قیمت پایه 103 هزار دلار

معرفی ب‌ام‌و M5 مدل 2021

29 خرداد 1399 12:28

تنها یک هفته پس از معرفی ب‌ام‌و سری 5 مدل 2021، نسخه‌های M5 و M5 Competition از این سدان پرطرفدار رونمایی شد. هرچند تفاوت این دو مدل با نسخه اصلی را نمی‌توان اساسی دانست ولی با این حال در ظاهر و فضای کابین آن‌ها تغییراتی اعمال شده است.

قیمت پایه ب‌ام‌و M5 برابر با 103,500 دلار تعیین شده درحالی‌که حداقل مبلغ موردنیاز برای خرید M5 Competition برابر با 111,100 دلار تعیین شده است.نمای جلوی ب‌ام‌و M5 به واسطه نصب جلوپنجره بزرگتر، سپرهای بازطراحی شده، فرم جدید ورودی‌های هوا در سپر جلو و چراغ‌های LED جلو با گرافیک جدید و طرح باریک‌تر نسبت به مدل قبلی، متفاوت به نظر می‌رسد.

در بخش عقب نیز طرح چراغ‌ها، سپر و خروجی‌های اگزوز مورد بازنگری قرار گرفته است. رینگ‌های 19 اینچی با طرح اختصاصی M نیز برای اولین بار روی مدل 2021 از این خودرو نصب شده است.

در نسخه M5 Competition نیز شاهد استفاده از کروم مشکی در جلوپنجره، چراغ‌های عقب، باله عقب و نشان‌ها هستیم.

مهمترین تغییر اعمال شده در کابین ب‌ام‌و M5 را می‌توان اضافه شدن چیدمان Live Cockpit به همراه نسل هفتم سامانه iDrive با مسیریاب جدید دانست که با نمایشگرهای 12.3 اینچی همراه شده که در بخش مرکزی داشبورد و مقابل چشمان راننده نصب شده‌اند. برای اولین مرتبه در مدل M5، قابلیت پشتیبانی بی‌سیم از اپل کارپلی و اندروید اتو اضافه شده است.

هشدار خروج از مسیر با دستیار فرمان، ترمز خودکار اضطراری با قابلیت شناسایی عابرپیاده، هشدار ترافیک پشت سر و دستیار نوربالای خودکار به صورت استاندارد در M5 یافت می‌شود درحالی‌که پکیج Driving Assistance Professional یا دستیار حرفه‌ای رانندگی را می‌توان با پرداخت مبلغی بیشتر دریافت کرد که شامل کروزکنترل تنطبیق‌پذیر با قابلیت توقف و حرکت، فناوری حرکت در میان خطوط و موارد بیشتر خواهد بود.

ب‌ام‌و M5 مدل 2021 قدرتی برابر با 600 اسب‌بخار و 750 نیوتن‌متر گشتاور را از پیشرانه هشت سیلندر توئین توربوشارژ 4.4 لیتری خود به چنگ می‌آورد که به یاری آن می‌تواند ظرف تنها 3.2 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر برساعت دست یابد. در صورت سفارش پکیج M Driver، این خودرو توانایی رسیدن به سرعت 304 کیلومتر برساعت را خواهد داشت.

در نسخه M5 Competition قدرت پیشرانه به 617 اسب‌بخار افزایش یافته درحالی‌که شتاب صفر تا 96 کیلومتر برساعت به 3.1 ثانیه کاهش می‌یابد.

ب‌ام‌و M5 مدل 2021

هر دو مدل‌های  M5 و M5 Competition به صورت استاندارد با سامانه چهار چرخ محرک xDrive با امکان انتخاب از میان سه حالت 2WD، 4WD و 4WD Sport عرضه می‌شود. همچنین راننده این خودرو می‌تواند از میان چهار حالت کامفورت، اسپرت، اسپرت پلاس و Track (مسابقه‌ای) یکی را انتخاب نماید.

قیمت پایه ب‌ام‌و M5 برابر با 103,500 دلار تعیین شده درحالی‌که حداقل مبلغ موردنیاز برای خرید M5 Competition برابر با 111,100 دلار تعیین شده که تنها یکصد دلار گران‌تر از مدل مشابه نسل قبلی است. فروش این خودروها از ماه آگوست سال جاری آغاز خواهد شد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران