• ام جي 5 وارداتي فردا موتور

نسل قدیمی به ایران آمد!

بررسی ام جی 5 وارداتی فردا موتور

12 بهمن 1402 13:10

رونمایی ام جی 5 در نمایشگاه تهران

بهمن 1402: شرکت فردا موتور، در جریان پنجمین دوره اتو اکسپو تهران 1402 برای اولین‌بار از ام‌جی 5 رونمایی کرد تا نشان دهد که دوباره می‌خواهد همکاری‌اش را با یکی از غول‌های خودروسازی چین، یعنی سایک (SAIC) مجددا ادامه دهد.

(عکس: آخرین خودرو)

نکته جالب توجه اینجاست که MG5 رونمایی شده در تهران، مربوط به نسل قدیمی این خودروست که تولیدش در بازار چین در فاصله سال‌های 2020 تا 2021 متوقف شده است. البته در برخی از کشورهای خاص، عرضه و فروش این نسل از MG5 همچنان ادامه دارد.


طراحی ام جی 5 وارداتی

ام‌‌جی روور (MG Rover) به عنوان آخرین خودروساز بریتانیا شناخته می شود که توانست تا همین اواخر استقلال خود را حفظ کند هرچند این شرکت هم نتوانست در برابر مشکلات ایستادگی کند و تحت مالکیت سایک موتورز قرار گرفت. محصولات ام‌جی روور اکنون با دو نام ام‌جی و رووی (Roewe) به حیات خود ادامه می‌دهند. اکنون ام‌جی 5 نیز به عنوان نسل جدید مدل 350 آمده تا در رده سدان‌های جمع‌وجور خودی نشان دهد.

زبان طراحی محصولات کنونی ام‌جی اکنون در دو مسیر متفاوت قرار گرفته: خودروهایی همچون ام‌جی ZS و 6 که چهره‌ای اسپرت و نسبتاً خشن ارائه می‌دهند و از سوی دیگر ام‌جی RX5 و همین سدان 5 که طرحی آرام‌تر داشته و به خودروهای اروپایی بیشتر شبیه هستند.

خطوط واضح بدنه، خط شانه در نمای جانبی و البته سقف که فرم قطره اشک را به ذهن متبادر می‌کند با جزئیات کرومی همراه شده و طرحی دلپسند را عرضه کرده است. البته نباید رینگ‌های 16 اینچی این خودرو را فراموش کرد که برای این جثه کمی کوچک به نظر می‌رسند.

کابین ام‌جی 5 مدل 2020

در فضای داخلی ام‌جی 5 می‌توان نقاط اشتراک فراوانی با ZS پیدا کرد که البته در این مدل با قطعات نقره‌ای و پوشش کرم رنگ همراه شده است. هرچند فضای کنسول میانی برای گوشی‌های هوشمند بزرگ کمی باریک به نظر می‌رسد ولی در این خودرو چند فضا برای قرار دادن وسایل پیش‌بینی شده است.

امکانات ام جی 5 وارداتی

براساس اطلاعات رسمی منتشر شده از سوی شرکت فردا موتور، ام جی 5 وارداتی بازار ایران، دارای امکانات زیر است:

. سیستم کنترل پایداری
. ترمز پارک برقی با اتوهلد
. سنسور باد تایر
. سنسور عقب
. دوربین 360 درجه
. ایزوفیکس صندلی
. شش ایربگ
. چراغ LED
. سانروف برقی
. کروز کنترل
. کیلس استارتر
. فرمان برقی با دکمه‌های کنترلی
. شش اسپیکر
. بلوتوث
. مانیتور 10 اینچی لمسی
. تودوزی چرم
. صندلی 6 حالته برقی راننده با تنظیم گودی کمر
. صندلی 4 حالته برقی شاگرد

مشخصات فنی ام جی 5 وارداتی

عرض و ارتفاع ام‌جی 5 از اکثر خودروهای این رده بیشتر بوده و فاصله میان محورهای آن برابر با 2.68 متر اعلام شده در نتیجه می‌توان اطمینان داشت که با خودروی جاداری روبرو هستیم. فضای صندوق نیز برابر با 512 لیتر است که با جمع‌آوری صندلی‌های ردیف عقب افزایش می‌یابد. راحتی صندلی‌ها مخصوصا در ردیف جلو در سطح بسیار خوبی بوده و به خوبی بدن را حفظ می‌کنند بنابراین می‌توان برای سفرهای طولانی روی این خودرو حساب کرد.

ام‌جی 5 روی پلتفرم GM Delta 2 ساخته شده که با شورولت کروز مشترک است. پیشرانه 1.5 لیتری این خودرو با کد 15S4C در حقیقت نسخه بهسازی شده از پیشرانه کراس اور ZS بوده و می‌تواند با استفاده از بنزین اکتان 91، 118 اسب‌بخار قدرت و 150 نیوتن‌متر گشتاور را به چرخ‌های جلو انتقال دهد.

جعبه‌دنده هشت سرعته CVT ام‌جی 5 ساخت آیسین بوده و امکان حرکت با  حداکثر سرعت 180 کیلومتر برساعت را برای این خودرو فراهم می‌کند. نیروی پیشرانه برای به حرکت درآوردن 1230 کیلوگرم وزن این سدان چندان کافی به نظر نمی‌رسد با این حال شتاب صفر تا یکصد کیلومتر برساعت آن نیز برابر با 12 ثانیه اندازه‌گیری شده که خیلی هم بد نیست.

هنگامی که پشت فرمان قرار بگیرید احتمالاً بابت عرض نسبتاً زیاد و کاپوت بلند ام‌جی 5 کمی دلواپس خواهید شد، اما تجربه رانندگی با این سدان جدید بسیار قابل قبول است. سیستم تعلیق عملکرد خوبی به نمایش گذاشته اما ترمزها آنچنان که باید دلچسب نیست و تایرهای خودرو نیز علیرغم عملکرد بی‌سروصدا می‌توانست از نوع و سایز مناسب‌تری انتخاب شود.


شرایط فروش ام جی

برای اطلاع از آخرین اخبار MG در ایران و همچنین جهت اگاهی از جدیدترین شرایط فروش خودروهای ام‌جی، پیش فروش خودرو ام‌جی و نحوه ثبت نام خودروهای وارداتی MG در کشورمان، مقالات منتخب زیر را مطالعه کنید:

. شرایط فروش ام جی
. شرایط فروش فردا موتور

دیدگاه کاربران
ناشناس 1402/11/12
مردم و دارین گول میزنین برادر من این این که ام جی نیست این Roewe i5 😐
پاسخ
0
0
0