• اشکودا کاميک (KAMIQ)
  • اشکودا کاميک (KAMIQ)
  • اشکودا کاميک (KAMIQ)
  • اشکودا کاميک (KAMIQ)
  • اشکودا کاميک (KAMIQ)
  • اشکودا کاميک (KAMIQ)
  • اشکودا کاميک (KAMIQ)

رونمایی کوچکترین کراس‌اور اشکودا

بررسی اشکودا کامیک (KAMIQ) وارداتی

25 تیر 1402 14:11

رونمایی اشکودا کامیک در ایران

تیر 1402: اشکودا کامیک، بالاخره پس از یک کمپین تبلیغاتی، روز شنبه مورخ 24 تیرماه توسط شرکت پارس ساتر هوشمند، واردکننده جدید خودروهای اشکودا به ایران، رونمایی شد. توجه داشته باشید که این محصول را با اشکودا کامیک GT که چندین سال پیش در چین معرفی شده است، اشتباه نگیرید چراکه خودروی رونمایی شده در ایران، محصولی لوکس‌تر بوده و برای مشتریان اروپایی ساخته شده است.

رونمایی اشکودا کامیک وارداتی در ایران

کامیک از مدل‌های اشکودا کاروک و اشکودا کودیاک، کوچک‌تر است و برای مشتریان جوان ارائه شده است. اگر بخواهیم آن را تشبیه کنیم، رابطه آن‌ها همانند فولکس‌واگن T کراس و تیگوان است. کامیک کلمه‌ای در زبان مردم اینویت (سرخپوست‌هایی که شمال کانادا هستند) است و معنای آن «چیزی که حس راحتی می‌دهد» است.

عجیب‌ترین نکته درباره نسخه رونمایی شده از اشکودا کامیک وارداتی، این است که این خودرو، مجهز به موتور 1.6 لیتری توربو دیزلی بود! که یعنی شرکت واردکننده، فعلا به فکر پرکردن ویترین نمایشگاهش است چراکه با چنین مشخصاتی، حتی نمی‌تواند تست‌های فنی را پاس کند و سایر مجوزهای زیست‌محیطی و شماره‌گذاری را کسب کند.

طراحی اشکودا کامیک 2023

طراحی کامیک به اندازه مدل‌های بزرگ‌تر اشکودا زاویه‌دار و تهاجمی است؛ اما طراحی چراغ‌های جلو متفاوت است. چراغ باریک بالایی دی‌لایت و راهنما بوده و قسمت پایینی چراغ‌های اصلی است. چراغ‌های عقب راهنمای متوالی دارند و این اولین باری است که محصول اشکودا چنین ویژگی‌ای را ارائه می‌دهد.

طول بدنه این کراس‌اور به ۴.۲۴ متر می‌رسد و فضای بار ۴۰۰ لیتری دارد. اگر صندلی‌ها را بخوابانید، این فضا به ۱۳۹۵ لیتر می‌رسد. اشکودا تاکید کرده که کابین کامیک جادار بوده و فاصله بین پشتی صندلی‌های جلو تا پشتی صندلی‌های عقب ۷۷ سانتی‌متر است. نکته خاصی درباره کابین کامیک وجود ندارد و تا حد زیادی مشابه فضای داخلی هاچ‌بک اسکالا است.

SKODA KAMIQ

تریم‌های سطح بالا آن یک نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی صفحه کیلومتر دارند. نمایشگر اطلاعات و سرگرمی نیز ۶.۵، ۸ و یا ۹.۲ اینچی است.  سیستم اطلاعات و سرگرمی کامیک بسیار پیشرفته بوده و همیشه در حالت آنلاین است. سیستم‌های ایمنی آن ‌شامل کمک حفظ خطوط، کروز کنترل تطبیقی و ترمز اضطراری خودکار است. ویژگی‌های بیش‌تری نیز به عنوان آپشن ارائه می‌شوند؛ مانند سیستم تشخیص خستگی راننده، دستیار پارک خودرو و تشخیص ترافیک جلو.

مشخصات فنی اشکودا کامیک 2023

در بازار جهانی، چهار پیشرانه برای کامیک درنظر گرفته شده که نمونه پایه آن یک لیتری با قدرت ۹۵ اسب‌بخار است. پیشرانه بعدی از نوع سه سیلندر توربوشارژ با حجم یک لیتر است که ۱۱۵ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. پیشرانه ۱.۵ لیتری نیز در دسترس است که ۱۵۰ اسب‌بخار قدرت دارد.

علاوه بر آن‌ها، پیشرانه ۱.۶  لیتری دیزلی نیز ارائه می‌شود که قدرتی برابر ۱۱۵ اسب‌بخار دارد. گیربکس به صورت استاندارد دستی است؛ اما گیربکس اتوماتیک DSG نیز برای کامیک ارائه می‌شود. نیروی تولید شده در کامیک به چرخ‌های جلویی منتقل می‌شود.

از آن جایی که این کراس‌اور اسپرت است و برای جوانان طراحی شده، یک محافظ زیر بدنه نیز به صورت آپشن دردسترس است تا بتوان با آن سفرهای آفرودی رفت.


اخبار اشکودا در ایران

برای آشنایی با محصولات وارداتی اشکودا به کشورمان و جهت اطلاع از مشخصات فنی خودروهای جدید اشکودا در ایران، خواندن مقالات زیر را از دست ندهید:

همچنین برای اطلاع از آخرین شرایط فروش اشکودا شامل پیش فروش خودروهای اشکودا و فروش نقدی اشکودا وارداتی و همچنین جهت اطلاع از آخرین قیمت محصولات اشکودا در ایران، مقاله شرایط فروش پارس ساتر را مطالعه کنید.

دیدگاه کاربران