ظاهر زیباتر، بُرد بیشتر

رونمایی از خودروی برقی جدید بائوجون برای بازار چین

22 آذر 1398 20:51

بائوجون (Baojun) یک برند خودروی چینی است که در سال 2010 به واسطه یک جوینت وِنچِر میان جنرال موتورز و سایک موتور شکل گرفته است. این برند که اخیراً فعالیت زیادی داشته، چند روز پیش اولین تصاویر رسمی از خودروی برقی جدیدی را برای بازار چین منتشر کرده است.

این مدل جدید مکمل مدل­‌های برقی E100 و E200 به شمار می­‌رود.این خودروی کوچک جدید که هنوز نام آن اعلام نشده از نظر ابعاد با دو مدل برقی دیگر بائوجون یعنی E100 وE200  برابری می­‌کند، اما از نظر طراحی نسبت به این دو مدل پیشرفت قابل ملاحظه‌­ای داشته و می‌­توان گفت طرحی آینده‌نگرانه دارد. بائوجون مدعی است طراحی این خودرو مورد پسند مشتریان جوان قرار خواهد گرفت.

از موارد قابل توجه در طراحی این خودرو که ظرفیت دو سرنشین را دارد می‌توان به بدنه دو تکه آن اشاره کرد که این دو بخش با دو رنگ متفاوت از هم جدا شده­‌اند. بائوجون مدعی است نمای جلوی این خودرو علاوه‌بر طراحی منحصربه‌فرد، نشان می‌­دهد که این مدل جدید در باطن از تکنولوژی هوشمندی هم بهره می‌­برد. در واقع، طراحی نمای جلوی این خودرو شبیه به یک روبات کارتونی است: چراغ­‌های جلوی مستطیل شکل نقش چشم­‌های این روبات را ایفا می­‌کنند، درپوشِ پورت شارژ در پایین نوشته BAOJUN بینی این روبات بوده و بخش آبی رنگ در قسمت پایین سپر که پلاک هم داخل آن تعبیه شده نقش دهان آن را ایفا می‌­کند. البته با کمی دقت در تصاویر، نکات جالب دیگری هم در طراحی این خودرو به چشم می­‌خورد. به طور مثال، دستگیره مخفی دربها و رینگ‌ها با طرح صلیب شکل، از این نکات به شمار می‌­روند.

بائوجون E300

بائوجون اعلام نکرده که این خودروی برقی کوچک چه زمانی در بازار چین عرضه خواهد شد، اما گفته است که این مدل جدید مکمل مدل­‌های برقی E100 و E200 به شمار می­‌رود. به علاوه، هیچ اطلاعاتی هم در زمینه پیشرانه این خودرو منتشر نشده است.

اگر پیشرانه این خودروی برقی جدید مشابه با مدل E200 باشد، می­‌توان انتظار داشت با هر بار شارژ، حداکثر بُرد آن به 270 کیلومتر برسد. البته همان طور که می‌­دانید، در عمل بُرد واقعی کمتر از رقم اعلام شده خواهد بود.

درست است که این برند چینی هنوز به صورت رسمی نام این خودرو را اعلام نکرده، اما اگر به تصویری که از نمای جانبی آن منتشر شده دقت کنید، در قسمت پایینی در خودرو نوشته E300 دیده می­‌شود. با این حساب، احتمال می‌رود نام این خودروی جدید بائوجون E300 باشد.

مترجم : بهنام اصغریان

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران