حریف رکستون G4 جور شد!

چری اکسید VX مدل 2021

9 شهریور 1399 16:00

زیرمجموعه لوکس‌گرای چری با نام Exeed، شاسی‌بلند 7 نفره جدید خود را برای بازار روسیه رونمایی کرد. چری اکسید VX با طراحی به دور از اغراق، خود را بالاتر از مدل‌های چری اکسید TX و اکسید LX نشان می‌دهد.

اولین مقصد اکسید VX، بازار روسیه استاکسید VX با طول، عرض و ارتفاع 4970، 1940 و 1805 جزو فول‌سایزهای بازار به شمار می‌آید که به لطف بهره‌گیری از فناوری گروه جگوار لندروور در طراحی پلت‌فرم، توانسته به فاصله محوری 2990 میلی‌متر دست پیدا کند که برای چنین خودرویی، عددی عالی به حساب می‌آید. حالا چری با خیال راحت‌تر می‌تواند فرزند جدید خود را مقابل فولکس‌واگن Teramont و یا جی‌ای‌سی GS8 قرار دهد. ضمن اینکه هاوال H9 و حتی سانگ یانگ رکستون G4 نیز چشم انتظار آمدن این محصول چری هستند.

داخل کابین چری اکسید VX سبکی مشابه تمام خودروهای مدرن امروزی دیده می‌شود. یعنی حالتی مینیمالیستی با خطوط ساده و البته یک نمایشگر بسیار بزرگ. در واقع این نمایشگر دیجیتال شامل دو صفحه مجزای 12.3 اینچی می‌شوند که یکی برای صفحه کیلومتر و دیگری برای سیستم اطلاعات و سرگرمی است.

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این خودرو قسمت حالت‌های رانندگی و جعبه‌دنده است که مانند خودروهای جگوار و لندروور، به صورت دکمه‌ای کوچک درآمده‌ است. از جمله آپشن‌های استاندارد این خودرو را می‌توان کروز کنترل هوشمند، دوربین 360 درجه، سقف پانوراما و سیستم کمکی پارک نام برد.

چری برای اکسید VX خود از یک پیشرانه 1.6 لیتری GDi با 197 اسب‌بخار قدرت و 290 نیوتن‌متر گشتاور بهره گرفته است. جعبه‌دنده جدید آن هم که از سوی شرکتی با نام Robot شناخته می‌شود، از نوع 7 سرعته اتوماتیک است. انتقال قدرت در این مدل به صورت FWD خواهد بود.

البته چری برای مشتریان ماجراجوتر خود، نسخه 2 لیتری GDi با 254 اسب‌بخار نیرو و 385 نیوتن‌متر گشتاور نیز برای اکسید VX کنار گذاشته‌اند که به لطف انتقال قدرت AWD هیجان بیشتری را فراهم کرده است. چری اکسید VX از پاییز 2020 برای اولین‌بار، راهی بازار روسیه می‌شود.

دیدگاه کاربران