با 250 اسب‌بخار قدرت

معرفی مزدا 3 توربو مدل 2021

19 تیر 1399 11:42

نمایندگی مزدا در مکزیک روز یکشنبه و به صورت ناگهانی مزدا 3 توربو را معرفی کرد درحالی‌که شعبه آمریکایی این شرکت روز هشتم جولای را به عنوان تاریخ رونمایی از این خودروی ژاپنی تعیین کرد.

در صورت نصب نسخه اسکای‌اکتیو از این پیشرانه که با نام SkyActiv-G 2.5T شناخته می‌شود، حداکثر قدرت و گشتاور آن به ترتیب برابر با 250 اسب‌بخار و 434 نیوتن‌متر خواهد بود.قرار شده این مدل به پیشرانه 2.5 لیتری توربوشارژر به قدرت 227 اسب‌بخار مجهز شود که توانایی تولید 420 نیوتن‌متر گشتاور را نیز دارد. بد نیست بدانید پیشرانه نسخه مخصوص بازار مکزیک نیز قدرتی برابر با این مدل دارد با این تفاوت که با سوخت اکتان 87 سازگار شده است.

در صورت نصب نسخه اسکای‌اکتیو از این پیشرانه که با نام SkyActiv-G 2.5T شناخته می‌شود، 23 اسب‌بخار به قدرت و 14 نیوتن‌متر به گشتاور خودرو افزوده شده و حداکثر قدرت و گشتاور آن به ترتیب برابر با 250 اسب‌بخار و 434 نیوتن‌متر خواهد بود.

هردو نسخه آمریکایی و مکزیکی این خودرو به سامانه چهار چرخ محرک مجهز شده و هیچکدام با جعبه‌دنده دستی عرضه نخواهند شد.

مزدا 3 2.5 Turbo مدل 2021 در دو نسخه سدان و هاچ‌بک به صورت استاندارد به رینگ‌های 18 اینچی مشکی، سقف شیشه‌ای برقی، نمایشگر 8.8 اینچی، پدال‌های تعویض دنده و سیستم صوتی ساخت Bose با 12 بلندگو مجهز شده است.

مزدا 3 توربو مدل 2021

نمایشگر هداپ، سیستم تهویه دومنطقه‌ای، گرم‌کن برای صندلی‌های جلو و آینه‌های جانبی، چراغ‌های LED جلو به همراه دیلایت، برف پاک‌کن خودکار و سامانه اطلاعات سرگرمی با پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو نیز جزء سایر امکانات رفاهی این خودرو به شمار می‌آید. در زمینه ایمنی نیز مزدا 3 2.5 Turbo در برابر رقبا تقریباً کمبودی احساس نمی‌کند چراکه مواردی شامل کروزکنترل مجهز به رادار با قابلیت توقف و حرکت، سیستم پایش نقطه کور، دستیار حفظ حرکت میان خطوط و چراغ‌های جلو تطبیق‌پذیر در این مدل نصب شده است.

در صورت سفارش پکیج پرمیوم پلاس برای مزدا 3 می‌توان باله عقب به رنگ مشکی براق را به همراه کروزکنترل پیشرفته راداری با قابلیت فرماندهی خودرو در سرعت‌های کمتر از 64 کیلومتر برساعت، ترمز خودکار برای جلوگیری از برخورد در هنگام حرکت به سمت عقب و دوربین 360 درجه به همراه حسگرهای جلو و عقب را نیز دریافت کرد.

مزدا 3 2.5 Turbo مدل 2021 تا اواخر سال جاری به نمایندگی‌های مزدا در آمریکا وارد خواهد شد. درباره قیمت این خودرو فعلاً رقم دقیقی اعلام نشده است.

لازم به ذکر است نمونه‌های مجهز به پیشرانه‌های تنفس طبیعی 2 و 2.5 لیتری اسکای‌اکتیو از مزدا 3 جدید از ماه آینده قابل خریداری خواهند بود.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران