لباسی از فیبرکربن برای سوپراسپرت آمریکایی

فورد جی‌تی با تیونینگ منصوری

11 تیر 1399 15:21

باز هم شاهدی یکی دیگر از پروژه‌های خاص شرکت منصوری با نام Le Mansory هستیم. در حقیقت این همان نسل جدید فورد جی‌تی با اغراق بیش از حد در استفاده از فیبر کربن است.

نه تنها تمام قسمت‌های بیرونی بدنه از جنس فیبر کربن هستند بلکه با جسارت در طراحی کیت جدید عرض خودرو حدود 5 سانتی‌متر نیز افزایش پیدا کرده است. نحوه تلفظ این خودرو با Le یعنی حرف تعریف فرانسوی لُومنصوری است. این تیونر ایرانی‌الاصل در پروژه‌های اخیر خود نشان داده که تمایل شدیدی به استفاده گسترده از فیبر کربن دارد. در پروژه جدید که روی آخرین نسخه فورد جی‌تی اجرا شده نیز این فلسفه به خوبی مشاهده می‌شود.

تغییر بدنه با نصب یک بادی‌کیت انقلابی، چهره این سوپراسپرت آمریکایی را به کلی متحول کرده است. منصوری می‌گوید تنها سه دستگاه از این خودرو را تولید خواهد کرد. البته این مدل چیزی بیش از یک تغییر و تحول ظاهری است.

نه تنها تمام قسمت‌های بیرونی بدنه از جنس فیبر کربن هستند بلکه با جسارت در طراحی کیت جدید عرض خودرو حدود 5 سانتی‌متر نیز افزایش پیدا کرده است. در این سوپراسپرت برای اولین‌بار رنگ آبی سفارشی موسوم به Bleurion استفاده شده است.

فورد جی‌تی با تیونینگ منصوری

یکی از ویژگی‌های ملموس بادی‌کیت لومنصوری، المان‌های پیچیده آیرودینامیکی آن است. تمهیداتی شامل هواکش منحنی روی کاپوت، دو هواکش روی سقف، هواکش‌های جانبی کنار در و البته یک بال عقب بسیار عریض. شاید تغییر هندسه چراغ‌های LED جلو برای مشتریان سنتی فورد جی‌تی جذاب نبوده باشد ولی بی‌تردید تایرهای 21 اینچی کانتیننتال مدل Sport Contact 6 می‌تواند هیجان‌انگیز باشد.

شرکت در زمینه مهندسی و فنی نیز دستکاری عمیقی داشته است. به طوری که حالا قدرت خروجی فورد جی‌تی به 700 اسب‌بخار با 840 نیوتن‌متر گشتاور رسیده است. نسخه استاندارد پیش از این می‌توانست 647 اسب‌بخار قدرت و 746 نیوتن‌متر گشتاور از پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر Vشکل آن بیرون بکشد. علاوه‌براین پس از تیونینگ منصوری سرعت نهایی مدل جدید از 348 کیلومتر برساعت به 354 کیلومتر برساعت افزایش پیدا کرده است.

دیدگاه کاربران