اگر به خودروهای کلاسیک علاقهمند باشید، حتماً با کرایسلر «اِیرفلو» (Airflow) آشنا هستید، مدلی که از سال 1934 تا سال 1937 به تولید رسید. میتوان گفت ایرفلو چندین دهه نسبت به خودروهای آن زمان جلوتر بود، چرا که این مدل از اولین خودروهایی به شمار میرود که در طراحی آن آیرودینامیک بودن در نظر گرفته شده است. با این وجود، ایرفلو مدلی موفق نبود. حال «فیات کرایسلر اتومبیلز» (Fiat Chrysler Automobiles) – یا همان FCA این نام را احیا کرده و کانسپتی به نام «اِیرفلو ویژِن» (Airflow Vision) را معرفی کرده است.
”نقطه قوت اصلی ایرفلو ویژن، فضای داخلی جذاب آن است. استفاده از مواد با کیفیت و نمایشگرهای متعدد نظرها را به خود جلب میکند.“همانطور که در تصاویر قابل مشاهده است، فضای خارجی این کانسپت طرحی پویا دارد که طبق ادعای FCA، آینده طراحی پریمیوم را نشان میدهد. ایرفلو ویژن را میتوان یک کراساور لوکس دانست که در کابین آن، شاهد استفاده از تکنولوژی پیشرفتهای هستیم.
در نمای جلو، جلوپنجرهای باریک و چراغهای الایدی با طرحی منحصربهفرد خودنمایی میکنند. اما نکته جالب این است که ایرفلو ویژن فاقد در است! علاوهبراین، رینگهای این کانسپت طرحی خاص دارند که طبق ادعای FCA، در این طرح از عناصر مکانیکی یک موتور برقی الهام گرفته شده است. در نمای عقب، با طرحی ساده و خلوت مواجه خواهید شد که چراغهایی زیبا این قسمت را از سادگی بیش از حد بیرون آوردهاند. البته قطعاً ترکیب دو رنگ سفید و مسی هم در جذابیت ظاهری ایرفلو ویژن بیتاثیر نبوده است.
اما موضوع فقط به همین جا ختم نمیشود، چرا که نقطه قوت اصلی ایرفلو ویژن، فضای داخلی جذاب آن است. در این قسمت از چرم مرغوب استفاده شده و همانند فضای خارجی، در فضای داخلی هم شاهد ترکیب دو رنگ سفید و مسی هستیم. در کابین جادار ایرفلو ویژن، دو ردیف صندلی در نظر گرفته شده و این کانسپت حداکثر ظرفیت چهار سرنشین را دارد.
در فضای داخلی این کراساور زیبا، چندین صفحه نمایش به چشم میخورد که شامل یک صفحه نمایش در قسمت پشت آمپر و یک صفحه نمایش برای سیستم اطلاع رسانی و سرگرمی میشود. البته پایین صفحه نمایش مخصوص این سیستم هم صفحه نمایش دیگری وجود دارد. علاوهبراین، در ایرفلو ویژن یک صفحه نمایش هم بر روی داشبورد برای سرنشین جلو در نظر گرفته شده است. به زبان سادهتر، این کانسپت لوکس داشبوردی کاملاً دیجیتالی دارد. البته به دلیل این که از نظر FCA شش صفحه نمایش کافی نیست و از طرفی در چنین کانسپت لوکسی، آسایش و رفاه دو سرنشین عقب هم اهمیت ویژهای دارد، برای آنها هم سیستم سرگرمی به همراه دو صفحه نمایش در نظر گرفته شده است.
مترجم : بهنام اصغریان
منبع : carscoops.com