مایکل ویدت، راننده فرمول D که با نام Mad Mike شناخته میشود، سال گذشته از برنامه خود برای یک مزدا 3 با ۱۲۰۰ اسببخار قدرت رونمایی کرد، خودرویی که برای مسابقات کوهنوردی پایکس پیک طراحی شده بود. اکنون پس از گذشت یک سال، نه تنها این پروژه محقق شده است، بلکه قدرتمندتر از آن چه برنامهریزی شده بود، عمل میکند.
”این مزدا 3، به یک موتور وانکل با چهار روتور تجهیز شده است، که با وجود دو توربو Garrett G40 و سایر اصلاحات قدرتی برابر ۱۴۰۰ اسببخار دارد.“این مزدا 3، به یک موتور وانکل با چهار روتور تجهیز شده است، که با وجود دو توربو Garrett G40 و سایر اصلاحات قدرتی برابر ۱۴۰۰ اسببخار را از طریق گیربکس شش سرعته متوالی به چرخها میفرستد. این نمونه مزدا ۳ دیفرانسیل عقب بوده و نیروی تولیدشده به چرخهای عقب آن منتقل میشود.
وقتی چنین قدرت زیادی تنها به یک محور وارد شود، دود تایر زیادی تولید خواهد شد؛ اما خوشبختانه از آن جایی که یک خودرو مسابقهای برای پایکس پیک است، به کمک آیرودینامیک به اندازه کافی چسبندگی دارد.
کیت بدنه پهن آن شامل مواردی همچون اسپلیتر بزرگ جلو، بال عقب غولپیکر روی شاسی و احتمالا بزرگترین دیفیوزری اشت، که میتوان روی یک خودرو دید.
به نظر میرسد که این کیت توسط خود شرکت مزدا طراحی شده است و استایل آن طوری طراحی شده تا فرم اصلی خودرو را حفظ کند و قابل شناسایی باشد.
طراحی این خودرو یادآور خودرو مسابقهای مزدا TCR racer مدل ۲۰۱۹ است، که با شروع شیوع ویروس کرونا، فراموش شد. آن نمونه دیفرانسیل جلو بود و یک چهارم الان قدرت داشت؛ اما ظاهرشان شبیه است.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : مریم سادات نوری
منبع : carscoops.com