باز هم بالاتر از ب‌ام‌و و آئودی

مرسدس‌بنز پرفروش‌ترین لوکس دنیا در سال 2019

23 دی 1398 10:09

در اتفاق جالب هفته پیش اعلام شد که ب‌ام‌و پرفروش‌ترین خودروی لوکس بازار آمریکا شده و بالاتر از مرسدس‌بنز و آئودی قرار گرفته است. اما اکنون انتشار آمار جهانی نشان می‌دهد که مرسدس‌بنز هم‌چنان پرفروش‌ترین برند لوکس‌سازی در سطح دنیاست.

بهترین بازارهای مرسدس‌بنز در سال گذشته میلادی آلمان، چین و البته آمریکا بودند.سال 2019 مرسدس‌بنز توانست 2.34 میلیون دستگاه خودرو به فروش برساند. رکورد فروش ب‌ام‌و چیزی حدود 2.17 میلیون دستگاه بود. این در حالی است که آئودی در همین مدت توانسته بود 1.85 میلیون دستگاه خودرو بفروشد. اما با در نظر گرفته دیگر اعضای خانواده ب‌ام‌و یعنی مینی و رولزرویس آمار فروش به بیش از 2 میلیون و 520 هزار دستگاه می‌رسد.

بهترین بازارهای مرسدس‌بنز در سال گذشته میلادی آلمان، چین و البته آمریکا بودند. با این حال عمده اقبال ستاره نقره‌فام فروش بالای شاسی‌بلندها و کراس‌اورهای جدیدش بوده‌اند. اما مشتریان چین در اقدامی غیرمنتظره ناگهان 6.2 درصد بیشتر از آمار قبلی درخواست خرید می‌باخ دادند تا با سفارش بیش از 700 دستگاه در ماه از این محصول فوق لوکس تبدیل به بزرگ‌ترین مشتریان این برند شوند.

«اولا کالنیوس» با اشاره به این نکته که نهمین سال پیاپی رکورد فروش مرسدس‌بنز اشاره مستقیمی به تقاضای بالا برای خودروهای این شرکت دارد، افزود سال 2019 سال چالش‌های بزرگ برای صنعت خودرو بود. البته در دو سال پیش رو نیز این صنعت با تحولی بزگر روبرو خواهد شد.

اوج‌گیری ناگهانی مرسدس‌بنز در سه ماهه پایانی سال گذشته و فروش آنی بیش از 600 هزار دستگاه خودروی سواری و ثبت جهش 3.2 درصدی بود که تعجب بسیاری از کارشناسان را برانگیخته است. بی‌تردید باید اعتراف کرد که مرسدس‌بنز رهبری بازار را در قسمت خودروهای لوکس به عهده دارد.

دیدگاه کاربران