسل چهارم اشکودا اوکتاویا

اشکودا در سال 2019 و در جریان یک رویداد ویژه در شهر پراگ -پایتخت کشور چک- از نسل جدید پرفروش‌ترین محصول خود، یعنی اوکتاویا، در دو نسخه سدان لیفت‌بک و استیشن‌واگن رونمایی کرد. این خودرو ممکن است به عنوان نسخه‌ای دیگر از فولکس‌واگن گلف به نظر آید، اما در حقیقت چهارمین نسل اشکودا اوکتاویا می‌تواند گزینه‌ای قابل توجه برای افرادی باشد که بودجه خرید آئودی A4 را نداشته اما همچنان بر تملک محصولی از فولکس‌واگن مصمم باشند.

در این خودرو که براساس پلتفرم MQB ساخت گروه فولکس‌واگن شکل گرفته، توانایی‌های رانندگی با فضای جادار کابین ترکیب شده است. طول و فاصله محورهای نسل جدید اشکودا اوکتاویا به ترتیب برابر با 4.68 و 2.69 متر بوده که در طول 19 میلی‌متر بزرگتر از نسل قبل شده و همچنین عرض آن نیز 15 میلی‌متر از نسل قبل بیشتر است. لازم به ذکر است که در نسخه استیشن این خودرو با پسوند Combi، 22 میلی‌متر به طول کلی خودرو افزوده می‌شود.

گنجایش محفظه بار اشکودا اوکتاویا در دو نسخه سدان و استیشن به ترتیب برابر با 600 و 640 لیتر بوده که نسبت به نسل قبلی 10 و 30 لیتر افزایش نشان می‌دهد.

SKODA OCTAVIA

از نظر ظاهری، مهمترین تغییر در نمای جلو و عقب اتفاق افتاده که ظاهری لوکس‌تر به اشکودا اوکتاویا بخشیده است. جلوپنجره و سپرهای جدید و خطوط جدید روی بدنه را می‌توان جزء مهمترین موارد تغییر دانست. در حقیقت اوکتاویا را می‌توان اکنون نسخه‌ای کوچک‌تر از محصول بزرگ و لوکس اشکودا یعنی سوپرب دانست که می‌تواند عامل مهمی در جذب مشتری برای این خودرو باشد.

کابین و امکانات اشکودا اوکتاویا وارداتی

نسل جدید اشکودا اوکتاویا در کابین نیز نسبت به قبل متحول شده و صاحب فضایی شبیه به سایر محصولات جدید فولکس‌واگن شده است. پنل داشبورد بسیار به نسل جدید گلف شباهت داشته و فرمان نیز به فرم دو شاخه طراحی شده است. صفحه پشت آمپر دیجیتال، نورپردازی داخلی و نمایشگر هداپ دیسپلی را می‌توان جزء سایر امکانات مهم این خودرو دانست.

کابین اشکودا اکتاویا مدل 2020
SKODA OCTAVIA

مشخصات فنی اشکودا اوکتاویا وارداتی

در بازار جهانی، نسل چهارم اشکودا اوکتاویا را می‌توان با طیف متنوعی از پیشرانه سفارش داد که البته برای اولین بار، نسخه پلاگین هیبرید آن نیز موجود شده که اوکتاویا iV نام دارد. این مدل به پیشرانه 1.4 لیتری بنزین‌سوز و موتور برقی مجهز شده که مجموعاً 201 اسب‌بخار قدرت و 350 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق جعبه‌دنده شش سرعته DSG به چرخ‌ها منتقل می‌کند. باتری 13 کیلووات ساعتی این خودرو، شعاع حرکتی برابر با 55 کیلومتر را برای آن فراهم می‌کند.

اشکودا اکتاویا هیبریدی
اشکودا اوکتاویا پلاگین هیبرید

نمونه مجهز به پیشرانه 2 لیتری TSI قدرتی برابر با 187 اسب‌بخار و گشتاور 320 نیوتن‌متر داشته که این نیرو را به واسطه جعبه‌دنده هفت سرعته DSG به تمام چرخها منتقل می‌کند. تا پیش از معرفی نسخه RS از اوکتاویا، نسخه مذکور سریع‌ترین مدل اشکودا اوکتاویا بوده و برای دستیابی به سرعت صد کیلومتر برساعت تنها به 6.9 ثانیه زمان نیاز دارد.


فروش اشکودا اوکتاویا در ایران

برای اطلاع از آخرین شرایط فروش اشکودا شامل پیش فروش خودروهای اشکودا و فروش نقدی اشکودا وارداتی و همچنین جهت اطلاع از آخرین قیمت محصولات اشکودا در ایران، مقاله شرایط فروش پارس ساتر را مطالعه کنید.

دیدگاه کاربران