فولکس‌واگن سلطان بی‌رقیب قاره سبز

پرفروش‌ترین خودروهای سال 2019 اروپا مشخص شد

4 دی 1398 11:30

به تازگی فهرستی از پرفروش‌ترین خودروهای بازار اروپا منتشر شده است. هاچ‌بک محبوب ساخت فولکس‌واگن یعنی گلف با وجود آن‌که نسبت به سال گذشته کاهش فروش دورقمی را تجربه کرده، اما همچنان در صدر نشسته است. در تعقیب این خودرو و البته با فاصله‌ای محسوس، محصول خوشنام رنو یعنی کلیو در جایگاه دوم قرار گرفته است.

برای چندمین سال پیاپی، فولکس‎واگن گلف توانسته با فروش 427,489 دستگاه مقام اول را به دست آورد. لازم به‌ذکر است که سهم بازار این خودرو نسبت به سال قبل 2.7 درصد کاهش داشته است. وضعیت اقتصادی منطقه اروپا گویا در سال 2019 همچنان به رشد خود ادامه داده هرچند که میزان رشد چندان چشمگیر نبوده است. البته براساس آمارها میزان تولیدات صنعتی در ماه اکتبر کاهش داشته و در دو ماه اول سه ماهه چهارم سال 2019 نیز وضع به همین منوال ادامه داشته است.

پیشبینی وضعیت اقتصادی این ناحیه برای سال آینده میلادی کار چندان راحتی نخواهد بود زیرا به غیر از تنشهای سیاسی در ایتالیا و اسپانیا، خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نیز مسئلهای است که تبعاتی برای سایر کشورهای این منطقه به همراه خواهد داشت.

اکنون به بررسی فهرست پرفروشترین خودروهای اتحادیه اروپا که شامل 44 کشور مختلف بوده و از پرتقال تا روسیه، مولداوی و اوکراین را دربرمیگیرد، میپردازیم.

برای چندمین سال پیاپی، فولکسواگن گلف توانسته با فروش 427,489 دستگاه مقام اول را به دست آورد. لازم به‌ذکر است که سهم بازار این خودرو نسبت به سال قبل 2.7 درصد کاهش داشته است.

رنو کلیو که از سال 1990 در بازار حضور داشته نیز با فروش 318,296 دستگاه توانسته رتبه دوم را کسب نماید هرچند که فروش این مدل نیز نسبت به سال قبل 4.7 درصد کاهش داشته است.

رنو کلیو

اما در جایگاه سوم نیز نام یکی دیگر از مدل‌های شرکت آلمانی فولکس‌واگن به چشم می‌خورد: مدل هاچ‌بک پولو که با فروش بیش از 14 میلیون دستگاه از ابتدای معرفی تاکنون، می‌توان آن را یکی از موفق‌ترین مدل‌های رده کامپکت دانست. نسل ششم این خودرو که در سال 2017 معرفی شده، جادارتر و مدرن‌تر از قبل بوده و به سایر محصولات مدرن فولکس‌واگن بسیار شباهت دارد. البته درباره این خودرو نیز جا دارد اشاره شود که با وجود ثبت آمار فروش 306,572 دستگاه، باز هم 12 درصد کمتر از سال قبل مورد استقبال مشتریان قرار گرفته است.

مقام چهارم فهرست نیز به محصول دیگری از فولکس‌واگن اعطا شده است. از کراس‌اور تیگوان صحبت می‌کنیم، خودرویی که توانسته با افزایش 1.7 درصدی سهم خود از بازار، 278,919 خریدار را به سوی خود جلب نماید.

رتبه‌های پنجم و ششم نیز به اشکودا اوکتاویا (محصول یکی از زیرمجموعه‌های گروه فولکس‌واگن) و نیسان قشقایی تعلق گرفته است. پس از این دو خودرو، نام دو محصول از شرکت فورد نگاه را به سوی خود جلب می‌کند. فورد فوکوس که توانسته با 3 رتبه افزایش، از مقام دهم به هفتم صعود نماید درحالی‌که فورد فیستا که سال گذشته در رتبه پنجم قرار داشت، امسال به رتبه هشتم قناعت نموده است.

دیدگاه کاربران