برادر دوقلوی آرتئون به چین رفت

فولکس ‌واگن CC شوتینگ بریک

7 شهریور 1399 09:51

گروه فولکس‌واگن در سال‌های اخیر متحمل برخی هزینه‌های اضافی شده چراکه در جریان رسوایی آلایندگی پیشرانه‌های دیزل، این شرکت مجبور شد به تعداد زیادی از خریداران جریمه پرداخت نماید. در عین حال این خودروساز آلمانی بخش زیادی از توان مالی و توجه خود را بر ساخت مدل‌های برقی متمرکز کرد.

CC در واقع همان آرتئون شوتینگ بریک ولی با اندکی تغییرات ظاهریبه هرحال گویا تمام این مخارج باعث نشده که این شرکت از عرضه محصولات جدید منصرف شود چراکه اخیراً محصولات جدیدی همچون تی-راک روباز را معرفی نموده است. محصول جدید دیگری که به تازگی به خانواده فولکس اضافه شده است، همان آرتئون شوتینگ بریک است که البته در بازار چین با نام فولکس واگن CC شوتینگ بریک شناخته می‌شود؛ خودرویی که هم اکنون در بازار چین، تولید انبوه آن آغاز شده است.

جوینت ونچر فولکس واگن و فاو (FAW) در چین محصول جدیدی مختص بازار چین معرفی کرده که در حقیقت نسخه‌ای تازه از فولکس واگن آرتئون بشمار می آید. پس از بروزرسانی که اخیرا بر فولکس واگن آرتئون اعمال شد، چندان دور از ذهن نبود که همتای چینی آن یعنی CC نیز در همین مسیر گام بردارد. البته فولکس واگن CC در عین دارا بودن ویژگی‌های مشترک با نسخه اروپایی، گامی فراتر نهاده و در فرم بدنه‌ای جدید به میدان آمده که برای مشتریان اروپایی عرضه نخواهد شد.

درحالیکه آرتئون در اروپا به صورت استیشن واگن نیز عرضه می‌شود، مدل CC با فرم شوتینگ بریک (Shooting Brake) معرفی شده که در واقع ترکیبی از کراس‌اور و استیشن است. 

فولکس واگن CC شوتینگ بریک در عین ارتفاع نسبتا زیاد کف از سطح زمین، مطمئنا از قابلیت‌های آفرودی، بهره‌ای نبرده است. این خودرو به سیستم تعلیق مرتفع‌تر و قطعات پلاستیکی روی بدنه (سپرها و هلالی گلگیرها) مجهز شده که توانایی آن برای پیمودن مسیرهای غیر آفرود اما ناهموار را افزایش خواهد داد. در حقیقت این موارد را می‌توان نقطه تمایز این مدل با آرتئون شوتینگ‌بریک و احتمالاً توجیهی برای ساخت آن دانست.

در عین حال قطعات تزئینی دیگر بدنه شامل ریل‌های سقفی و نوار کرومی روی در صندوق نیز روی آن نصب شده ضمن اینکه سیستم تعلیق هوشمند نیز به صورت استاندارد در این مدل وجود دارد.

شرکت سازنده اعلام کرده هیچگونه برنامه‌ای برای نصب سیستم چهارچرخ متحرک بر روی این مدل ندارد. فروش هر دو نسخه لیفتبک و شوتینگ بریک از فولکس واگن CC از پاییز 2020 در چین آغاز خواهد شد.

همان‌طور که در ظاهر خودرو مشخص است، حتی طرح چراغ‌های عقب که انتظار می‌رفت در نسخه استیشن با مدل سدان متفاوت باشند در این نمونه بدون تغییر باقی مانده است.

قرار است این خودرو در دو تریم عرضه شود که یکی از آن‌ها احتمالاً R-Line خواهد بود که خودروی زرد رنگ حاضر در تصاویر مشخصاتی متناسب با این مدل دارد.

فولکس‌واگن آرتئون استیشن مدل 2021

نمونه سفید رنگ که حروف 330 TSI روی بدنه آن به چشم می‌خورد به پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ مجهز شده که 184 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند درحالی‌که روی بدنه خودروی زرد رنگ نشان 380 TSI به چشم می‌خورد که از حضور پیشرانه قوی‌تر 220 اسب‌بخاری حکایت می‌کند.

دیدگاه کاربران