• بهترين خودرو سال آمريکا در 2024

اعلام برنده‌ها در 3 کلاس سواری، پیکاپ و شاسی‌بلند

بهترین خودرو سال آمریکا در 2024

18 دی 1402 10:56

برندگان جایزه خودرو، پیکاپ و وسایل نقلیه سال ۲۰۲۴ آمریکای شمالی (NACTOY) در کنگره M1 پونتیاک رسما اعلام شدند.

عنوان خودروی سواری سال آمریکای شمالی، به تویوتا پریوس و پریوس پرایم رسید. همچنین فورد سوپر دیوتی به عنوان پیکاپ‌ سال انتخاب شد. کیا EV9 نیز شاسی‌بلند برتر سال ۲۰۲۴ در آمریکای شمالی است.

جف گیلبرت، رئیس NACTOY، اعلام کرد که برندگان این جایزه، خودرویی مدرن و ترکیبی از طراحی و استایل، عملکرد کاربردی و تکنولوژی را القا می‌کنند. وی هیئت داوران ۵۰ نفره را برای انتخابشان تحسین کرد.

امسال ۳۰ امین سالگرد NACTOY است، فرآیند جوایز از ماه جولای آغاز شد و ابتدا لیست ۵۲ دستگاهی بود، سپس لیست اصلاح شد و به ۲۵ دستگاه رسید. این ۲۵ دستگاه، به عنوان بهترین خودروهای سال ۲۰۲۴ در نمایشگاه دیترویت در ماه سپتامبر معرفی شدند. سپس باز هم لیست اصلاح شد و ۹ دستگاه به فینال راه یافتند. هر ۹ دستگاه وارد نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس شدند.

لیست فینالیست‌ها به این شرح است:

• خودروهای سواری: هوندا آکورد، هیوندای آیونیک ۶، تویوتا پریوس

• خودروهای پیکاپ‌: شورولت کلرادو، شورولت سیلورادو EV، فورد سوپردیوتی

• خودروهای شاسی‌بلند: جنسیس GV70 برقی، کیا EV9، ولوو EX30

طبق این لیست، پنج خودرو کاملا برقی هستند. سال گذشته شش خودرو برقی به مرحله فینال رسیدند.

سال گذشته، خودروی آکورا اینتگرا توانست جایزه را کسب کند. در بخش تراک‌ها نیز جایزه به فورد F-150 Lightning رسید. جایزه بهترین شاسی‌بلند و خودروی کاربردی نیز به کیا EV6 رسید.

همچنین در سال ۲۰۲۲، فورد برانکو در کلاس شاسی‌بلندها جایزه گرفت. در بخش تراک‌ها باز هم نام فورد با مدل ماوریک به چشم می‌خورد. بهترین خودرو سال ۲۰۲۲ نیز هوندا سیویک بود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران