شروع تست‌های X1 جدید؛ تولید از 2 سال آینده

ب ام و X1 مدل 2022

7 شهریور 1399 13:00

ب‌ام‌و اخیرا تست‌های جاده‌ای نسل سوم کراس‌اور X1 را آغاز کرده؛ خودرویی که انتظار می‌رود در نیمه اول سال 2022 به بازار عرضه شود. این شاسی بلند کوچک که از نظر فنی با نسل جدید هاچبک سری یک، نقاط مشترک فراوانی دارد، اکنون به دام عکاسان رسانه‌های خودرویی افتاده چراکه ب‌ام‌و مدتها قبل از معرفی رسمی این خودرو، آن را در جاده‌های اروپا مورد آزمایش قرار داده است.

پس از عرضه X1 نسل سوم به بازار، احتمالا از سال 2023 نسخه تمام برقی آن با نام iX1 هم معرفی می‌شودبا توجه به اینکه نسل فعلی این خودرو که از سال 2015 تاکنون روی خط تولید قرار داشته و فیس لیفت X1 نیز در سال 2019 معرفی شد، بنابراین قرار نیست تا قبل از رونمایی نسل سوم X1 شاهد معرفی فیس لیفت دیگری از مدل فعلی باشیم.

به هرحال می‌توان انتظار داشت که فرم ظاهری نسل جدید X1 از خط و ربط مشابه با نسل جدید سری یک و کراس‌اور کوچک دیگر این شرکت، یعنی ب‌ام‌و X2 جدید پیروی نماید که شامل جلوپنجره بزرگ و خطوط زاویه‌دار خواهد بود. به نظر می‌رسد ابعاد خودرو کمی بزرگتر از نسل فعلی شده و شیب سقف نیز کاهش یافته تا X1 از شخصیت متمایزی با X2 برخوردار شود.

در فضای داخلی نیز آخرین نسل سیستم اطلاعات سرگرمی به همراه فناوری‌های جدید نصب خواهد شد تا کراس‌اور ب‌ام‌و از مهم‌ترین رقیب خود، یعنی آئودی Q3 چیزی کم نداشته باشد.

اما نکته جالب‌تر درباره این خودرو را باید پیشرانه آن دانست. براساس یافته‌های Autocar، نسل جدید X1 از نسخه بازطراحی شده پلتفرم UKL بهره گرفته و به احتمال قوی، نسخه برقی این خودرو با نام iX1 در سال 2023 یعنی یکسال پس از ورود نسخه‌های بنزین سوز، دیزل و پلاگین هیبرید X1 عرضه خواهد شد. هرچند فعلا جزئیات دقیق مربوط به نسخه برقی منتشر نشده ولی ممکن است iX1 از پیشرانه نصب شده در ب‌ام‌وiX3  جدید بهره‌مند شود که 282 اسب بخار قدرت را از موتور برقی نصب شده روی محور عقب دریافت کرده و می‌تواند تا شعاع 456 کیلومتر حرکت نماید.

مدل iX1 می‌تواند بخشی از برنامه ب‌ام‌و برای تولید 25 خودروی الکتریکی تا سال 2023 باشد که با توجه به محبوبیت X1 چندان دور از ذهن نیست، چراکه این خودرو در سال 2019 تنها در قاره اروپا موفق به جلب 110 هزار خریدار شده است.

دیدگاه کاربران