پیش از عرضه هوندا NSX، یک کانسپت زیبا با فرم نوک تیز بدنه با نام HP-X توسط این برند ژاپنی معرفی شد. هوندا HP-X که توسط پینین فارینا طراحی شده بود، نمایی رادیکال از یک خودروی اسپرت را در نمایشگاه تورین 1984 به معرض نمایش گذاشت.
هوندا HP-X به پیشرانه 2 لیتری شش سیلندر برگرفته از خودروی مسابقهای فرمول 2 هوندا، مجهز شده بود. برای جلوگیری از افزایش وزن بدنه، مواد سبک فیبرکربن و کولار مورد استفاده قرار گرفت. فناوریهای جدید دیگر شامل اثر زمینی و ترمز هوایی قابل کنترل توسط راننده هم در این خودرو وجود داشت.
متاسفانه هوندا HP-X هرگز تولید نشد، هرچند که 5 سال بعد و با عرضه NSX، کام طرفداران این برند شیرین شد. اما با گذشت 40 سال، هوندا تصمیم به غبار روبی از HP-X گرفت تا این خودروی جالب را در نمایشگاه اشرافی پبل بیچ کنکورس الگانس به معرض نمایش درآورد. این خودروی بازسازی شده، نخستین مدل از کشور ژاپن است که در این نمایشگاه به معرض نمایش درمیآید.
متخصصان هوندا در طی فرآیند بازسازی HP-X، اصالت اولیه این خودرو را حفظ کردهاند. ترکیب دو رنگ سفید و آبی navy به همراه جزئیات قرمز، کاملا یادآور حال و هوای نیمه نخست دهه 80 میلادی است.
برای ورود به کابین دو نفره هوندا HP-X با روکش جیر قرمز و سفید، چارهای جز بالا بردن کناپی خودرو نیست. این قطعه از جنس پرسپکس آکرلیک، به صورت یکپارچه با شیشههای جانبی و با الهام از جتهای جنگنده طراحی و ساخته شده است.
آقای Dave Marek مدیر طراحی برند آکورا از هوندا HP-X به عنوان ستاره نمایشگاه تورین 1984 یاد میکند، چراکه این خودرو توانست ترکیبی از شکوه مهندسی و طراحی آیندهنگرانه را به صورت همزمان به نمایش بگذارد.
نمایشگاه پبل بیچ کنکورس الگانس در یکشنبه 18 آگوست 2024 برگزار خواهد شد.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com