ترکیبی از طراحی زیبا و پیشرانه کوروت

معرفی زاگاتو ایزوریولتا GTZ

16 مرداد 1399 19:52

هر زمان که خبر معرفی خودروی جدیدی از سوی زاگاتو منتشر می‌‌شود، انتظار داریم با نمونه‌ای هیجان‌انگیز و زیبا مواجه شویم. جدیدترین محصول این شرکت هم از سنت همیشگی پیروی کرده و توانایی‌های این استودیوی طراحی مشهور را به رخ می‌کشد.

ایزوریولتا GTZ ترکیبی است از طراحی زیبای زاگاتو و پیشرانه آمریکایی هشت سیلندر ساخت شورولت.محصول جدید زاگاتو که IsoRivolta GTZ نام گرفته، بدین منظور ساخته شده که پیوند میان صنعت خودروسازی آمریکا و ایتالیا را به نمایش بگذارد. فرم بدنه این کوپه با الهام از Iso A3/C شکل گرفته که در دهه 60 میلادی و به عنوان نسخه مسابقه‌ای از زاگاتو گریفو ساخته و معرفی شد. البته سابقه ساخت این مدل جدید به کانسپت ویژن گرن‌توریسمو بازمی‌گردد که در سال 2017 رونمایی شد.

روند ساخت این خودرو نیز مشابه نمونه کلاسیک بوده و در اثر ترکیب طراحی زاگاتو با پیشرانه آمریکایی شکل گرفته، چراکه IsoRivolta GTZ پیشرانه هشت سیلندر ساخت شورولت را در سینه دارد. از نسخه تقویت شده از پیشرانه شورولت کوروت Z06 سخن می‌گوییم که 6.8 لیتر حجم داشته و حتماً قدرت بیشتری از نمونه استاندارد 6.2 لیتری این پیشرانه تولید می‌کند؛ هرچند فعلاً اعداد و ارقام دقیق از سوی سازنده اعلام نشده است.

زاگاتو ایزوریولتا GTZ

زاگاتو از فیبرکربن به عنوان ماده اصلی بدنه IsoRivolta GTZ نام برده و قصد ساخت تنها 19 دستگاه از آن را دارد. بد نیست بدانید 9 دستگاه از این تعداد هم‌اکنون به فروش رسیده است.

جزئیات بیشتر درباره قیمت و مشخصات فنی این خودرو احتمالاً در ماه اکتبر سال جاری و در زمان نزدیک به عرضه نخستین نمونه‌ها اعلام خواهد شد. در همین حین، نمونه‌ای از ایزو گریفو از سری GL و ساخت سال 1968 با پیشرانه 7 لیتری هشت سیلندر قرار است اواخر سال جاری در حراجی ساتبی به معرض فروش گذاشته شود.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران