بررسی نحوه عملکرد و نقاط قوت و ضعف

تعریف ساده از جعبه‌دنده‌های AMT،CVT و DCT

9 دی 1398 13:56
  • نسخه‌های متداول در بازار

    نسخه‌های متداول در بازار

    طی سالیان اخیر، انواع و اقسام خودرو به فرم‌های سدان، هاچ‌بک و شاسی‌بلند به کشورمان وارد شده و یا مونتاژ شدند. این خودروها اغلب به جعبه‌دنده‌های جدیدی مجهزند که در گذشته نامشان را کمتر شنیده و یا شناخت چندانی با کارکرد فنی آن‌ها نداریم. از جمله پرشمارترین این جعبه‌دنده‌ها می‌توان به نسخه‌های AMT،DCT و CVT اشاره کرد. در این متن سع

  • جعبه‌دنده AMT

    جعبه‌دنده AMT

    این تیپ از جعبه‌دنده اغلب در سری 200 برلیانس مونتاژ کشورمان عرضه می‌شود.AMT  در واقع مخفف عبارت AUTOMATED MANUAL TRANMISSION است که در لغت به معنای جعبه‌دنده دستی اتوماتیک شده است. این س

  • جعبه‌دنده CVT

    جعبه‌دنده CVT

    CVT مخفف عبارت CONTINUOUSLY VARIABLE TRANSMISSION  و در لغت به معنای «سیستم انتقال قدرت متغیر پیوسته» است. این تیپ از جعبه‌دنده را ما عمدتاً در خودروهای مونتاژ داخل از جمله چری تیگو 5، آریزو 5 و 6، جک S3 و انواع خودروهای وارداتی همچون نیسان جوک و میتسوبیشی ASX و غیره می‌بینیم.

  • جعبه‌دنده DCT

    جعبه‌دنده DCT

    DCT مخفف عبارت DUAL CLUTCH TRANSMISSION و در لغت به معنای «سیستم انتقال قدرت دوکلاچه» است. کاربرد این تیپ از جعبه‌دنده را در خودروهای وارداتی و مونتاژ داخل از جمله فولکس‌واگن پاسات، پورشه باکستر، چری تیگو 7

مترجم : سام کاویانی

منبع : باما

دیدگاه کاربران