• بررسي نيسان سيلفي مکس اديشن نامي خودرو
  • نيسان سيلفي نامي خودرو

قیمت نهایی اعلام شد

بررسی نیسان سیلفی مکس ادیشن نامی خودرو

20 تیر 1403 17:19

قیمت نیسان سیلفی نامی خودرو در سال 1403

تیر 1403: پس از عرضه برخی از محصولات نیسان در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی، شرکت نامی خودرو در تاریخ 1403/04/20 قیمت نهایی نیسان سیلفی مکس ادیشن را اعلام کرد:

قیمت نیسان سیلفی وارداتی
قیمت پایه گمرکی 1,944,080,000
قیمت مصوب فروش 2,350,000,000

*قیمت‌ها برحسب تومان است.

تفاوت سیلفی نامی خودرو با سیلفی آمیتیس خودرو

خرداد 1403: پس از رونمایی نیسان سیلفی توسط شرکت نامی خودرو، شرکت دیگری با نام «آمیتیس گستر» نیز واردات نیسان سیلفی را آغاز کرده است. هر دو مدل وارداتی، از نسل چهارم (اتاق B18) و از نسخه فیس‌لیفت این خودرو هستند که در سال 2023 به بازار جهانی معرفی شد.

به لحاظ ظاهری و حتی به لحاظ فنی، هیچ تفاوتی میان این دو خودرو وارداتی نیست اما به لحاظ آپشن‌ها، اندکی تفاوت میان این دو محصول وجود دارد. همین موضوع باعث شده تا مدل وارداتی شرکت نامی خودرو، اندکی گران‌تر از مدل وارداتی شرکت آمیتیس گستر باشد. در واقع شرکت نامی خودرو، تیپ «مکس ادیشن» این خودرو را به ایران آورده اما آمیتیس گستر، تیپ «پلاس» آنرا به کشورمان آورده است. در تیپ پلاس، امکاناتی مانند کروز کنترل و رادارهای کمکی راننده را ندارد.

تکنولوژی e-power در نیسان سیلفی چیست

بهمن 1402: در پنجمین دوره نمایشگاه خودرو تهران 1402، شرکت نامی خودرو یکبار دیگر از نیسان سیلفی وارداتی رونمایی کرد. نسخه وارداتی نامی خودرو، مجهز به تکنولوژی e-power است که نخستین‌بار برای مشتریان چینی، معرفی شد. اما این به چه معنی است؟

نیسان سیلفی نامی خودرو، مجهز به موتور بنزینی 3 سیلندری است که هیچ وظیفه‌ای برای به حرکت انداختن چرخ‌ها ندارد! چراکه این موتور صرفا برای شارژ کردن باتری‌های لیتیوم-یونی به کار می‌رود. زمانی که موتور بنزینی، شروع به کار می‌کند، ژنراتور نیز توان تولیدی آنرا با کمک اینورتر، به باتری‌ها می‌رساند. سپس باتری‌ها نیز موتور الکتریکی خودرو را که روی محور جلو نصب شده است، به حرکت وامی‌دارد.

زمانی که پا را از روی پدال برمی‌دارید یا ترمز می‌گیرید، سیستم بازیابی انرژی فعال شده و باتری‌ها را شارژ می‌کند. نکته جالب دیگری که درباره تکنولوژی e-power باید بدانید این است که برای کاهش سرعت، نیازی به فشردن پدال ترمز ندارید چراکه به محض کاهش فشار روی پدال گاز، سیستم بازیابی انرژی نیز بصورت اتوماتیک، ترمزها را درگیر کرده و به این ترتیب، این سیستم فعال شده و شروع به شارژ کردن باتری‌ها می‌کند. البته پدال ترمز در این خودرو، همچنان وجود دارد ولی به لطف تکنولوژی e-power، رانندگی با این مدل از نیسان سیلفی، راحت‌تر از سایر نسخه‌های سیلفی است چراکه تعداد دفعات جابجا کردن پا (برای فشردن پدال‌ ترمز) کاهش می‌یابد.

کاتالوگ نیسان سیلفی منتشر شد

آبان 1402: هرچند نیسان سیلفی - Sylphy - نخستین بار در ژاپن رونمایی شد، اما عرضه این خودرو در وطنش مدت زیادی طول نکشید. با این حال نام سیلفی همچنان زنده است، چراکه این سدان ژاپنی در چین هم تولید می­‌شود.

اما خوشبختانه در اوایل پاییز 1402، نخستین محموله وارداتی نیسان سیلفی نیز به کشورمان رسیده است؛ واردکننده این سدان جذاب، شرکت نامی خودرو پیشرو است. این شرکت طی مراسمی رسمی که در تاریخ 23 آبانماه 1402 برگزار گردید، برای نخستین‌بار از نیسان سیلفی نیز رونمایی نمود. همچنین اطلاعات رسمی این محصول را هم در اختیار رسانه‌ها قرار داد:

کاتالوگ نیسان سیلفی وارداتی (PDF)


طراحی نیسان سیلفی وارداتی

کاهش آمار فروش نیسان سیلفی از 500 به 409 هزار دستگاه در سال 2022، اتحاد دانگ‌فنگ نیسان را به فکر بروزرسانی این خودرو انداخته است، که طراحی جدید چراغ‌ها و سپر جلو و همچنین جزئیات متفاوت جلوپنجره را به همراه آورده است. البته جزئیات دو نسخه e-Power و استاندارد نیز با یکدیگر تفاوت دارد. طرح جدید رینگ‌ها، اضافه شدن رنگ‌های بیشتر به مجموعه فعلی و امکان سفارش رنگ مشکی برای سقف را هم نباید از قلم انداخت.

