بررسی نحوه عملکرد و نقاط قوت و ضعف
تعریف ساده از جعبهدندههای AMT،CVT و DCT
نسخههای متداول در بازار
طی سالیان اخیر، انواع و اقسام خودرو به فرمهای سدان، هاچبک و شاسیبلند به کشورمان وارد شده و یا مونتاژ شدند. این خودروها اغلب به جعبهدندههای جدیدی مجهزند که در گذشته نامشان را کمتر شنیده و یا شناخت چندانی با کارکرد فنی آنها نداریم. از جمله پرشمارترین این جعبهدندهها میتوان به نسخههای AMT،DCT و CVT اشاره کرد. در این متن سع
جعبهدنده CVT
CVT مخفف عبارت CONTINUOUSLY VARIABLE TRANSMISSION و در لغت به معنای «سیستم انتقال قدرت متغیر پیوسته» است. این تیپ از جعبهدنده را ما عمدتاً در خودروهای مونتاژ داخل از جمله چری تیگو 5، آریزو 5 و 6، جک S3 و انواع خودروهای وارداتی همچون نیسان جوک و میتسوبیشی ASX و غیره میبینیم.
جعبهدنده DCT
DCT مخفف عبارت DUAL CLUTCH TRANSMISSION و در لغت به معنای «سیستم انتقال قدرت دوکلاچه» است. کاربرد این تیپ از جعبهدنده را در خودروهای وارداتی و مونتاژ داخل از جمله فولکسواگن پاسات، پورشه باکستر، چری تیگو 7
مترجم : سام کاویانی
منبع : باما
برای اطلاع از جدیدترین اخبار، ایمیل خود را وارد کنید