کانسپت تایگون زنده شد

کانسپت جدید فولکس‌واگن با چهره T-Cross

18 بهمن 1398 13:30

سال 2012 فولکس‌واگن کانسپتی به اسم Taigun را برای عرضه در بازار برزیل معرفی کرد. خودرویی که البته زیر سایه چندین شاسی‌بلند دیگر شرکت از خاطره‌ها پاک شد. اما حالا بعد از حدود 8 سال این خودرو لباس واقعیت به تن کرده است.

این خودرو که برای رونمایی رسمی در نمایشگاه خودرو هند آماده می‌شود و روی پلتفرم MQB A0 شرکت ساخته شده است. کانسپتی که رونمایی شد طولی فقط 3858 میلی‌متری داشت. فارغ از ابعاد کوچک، نام این خودرو نیز کمی ناآشنا به نظر می‌آید. اما در این میان فقط چهره تایگون است که کمی آشنا به چشم می‌خورد. در واقع این همان الگویی است که پیش‌تر روی نسخه هندی T-Cross دیده بودیم. این شباهت تنها در ظاهر دو خودرو نیست. چراکه تایگون از نظر فنی نیز از قطعات مشابه فولکس تی-کراس استفاده کرده است.

لازم به ذکر است که نسخه تولیدی این خودرو با طول 4.2 متر نگرانی از بابت زیادی کوچک بودن را برطرف کرده است. البته برخی از کارشناسان بر این باورند که ریزه‌کاری‌های بصری این خودرو آن را تا حدودی شبیه به ویرایش چینی تی-کراس نیز کرده‌ است. با این اوصاف گیج شدن درباره ماهیت این خودرو کاملاً قابل درک است.

این خودرو که برای رونمایی رسمی در نمایشگاه خودرو هند آماده می‌شود و روی پلتفرم MQB A0 شرکت ساخته شده است. همان پلتفرمی که کانسپت اشکودا Vision IN را نیز پشتیبانی کرده بود.

فولکس‌واگن تایگون

ارتفاع این خودرو از سطح زمین 205 میلی‌متر شده تا برای جاده‌های خشن هندوستان ایده‌آل باشد. در حقیقت مهندسان سیستم تعلیق تایگون را مطابق با شرایط دومین کشور پرجمعیت دنیا طراحی کرده‌اند.

پیشرانه اصلی این خودرو 1.5 لیتری توربوشارژ با 130 اسب‌بخار قدرت است که می‌تواند صفر تا صد را در 9.9 ثانیه طی کند و به سرعت نهایی 183 کیلومتر برساعت برسد. اما مدل یک لیتری سه سیلندر 115 اسب‌بخاری نیز در دست است که قابلیت گازسوز شدن هم دارد.

دیدگاه کاربران