کانسپتی لوکس از فیات کرایسلر اتومبیلز

رونمایی از اِیرفلو ویژِن در CES 2020

21 دی 1398 14:21

اگر به خودروهای کلاسیک علاقه­‌مند باشید، حتماً با کرایسلر «اِیرفلو» (Airflow) آشنا هستید، مدلی که از سال 1934 تا سال 1937 به تولید رسید. می‌­توان گفت ایرفلو چندین دهه نسبت به خودروهای آن زمان جلوتر بود، چرا که این مدل از اولین خودروهایی به شمار می‌­رود که در طراحی آن آیرودینامیک بودن در نظر گرفته شده است. با این وجود، ایرفلو مدلی موفق نبود. حال «فیات کرایسلر اتومبیلز» (Fiat Chrysler Automobiles) یا همان FCA این نام را احیا کرده و کانسپتی به نام «اِیرفلو ویژِن» (Airflow Vision) را معرفی کرده است.

نقطه قوت اصلی ایرفلو ویژن، فضای داخلی جذاب آن است. استفاده از مواد با کیفیت و نمایشگرهای متعدد نظرها را به خود جلب می‌کند.همان‌طور که در تصاویر قابل مشاهده است، فضای خارجی این کانسپت طرحی پویا دارد که طبق ادعای FCA، آینده طراحی پریمیوم را نشان می­‌دهد. ایرفلو ویژن را می­‌توان یک کراس‌اور لوکس دانست که در کابین آن، شاهد استفاده از تکنولوژی پیشرفته‌­ای هستیم.

در نمای جلو، جلوپنجره‌­ای باریک و چراغ­‌های ال‌ای‌دی با طرحی منحصربه‌فرد خودنمایی می­‌کنند. اما نکته جالب این است که ایرفلو ویژن فاقد در است! علاوه‌براین، رینگ­‌های این کانسپت طرحی خاص دارند که طبق ادعای FCA، در این طرح از عناصر مکانیکی یک موتور برقی الهام گرفته شده است. در نمای عقب، با طرحی ساده و خلوت مواجه خواهید شد که چراغ­‌هایی زیبا این قسمت را از سادگی بیش از حد بیرون آورده­‌اند. البته قطعاً ترکیب دو رنگ سفید و مسی هم در جذابیت ظاهری ایرفلو ویژن بی‌تاثیر نبوده است.

اما موضوع فقط به همین جا ختم نمی‌­شود، چرا که نقطه قوت اصلی ایرفلو ویژن، فضای داخلی جذاب آن است. در این قسمت از چرم مرغوب استفاده شده و همانند فضای خارجی، در فضای داخلی هم شاهد ترکیب دو رنگ سفید و مسی هستیم. در کابین جادار ایرفلو ویژن، دو ردیف صندلی در نظر گرفته شده و این کانسپت حداکثر ظرفیت چهار سرنشین را دارد.

رونمایی از اِیرفلو ویژِن در CES 2020

در فضای داخلی این کراس‌اور زیبا، چندین صفحه نمایش به چشم می­‌خورد که شامل یک صفحه نمایش در قسمت پشت آمپر و یک صفحه نمایش برای سیستم اطلاع رسانی و سرگرمی می­‌شود. البته پایین صفحه نمایش مخصوص این سیستم هم صفحه نمایش دیگری وجود دارد. علاوه‌براین، در ایرفلو ویژن یک صفحه نمایش هم بر روی داشبورد برای سرنشین جلو در نظر گرفته شده است. به زبان ساده‌­تر، این کانسپت لوکس داشبوردی کاملاً دیجیتالی دارد. البته به دلیل این که از نظر FCA شش صفحه نمایش کافی نیست و از طرفی در چنین کانسپت لوکسی، آسایش و رفاه دو سرنشین عقب هم اهمیت ویژه‌­ای دارد، برای آن­‌ها هم سیستم سرگرمی به همراه دو صفحه نمایش در نظر گرفته شده است.

دیدگاه کاربران