• اشکودا کاروک (KAROQ)
  • اشکودا کاروک (KAROQ)
  • اشکودا کاروک (KAROQ)
  • اشکودا کاروک (KAROQ)
  • اشکودا کاروک (KAROQ)
  • اشکودا کاروک (KAROQ)
  • اشکودا کاروک (KAROQ)
  • اشکودا کاروک (KAROQ)
  • اشکودا کاروک (KAROQ)

اولین کراس‌اور اشکودا در ایران

بررسی اشکودا کاروک پارس ساتر (Skoda Karoq)

23 بهمن 1402 10:54

کاتالوگ اشکودا کاروک وارداتی

بهمن 1402: همزمان با اضافه‌شدن نام محصولات وارداتی اشکودا به سامانه یکپارچه، شرکت پارس ساتر هوشمند نیز برای نخستین‌بار، مشخصات فنی و لیست کامل آپشن‌های خودرو اشکودا کاروک وارداتی بازار ایران را منتشر نمود:

کاتالوگ اشکودا کاروک وارداتی (PDF)

رونمایی اشکودا کاروک در ایران

تیر 1402: شرکت پارس ساتر هوشمند، که واردات خودروهای اشکودا به ایران را برعهده گرفته است، طی مراسمی که در تاریخ 24 تیرماه برگزار گردید، از محصولات جدیدش رونمایی کرد که یکی از آنها، خودرویی به نام SKODA KAROQ بود. 

رونمایی اشکودا کاروک وارداتی در ایران

اشکودا کاروک، محصول سال 2017 بازار اروپاست و در سال 2022 درحالیکه فروش جهانی این خودرو از مرز 500 هزار دستگاه عبور کرده بود، اشکودا دست به معرفی فیس‌لیفت کاروک زد تا این کراس‌اور اقتصادی، بتواند در سگمنت خودروهای کامپکت (جمع و جور)، هم‌چنان چالش‌برانگیز و رقابتی باقی بماند.

حالا همین فیس‌لیفت، با کمک شرکت پارس ساتر، راهی بازار کشورمان شده است. نسخه رونمایی شده در ایران، مجهز به موتور 1.4 لیتری توربوشارژ بود که 148 اسب‌بخار و 250 نیوتن‌متر تولیدی‌اش را به گیربکس 7 سرعته دوکلاچه اتومات، به محور جلو می‌فرستاد. البته شرکت پارس ساتر، هنوز مشخصات نهایی اشکودا کاروک وارداتی را اعلام نکرده است و همچنان باید منتظر بمانیم.


طراحی اشکودا کاروک وارداتی

تغییرات اعمال شده در فیس‌لیفت اشکودا کاروک، از قسمت جلو شروع می‌شود. جایی که برای اولین‌بار می‌توان چراغ‌های تمام LED ماتریسی را مشاهده کرد. این فناوری را پیش‌تر روی اشکودا کودیاک و سوپرب هم دیده بودیم. حتی اشکودا آن را روی نسل چهار اوکتاویا نیز نصب کرده بود. اشکودا کاروک، آرایش موسوم به چهار چراغ، که اخیراً در تمام شاسی‌بلندهای شرکت اجرا می‌شود، را حفظ کرده است. با این حال در گرافیک چراغ‌های تمام LED عقب تفاوت‌های فاحشی را نسبت به سایر مدل‌ها شاهد هستیم.

SKODA KAROQ

در قیاس با ویرایش قبلی، جلوپنجره کمی عریض‌تر شده تا ظاهری جسورتر به آن ببخشد. سپر جلو هم به دلیل افزایش جذابیت‌های بصری و هم به دلیل بهبود آیرودینامیک اصلاح شده است. این همان بهینه‌سازی است که در بخش عقب و به منظور اصلاح جریان هوا نیز دیده می‌شود. با وجود رینگ‌های آلیاژی مخصوص آیرودینامیک که سایزهای مختلف 17 تا 19 اینچی دارند، ضریب درگ به 0.30 واحد کاهش یافته است، که از بهبود 9 درصدی حکایت دارد.

کابین و امکانات اشکودا کاروک وارداتی

اشکودا تغییراتی را نیز در داخل کابین اعمال کرده است. اضافه شدن تریم جدید دیجیتالی آن هم به‌صورت استاندارد خبر خوبی برای این شاسی‌بلند به حساب می‌آید. در مدل‌های پایه اشکودا کاروک، نمایشگر پشت فرمان 8 اینچی و در نسخه‌های نهایی 10.2 اینچی هستند. هم‌چنین یک نمایشگر جدید برای سیستم اطلاعات و سرگرمی هم وجود دارد، که بزرگ‌ترین آن 9.2 اینچ سایز دارد.

اشکودا کاروک 2022

آن‌طور که شرکت می‌گوید، کابین این خودرو با در نظر گرفتن مسائل زیست‌محیطی ساخته شده است. یعنی روکش صندلی‌ها به صورت گیاهی بازیافت شده است. اگرچه به نظر می‌رسد تریم داخل خودرو چرم و جیر است ولی درحقیقت این مواد به صورت مصنوعی اصلاح شده‌اند. نورپردازی داخلی کاروک شامل 10 ترکیب رنگی است که برای خودرویی در کلاس یک آپشن فوق‌العاده به حساب می‌آید. با همه این‌ها مشتریان می‌توانند فضای کلی کابین را از بین تریم‌های کروم و مشکی پیانو انتخاب کنند.

مشخصات فنی اشکودا کاروک وارداتی

در بازار جهانی، مدل پایه اشکودا کاروک، به پیشرانه 1.0 لیتری سه سیلندر توربو مجهز است. البته این موتور، تنها موتور سه سیلندری است که روی اشکودا کاروک نصب می‌شود و مابقی موتورهای این خودرو، همگی از نوع چهار سیلندر توربوشارژ هستند که در بازارهای مختلف، با حجم‌های 1.2 لیتری، 1.4 لیتری، 1.5 لیتری و حتی 2.0 لیتری نیز عرضه شده است.

تنها موتور چهارسیلندر تنفس طبیعی اشکودا کاروک نیز دارای حجم 1.6 لیتری بوده که فقط برای بازار روسیه، ساخته شده است.


فروش اشکودا کاروک در ایران

برای اطلاع از آخرین شرایط فروش اشکودا، شامل پیش فروش خودروهای اشکودا و فروش نقدی اشکودا وارداتی و همچنین جهت اطلاع از آخرین قیمت محصولات وارداتی اشکودا در ایران، مقاله شرایط فروش پارس ساتر را مطالعه کنید.

دیدگاه کاربران