روح برقی آپولو در ناتالی

پس از مدت‌ها گومپرت

19 اسفند 1398 11:12

برای دوست‌داران سوپراسپرت‌های سفارشی و دست‌ساز، شرکت گومپرت (که این روزها به آپولو تغییر نام داده) نامی آشنا به حساب می‌آید. شرکتی که سال‌ها پیش با مدل Apollo موفقیتی خیره‌کننده را به دست آورد. حالا این شرکت آلمانی با کوپه جدیدی به اسم ناتالی (Nathalie) بازگشته است.

محصول جدید با دو موتور برقی عرضه می‌شود که روی هر محور یکی تعبیه می‌شود. مجموع خروجی این پکیج 800 اسب‌بخار اعلام شده است.از آپولو تا ناتالی، گومپرت یک چرخش عظیم را تجربه کرده است. درواقع شرکت با استفاده از روح سرکش مدل قبلی و فناوری‌های مدرن به مدلی کاملاً متفاوت رسیده است. شاید باورکردنی نباشد ولی ناتالی یک سوپراسپرت برقی به حساب می‌آید. این نمی‌تواند اتفاق خاصی در دنیای امروزی باشد، اما ناتالی حقیقتاً یک محصول متفاوت است.

این خودرو حداقل روی کاغذ توانسته محدودیت‌های محصولات اسپرت برقی را از بین ببرد. یکی از چالش‌های اصلی خودروهای این‌چنینی بحث میزان اندک پیمایش و زمان بالای شارژ است. گومپرت مدعی است در ناتالی به فناوری جدیدی موسوم به سلول‌های سوختی متانولی دست پیدا کرده است. فناوری که برخلاف تصور هم قیمت پایین‌ترین دارند و هم این‌که سرعت شارژ آن‌ها بالاست.

محصول جدید با دو موتور برقی عرضه می‌شود که روی هر محور یکی تعبیه می‌شود. مجموع خروجی این پکیج 800 اسب‌بخار اعلام شده است. البته هنوز هم گومپرت می‌تواند ادعا کند که در بازی سوپراسپرت‌ها قرار دارد. چراکه حداکثر سرعت ناتالی 306 کیلومتر برساعت برآورد می‌شود.

گومپرت ناتالی

گومپرت ناتالی فارغ از قدرت مثال‌زدنی‌اش یکی از خاص‌ترین‌ اسپرت‌های مدرن است. همانطور که گفته شده منبع تغذیه این خودرو پیل سوختی متانولی است. شرکت می‌گوید قیمت متانول یک‌سوم سایر سوخت‌ها قیمت دارد. زمان سوخت‌گیری این خودرو تنها 3 دقیقه زمان نیاز دارد. شاید عجیب باشد ولی یک بار شارژ ناتالی می‌تواند برای آن 850 کیلومتر پیمایش داشته باشد. البته این شعاع حرکتی در صورتی به این رکورد می‌رسد که با سرعت 85 کیلومتر برساعت حرکت کنید.

در نظر داشته باشید که متانول به‌عنوان سوخت در این خودرو سوزانده نمی‌شود. بلکه از طریق یک سری واکنش شیمیایی برای تولید برق از آن استفاده می‌شود. در کنار تمام این برتری‌ها سوال اصلی درباره ناتالی این است که متانول در مقیاس فراوان را باید از کجا تهیه کرد؟

دیدگاه کاربران