مجهز به پیشرانه فراری

معرفی نسخه تروفئو از سدان‌های مازراتی

21 مرداد 1399 13:40

پس از معرفی نسخه هیبرید گیبلی در ماه گذشته، مازراتی نیت خود برای نوسازی محصولاتش را افشا کرد. اکنون نوبت به نسخه تروفئو (Trofeo) از هردو سدان مازراتی رسیده تا همچون برادر شاسی‌بلند خود یعنی لوانته به پیشرانه ساخت فراری مجهز شوند.

استفاده از پیشرانه هشت سیلندر فراری در مدل گیبلی سابقه نداشته ولی کواتروپورته GTS از سال‌ها پیش از این ویژگی بهره‌مند بوده است.این پیشرانه هشت سیلندر 3.8 لیتری توئین‌توربو 580 اسب‌بخار قدرت و 730 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و باعث می‌شود کواتروپورته و گیبلی به سرعت 326 کیلومتر برساعت دست یابند و بدین ترتیب به سریع‌ترین سدان‌های ساخت مازراتی تبدیل شوند.

وزن مازراتی گیبلی تروفئو سبک‌تر از کواتروپورته تروفئو بوده و به همین دلیل می‌تواند 0.2 ثانیه سریع‌تر یعنی ظرف تنها 4.3 ثانیه به سرعت یکصد کیلومتر برساعت دست یابد. برخلاف لوانته تروفئو که تنها به صورت AWD عرضه می‌شود، سدان‌های مازراتی با آرایش دیفرانسیل عقب و دیفرانسیل لغزش محدود عرضه می‌شوند. هر 3 محصول مازراتی با نشان تروفئو به جعبه‌دنده هشت سرعته اتوماتیک ساخت ZF مجهز شده‌اند.

مازراتی کواتروپورته تروفئو

غیر از قدرت بیشتر پیشرانه، سدان‌های مازراتی با نشان تروفئو به جزئیات قرمز رنگ مجهز شده‌اند تا با نسخه‌های دیگر متمایز باشند. گرافیک جدید چراغ‌های عقب تاحدی از کانسپت آلفیری و مدل 3200 GT برگرفته شده ضمن این‌که در نمای جلو نیز با جلوپنجره متفاوت و قطعات فیبرکربن مواجه هستیم.

مازراتی برای گیبلی تروفئو یک کاپوت جدید مجهز به ورودی هوا طراحی کرده که باعث بهبود خنک‌کاری پیشرانه می‌شود. علاوه‌براین هردو سدان تروفئو نشان مازراتی به رینگ‌های 21 اینچی مجهز شده اند.

در فضای داخلی نیز با تریم خاص تروفئو روبرو می‌شویم جایی که نمایشگر جدید 10.1 اینچی لمسی سیستم اطلاعات سرگرمی جایگزین نمونه 8.4 اینچی قبلی شده که غیر از ابعاد بزرگتر، گرافیک و وضوح بهتری نیز دارد.

نباید فراموش کنیم که مدتی پیش مدیرعامل فراری یعنی آقای Louis Camilleri اعلام کرده بود که پس از سال 2021 یا 2022 دیگر شاهد نصب پیشرانه ساخت فراری در محصولات مازراتی نخواهیم بود. استفاده از پیشرانه هشت سیلندر فراری در مدل گیبلی سابقه نداشته ولی کواتروپورته GTS از سال‌ها پیش از این ویژگی بهره‌مند بوده است.

نسل جدید گیبلی زودتر از سال 2024 عرضه نخواهد شد ولی انتظار می‌رود در سال 2022 نسل جدید کواتروپورته را ملاقات کنیم. محصولات آینده مازراتی احتمالاً به پیشرانه شش سیلندر سه لیتری توئین توربو ساخت این شرکت مجهز خواهند شد که قرار است 9 سپتامبر در خودروی سوپراسپرت MC20 معرفی شود.

دیدگاه کاربران