نیسان سیلفی 2023

تغییر در طراحی سپر جلو، طول بدنه را با 11 میلی‌متر افزایش به 4.652 متر رسانده است.

کابین و امکانات نیسان سیلفی وارداتی

طراحی داشبورد و کیفیت قطعات مورد بازنگری قرار گرفته و نوارهای LED هم در پوشش داخلی درها نصب شده است. برخلاف مدل قبلی، نیسان برای مدل‌های مختلف سیلفی، از طراحی یکسان فضای کابین بهره‌­ گرفته است.

نیسان سیلفی 2023

براساس اطلاعات منتشر شده از سوی شرکت نامی خودرو پیشرو، نیسان سیلفی وارداتی در بازار ایران، دارای امکانات زیر خواهد بود:

1. ترمز ضدقفل با توزیع الکترونیکی
2. کنترل پایداری الکترونیکی
3. ترمز کمکی الکترونیکی
4. سیستم ترمز کنترل لغزش در زمان شتاب‌گیری
5. ترمز پارک برقی
6. کنترل حرکت خودرو در سربالایی
7. سیستم کنترل دینامیک خودرو
8. سیستم پایش فشار باد تایرها
9. کنترل ردیابی هوشمند
10. ترمز اضطراری اتوماتیک
11. سیستم ضد سرقت الکترونیکی
12. سیستم هشدار خروج از خطوط
13. ترمز اضطراری اتوماتیک
14. سیستم proPILOT نیسان (سیسیتم هوشمند کمک رانندگی)
15. هشدار ترافیک عقب
16. کروز کنترل تطبیقی هوشمند
17. فرمان چرمی دی‌تایپ
18. اهرم تعویض دنده الکترونیکی
19. سیسیتم صوتی BOSE با 8 اسپیکر
20. نمایشگر 12.3 اینچی 
21. هدآپ دیسپلی
22. سانروف برقی
23. هشدار خواب‌آلودگی راننده
24. انتخاب حالت رانندگی اکو
25. شارژر وایرلس
26. گرمکن آینه‌های جانبی
27. هشدار برخورد از جلو
28. هشدار ترمز اضطراری
29. و ... 

مشخصات فنی نیسان سیلفی وارداتی

مشخصات فنی نیسان سیلفی تغییری نداشته و در مدل پایه، همچنان شاهد نصب پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی با 135 اسب­‌بخار قدرت و 159 نیوتن‌متر گشتاور هستیم، که به گیربکس CVT متصل می‌شود.

اما شرکت نامی خودرو پیشرو، نسخه e-Power را برای عرضه در ایران درنظرگرفته که نسخه تمام برقی سیلفی است. نیسان سیلفی e-Power به سامانه اختصاصی شرکت نیسان مجهز شده که یک موتور برقی با 136 اسب­‌بخار قدرت و 300 نیوتن‌متر گشتاور روی محور جلو و یک پیشرانه درون‌سوز 1.2 لیتری در نقش مولد برق را شامل می­‌شود.

مصرف سوخت این خودرو تمام برقی، برابر 3.9 لیتر در هر صد کیلومتر است و باتری لیتیوم یون سه‌گانه دارد. حداکثر سرعت نیسان سیلفی نیز 165 کیلومتر برساعت اعلام شده است.


فروش نیسان سیلفی وارداتی

برای اطلاع از قیمت نیسان سیلفی وارداتی و همچنین نحوه فروش نیسان سیلفی و پیش فروش نیسان سیلفی، مقاله شرایط فروش نامی خودرو را مطالعه کنید.

قیمت خودرو
دیدگاه کاربران
ناشناس 1403/2/23
من ۷۰ هزار کیلومتر با اپتیما هیبرید در طول ۳ سال رانندگی کردم. هیچ مشکلی نداشتم همه چی عالی بود. تنها مشکلی که دارم اینه که بعد ازینکه فروختمش ،ماشین بنزینی سوار شدن دیگه خیلی سخت شده برام
پاسخ
0
0
0
تکنولوژینو 1403/1/30
این ماشین تکنولوژی بسیار بالایی داره یکی از بهترین گزینه ها برای بازار ایران هست چون بدون نیاز به هیچ زیر ساختی عملا یک ماشین الکتریکی با ژنراتور همراه دارید و شتاب عالی حدود نه ثانیه رو در اختیار قرار میده
پاسخ
0
0
0
نادرایزدی 1403/1/3
من خودم مکانیکم و میگم اشتباه کردم یه ماشین هیبریدی گرفتم، نگیرید خدایی دردسره و هیچیکی هم نمیتونه کمکتون کنه، ماشین ژاپنی بگیرید ولی بنزینی، چه توریبو چه تنفس طبیعی
پاسخ
1
0
0
ناشناس 1403/6/6
کاملا با حرفات موافقم ودر ایران و بنزین فعلی فقط تنفس طبیعی
0
0
نادرایزدی 1403/1/3
از سر تجربه میگم خودرو برقی و هیبریدی دردسرن ، نگیرید،
پاسخ
1
0
0
aradh57 1403/6/8
الان دوره تکنولوژی و علم نه دوره تعمیرگاه مکانیک ادواری
0
0
MmMahdi 1402/8/2
راه. نمیره
پاسخ
0
1
0